Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjærlighetsproblemer.. Trenger sårt noen råd.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en gutt på 21 år, som er litt forvirret for tiden. Det har seg sånn at jeg har vært i et forhold i 3 år, der det ble slutt tidligere i år da hun var utro. Vi har vært litt av og på siden, men har store tillitsproblemer. Jeg har tidligere i forholdet svekket hennes tillit til meg med å snakke litt med jenter over nettet. Dette ser jeg selv var feil, men klarer uansett ikke å godta det at hun var utro fordi hun ville ta "hevn." Hun sa også at hun ikke angret på hva hun hadde gjort etterpå. Jeg gjorde det slutt med en gang, og kastet henne ut av leiligheten.

Etterhvert fikk vi bedre kontakt igjen, og jeg ga henne en ny sjanse for rundt 1 mnd siden. Hun viste meg nok en gang at hun ikke var til å stole på, og rota rundt med andre. Jeg sliter fremdeles med å la henne gå, men hater henne samtidig så uendelig mye for ting hun har gjort.

De siste ukene har jeg møtt en annen jente litt. Vi har vært gode venner noen mnd, men i det siste har vi begynt å holde litt på. Hun er ei jente med en fantastisk personlighet, og et vakkert utseendet. Hun er alltid blid og positiv, er trofast og ei oppegående jente. Jeg vet at hun har fått følelser for meg, og vi har det utrolig morsomt når vi er med hverandre. Kysser, koser, tøyser og ler (enda ikke hatt sex), men jeg holder meg litt tilbake pga eksen som jeg har i tankene.. Jeg og denne nye jenta har ikke snakket noe mye om meg og henne. Alt kan vel egentlig virke litt søtt og uskyldig. Men jeg vet at vi kunne fått det bra sammen. Er nesten så jeg mener at hun er for god for meg.

Det mellom meg og eksen er egentlig bare veldig komplisert. Har blitt så av-og-på. Og nå vet jeg ikke om jeg skal satse på denne nye jenta eller ikke. Jeg liker henne utrolig godt, er bare litt skremmende med noe nytt. Eksen kjenner jeg ut og inn.

Trenger sårt noen råd. Usikker på hva jeg skal gjøre.. Vil ikke såre denne jenta jeg har begynte å holde på med heller, da hun har vært igjennom mye fra før, samtidig som jeg er interessert i henne og hva vi kan få. Eneste problemet er denne eksen som jeg ikke helt klarer å bli ferdig med. Uff, føler meg så slem.

Beklager om dette ble rotete, er bare forvirret.

Anonymous poster hash: 03fa3...7ae

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dropp eksen 100%, kan ikke komme noe godt ut av det dere har. Om du føler deg klar for et nytt forhold så går du for den nye jenta. Om du ikke er klar så si det til jenta, og dere kan antagelig fortsette på stadiet dere er på nå, med flørting og kyssing.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Du virker selv inneforstått med hva som må til, men trenger vel kanskje bare bekreftelse på at det er the right thing to do - for det er det. Kast eksen på dør, søppeldamer finnes det overalt.

Om du har funnet en ny jente fokuser på henne for den hun er, sammenlign ikke henne med eksen bare lev litt i nuet i en periode og ting vil gå seg til.

Lenke til kommentar

Eksen var utro for å ta hevn fordi du chattet? Voldsomt til overreagering da. Kunne hun ikke bare chattet selv? Føles mer som en beleilig unnskyldning fordi hun hadde dummet srg ut ved å være utro.

Greit nok at alle kan dumme seg ut og at du ga henne en sjanse. Forresten rart at hun ikke angrer, men du ga henne en sjanse. Når hun da rotet med andre, så vil jeg si at hun misbrukte den sjansen. Du burde ende det helt med henne.

Måten du omtaler hun nye på gjør at jeg tror du vil angre om du ikke gir deg og henne en sjanse, for å se hvordan ting blir mellom dere. Bruk litt tid om du trenger, men sats på henne.

Lenke til kommentar

Man fungerer på et eller annet nivå selv når man er full. Sist jeg var skikkelig full, så var alt jeg ville å ringe til typen ;)

Av en eller annen plagsom grunn, så klarer man å sende sms og pm og sånt også, har brent meg på den noen ganger. Man får også ofte en lyst til å ta opp alvorlige tema - joda, veldig saklig det da! ;)

Felleshøl er kanskje litt vel langt å dra den. Vi aner jo ikke hvor mange hun har hatt sex med utenom TS, men at hun har et litt lettvint forhold med hvem hun innlater seg med seksuelt kan kanskje antas... Det å være utro og så si at det er hevn og så ikke engang angre på det? Hvem gjør slikt? Det er ikke bra i det hele tatt. TS hadde chattet med jenter. Han hadde ikke vært utro og hatt sex med noen... Om hun ville hevnet seg, så burde hun vel chattet med noen gutter eller noe da? Egentlig hadde hevn vært unødvendig i første omgang... Etter at han tok henne tilbake, så skulle man jo tro at hun var glad og fornøyd - men når hun da roter rundt med andre (usikker på hvor mye han legger i det, om det var sex eller klining og klåing), så virker det ikke akkurat som om hun er så dedikert til forholdet... Føles ikke som det er noe å satse på, føles ikke som om det blir bedre.

Lenke til kommentar

Når damen/gutten roter seg med andre gjentatte ganger så synes jeg det passer fint :)

Litt strengt, men tja - la oss bare si det slik at jeg ikke skal krangle altfor mye med deg angående det. Jeg ville sikkert sagt noe litt snillere selv, meeeen det var ikke akkurat bra det hun holdt på med. Han bør droppe henne omgående og uten spørsmål.

Lenke til kommentar

Det hun har sagt til andre ja. "Man får jo lyst til å ta hevn da." Jeg var aldri fysisk utro mot henne, men ødela visst mye av tilliten hennes til meg med å snakke med andre jenter over internett. Forståelig det, men store deler av forholdet har hun vært for sjalu og kontrollerende av seg.

Skulle ønske forholdet kunne funket, men er vel svært tvilsomt. Vet aldri når man finner ut at hun vil "ta hevn" igjen. Og denne nye jenta liker jeg veldig godt, og jeg vil nok angre om jeg lar henne gå.

Burde jeg fortelle henne at jeg ikke har klart å komme helt over eksen først? Eller skal jeg bare fortsette å møte henne som jeg har gjort i det siste?

Eksen har jeg problemer med å kutte all kontakt med da hun klikker og spammer meg ned med meldinger om vi blir "uvenner." Hun drev på med dette en periode etter bruddet. Prøvde å få meg til synke.

Tusen takk for tilbakemeldinger!

TS

Lenke til kommentar

Det hun har sagt til andre ja. "Man får jo lyst til å ta hevn da." Jeg var aldri fysisk utro mot henne, men ødela visst mye av tilliten hennes til meg med å snakke med andre jenter over internett. Forståelig det, men store deler av forholdet har hun vært for sjalu og kontrollerende av seg.

Skulle ønske forholdet kunne funket, men er vel svært tvilsomt. Vet aldri når man finner ut at hun vil "ta hevn" igjen. Og denne nye jenta liker jeg veldig godt, og jeg vil nok angre om jeg lar henne gå.

Burde jeg fortelle henne at jeg ikke har klart å komme helt over eksen først? Eller skal jeg bare fortsette å møte henne som jeg har gjort i det siste?

Eksen har jeg problemer med å kutte all kontakt med da hun klikker og spammer meg ned med meldinger om vi blir "uvenner." Hun drev på med dette en periode etter bruddet. Prøvde å få meg til synke.

Tusen takk for tilbakemeldinger!

TS

Om hun ikke klarer å oppføre seg så slett henne fra facebook, og blokk nummeret hennes på mobilen. Du skylder henne ingenting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...