Gå til innhold

[Løst] Beste LCD TV, 50" +, rundt 10.000?

Anbefalte innlegg

Noen forslag til TV + veggfeste som oppfyller dette?

* Pris, rundt 10.000,-, men kan strekkes litt om det er verdt det

* God bildekvalitet (selvsagt..)

* Liten sjanse for clouding e.l. i panelet

* 50 tommer eller større

* LCD

* Minst 4 HDMI

* God innebygget lyd

* Fungerende Smart-TV-funksjoner med NetFlix

* Feste for veggmontering, med mulighet for justering av vinkel sideveis

Den skal kobles til en GET boks, og etter hvert et eller annet surroundsystem, gjerne fra samme produsent hvis det gir noen fordeler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det ikke noen skjult hemmelighet at innbrenning er blitt ett problem igjen på de nyeste plasma-tvene i fra Panasonic.

Jeg har i noen uker nå prøvd å finne ut hva tv som er det beste i størrelse 55" eller 60", og den anbefalingen som har gått igjen innenfor mitt budsjett (10 000 for 55" og 13 000 for 60") er Sharp 60" 3D Smart LED-TV LC-60LE751E.

Dette har de siste ukene vært på tilbud til 9990,- hver søndag på elkjøp.no

Jeg ville fulgt med på søndag da både elkjøp, komplett og diverse andre kjører gode tilbud i helgene og spesielt søndager.

Ellers er jo 7,8 og 9 serien til Samsung utmerket gode tver, samme gjelder 8 og 9 serien til philips og sony. Øverse serien til LG får også mye skryt. Philips har jo ambilight som er utrolig kult, men bør ikke være avgjørende for valg:-) Philips fikk vel også årets tv i lyd og bilde.

Når det gjelder smart-delen så er ikke denne spesielt god på noen tver, og jeg ville ikke lagt vekt på denne i det hele tatt. Rangeringen er vel at Samsung er flinkest her etterfulgt av LG. LG sin medfølgende fjernkontroll for smart-delen er faktisk ganske så bra.

Jeg tror uansett ikke du gjør feil uansett hvilken tv du velger av de jeg har listet opp. Alle leverer utmerket bildekvalitet og smarfunksjoner. Velg en tv som ikke har veldig blank overflate på skjermen, så slipper du sitte å se på ett speil:-)

Lenke til kommentar

Jeg har plasma og har hatt flere plasma tver gjennom årene. Til og med min gamle, trofaste 42PX80 er fortsatt fri for "innbrenning".

Forøvrig er du SVÆRT generell i anbefalingene dine, da f.eks "6-serien" til Samsung kan være svært forskjellige fra hverandre - som eks kant-led mot bak-led.

Uansett - TS: Beste tv (50") UNDER 10K - ST60 fra Panasonic. Les test her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1366731379

Lenke til kommentar

Alle er vel enig i at Plasma fra Panasonic er utrolig gode tver med strålende bildekvalitet og sortnivå. Men det er ikke spesielt kjekt med innbrenning etter spilling, tvlogoer osv.

Leser en på forumet til siden du linker til + avforum så er der ganske mange som har problemer med innbrenning på årets modeller fra Panasonic. I tillegg så er der summelyden som kommer med plasma, selv om denne kan være helt fraværende eller det kan være plagsom. Det vet en ikke før en tester. Kommer ikke Panasonic sine tver med vifte også?

Angående 6-serien til Samsung så nevnte jeg ikke denne da det er en hel labyrint i modeller og kvalitet. Det er jo helt umulig å vite hva som er 50Hz av de og hva som er 100Hz da de ikke oppgir reelle tall men heller skryter av 400hz motion super fantastisk.

Jeg hadde lyst å bestille meg 60" i fra samsung og så på 6105 og 6375 modellene. Det er helt umulig å finne reell informasjon om disse, og det er ikke så mange erfaringer med de rundt om heller, så jeg hørte dermed på selger på elkjøp å slo fra meg tanken på disse.

Om han ikke ønsker plasma så er forøvrig LG også anbefalt av siden du linker til.

http://www.prisjakt.no/product.php?p=1664172

Se alle deres anbefalinger her

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Takk for svar. Jeg trenger i utgangspunktet 4 stk HDMI, og er også veldig "var" for summelyder og slikt. Panasonic'en er sikkert god, men ikke sikker på om det er rette valget for meg.

Kan følge med på Sharp'en, men lurer på om den faktisk blir fysisk for stor. Må måle litt.

Ønsket om NetFlix-app er for å slippe å kjøre dette via PC av hensyn til barna.. :-)

Er vel fare for at vi ender opp med en eller annen Samsung.

Lenke til kommentar

http://www.lefdal.com/product/tv-lyd-bilde/tv/KDL55W807ASN/sony-55-3d-smart-led-tv-kdl-55w807as

Jeg kjøpte denne typen som 47 tommer. Vurderer å bytte i større. Din side har test av denne mot toppmodellen til sony og den scorer svært bra. 11990 kr - tror dette er omtrent beste tv mtp pris og størrelse. Og siden plasma er ute av bildet for deg.

Synes lyd og bilde er bra. Sony skal også være gode på spill om det er aktuelt.

Smart funksjon funker greit den, men som det sies det er bedre på Samsung ( har ingen erfaring)

Ville også vurdert panasonic led - Et Eller Dt modell men da må budsjett opp.

Samsung 8 serie får du ikke i den str og pris.

Husk også at sony og panasonic led er mye bedre på innsynsvinkelen enn Samsung om det er viktig.

Jeg har vært overalt på jakt - og det sies likt og ulikt om hverandre. Men de fleste sier at du betaler litt for Samsung navnet.

Mener min sony har 4 hdmi.

Og den har netflix.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvis noen lurte, så endte vi opp med en 46-tommer Samsung 8005 til 9990,- på Siba. Fant ut at 55" ville blitt rart (for stort) der TV'en skal stå. Bra fornøyd så langt. :)

Så på Sony W905, men synes ikke bildet var så bra som forventet. Eventuelt var det dårlig upscaling. Fargene var dog fantastisk bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...