Dan Hansen Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Spørsmål 1: Jeg har fått meg en sånn mp3 spiller - hvordan kopierer jeg sanger fra cd'ene mine inn i den? Spørsmål 2: Jeg har ca 700 lp'er og singler jeg ønsker å overføre til cd. Hvordan gjør jeg det enklest? - og hva trenger jeg eventuelt av utstyr? - og hvilket format egner seg best? ::Dan Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Følger det ikke med et slikt program, som du kan kopiere til mp3? Hvis ikke, så kan du f.eks bruke Audiograbber. http://www.audiograbber.com-us.net/ Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 LP. Det kan jeg fortelle deg. Du trenger et stereoanlegg med platespiller tilkoblet (da til en phono utgang eller lignende slik at forsterkingen som en LP trenger, slik at lyden er vanlig volum på). Så tar du en sånn vanlig kabel som man bruker for å ta lyd ifra lydkortet og plugge til stereoanlegget. så putter du den delte-jack enden i tape out på stereoanlegget, den andre enden stapper du inn i line-in på lydkortet ditt (de aller aller fleste lydkort har en slik en). Finn et program som kan ta opp lyd (du får disse med både windows og som regel også lydkortene). Finn software mixeren til lydkortet ditt, gå på recording options, få den til å ta lyd ifra line-in utgangen, start opptaktsprogram og start plate. Da skal du være i gang. Lenke til kommentar
johanlo Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 I tillegg finnes det programvare som er spesielt beregnet for å forbedre lyd fra LP. Jeg har desverre ingen programnavn, men jeg regner med at et aldri så lite søk med google hjelper deg... Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Steinberg Clean Plus 4.0 er en pakke som inneholder både programvare for å fjerne støy på en særdeles effektiv måte, og RIAA forsterker, slik at du har alt du behøver for å kopiere LP / kassett / bånd musikk til PC'en og rense opptaket. Steinberg Clean Plus 4.0 Omtale på Dinside.no Steinberg er ellers kjent for software sequencere og plugins av høy kvalitet, de kan lyd. Dette burde være en grei investering med tanke på mengden LP'er som skal kopieres. Såvidt jeg vet kan du få programmet uten den forsterkeren og, om du ønsker det. Kan ikke se for meg en enklere måte enn dette, egentlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå