Aceman2 Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Bare lurte litt, sitter med en Dell 500m, men har ikke klart å finne noe om emnet... Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Er ikke sikker på om biosen til denne maskinen lar deg endre fsb/kjernefrekvensen. Du kan jo sjekke. Er heller ikke helt umulig at går ann å legge inn en bios som gir deg denne muligheten. Men vil du virkelig klokke den opp? Da utvikler du mer varme og bruker mer strøm, noe som er stikk i strid med poenget med denne CPU. K Lenke til kommentar
iNas Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Rent elektronisk må det strømstyringsmessig være mulig å stille opp spenningen. Hvordan resten foregår våger jeg nesten ikke å fortelle om.. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Rent elektronisk må det strømstyringsmessig være mulig å stille opp spenningen. Hvordan resten foregår våger jeg nesten ikke å fortelle om.. Vel, "nesten" er ikke godt nok for meg! fortell i vei, hehe! DrErling Lenke til kommentar
iNas Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Hører at det ikke er mulig med 500m, BIOS er fastlåst. I andre tilfeller må nok BIOS oppdateres.. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Hører at det ikke er mulig med 500m, BIOS er fastlåst. I andre tilfeller må nok BIOS oppdateres.. Du sitter vel inne med litt informasjon som ikke vi andre har du da luringen . Kunne godt tenkt meg å UNDERklokke min Znote 2003 av åpenbare grunner...kanskje hvis du ikke hadde barbara.no i signaturen din...så kanskje du kunne fortelle hva du vet... Lenke til kommentar
iNas Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Er dessverre ikke HELT sikker. Derfor skal jeg ikke destabilisere systempreferansene deres. Per case sak. Lenke til kommentar
iNas Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Er dessverre ikke HELT sikker. Derfor skal jeg ikke destabilisere systempreferansene deres. Lenke til kommentar
Aceman2 Skrevet 6. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2003 får ikke gjort noen endringer i BIOS, det er derfoe jeg ville høre med De Skarpe Hjerner på forum Lenke til kommentar
lperik Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Min gamle IBM T21 som jeg som jeg trodde var en 650mhz viste seg å være en 800mhz da jeg gikk inn i bios og valgte optiomal performance.. Kanskje ikke overklokking, men kan jo lete litt i bios etter noe tilsvarende? Lenke til kommentar
iNas Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Optimalisering kan ytelsesmessig ha samme effekt som overklokking. Forskjellen er selvsagt at du ikke rører strømspenningen, for den reguleres automatisk. Det er nok tilfelle på den eldre IBMen? Ellers er Front Side Bus riktig nok sperret på de fleste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå