AndersT2 Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Her ett problem med routeren på jobben. (Linksys EA6500) Etter noen dager så blir denne meget treg, slik at nettsider osv laster ekstremt trengt inn. Kjørte akuratt en Speedtest, og fikk da 0.29 Mbps ned. Så tok jeg strømmen på den, og testet en gang til, da fikk jeg 28 Mpbs. Det er kun jeg som bruker denne normalt, og den er sikret med passord (resten av kontor brukerene kjører kabel). Kan det være noen innstillinger jeg har glemt på denne? Har akuratt samme router hjemme, og har ikke dette problemet der med samme PC. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Det er et kjent problem med den routeren. Jeg ville startet med å oppgradere firmware, deretter fjernet eventuelle oppføringer av priority device i innstillingene. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 4. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2013 Firmware oppdaterte jeg til siste når vi koblet den opp, det var ca 2 uker etter jeg fikk min egen, slik at den skal ha en relativ ny firmware, og lik den som det ikke er noe problem med. Mener jeg ikke satt noe priority devices når jeg stilte den inn. Fikk ikke gått inn på den nå, siden de ikke støtter IE11 enda. Får prøve å laste ned Opera. Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Er du sikker på at det bare er routeren? Last ned Wireshark. (En TCP/IP sniffer). Se på nettverkstrafikken, om du har, og hvor eventuel unødvendig trafikk kommer fra/går til. Google Wireshark først, så du kan danne deg et syn på om du vil laste ned og kjøre en .exe fra en ukjent. Lenke til kommentar
covah Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Kjører du noen p2p tjeneser fra en maskin som er koblet til? Feks. torrents? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå