Håkon D Sandt Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Hallo dere. Har noen spørsmål ang Tv og projektor. Kan projektorer brukes til å vise tv-bilder? Dvs koble den til et tv og kjøre bildet på et lerret. Og har kvaliteten på tv noe å si på kvaliteten på bilde som vises på lerretet? Hva slags utgang må tv ha? Og må man ha en receiver for å kunne ta ut lyden i store eksterne høytalere? Lenke til kommentar
Data-n00b Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Heisann.. En projektor har som regel ikke tuner, slik at den må få bilder servert fra en tuner. (Videomaskin, tv-kort el.l..) Kvaliteten på bildet avhenger jo av mottaksforholdene. Jo bedre forhold, jo bedre bilde. Har du klart og fint bilde på tven, kan du regne med å få det på projektoren også, såfremt du bruker kvalitetskabel fra tuner til projektor. (Maks lengde ca 20 meter med skjermet kabel.) Vanlige tv'er har heller ingen mulighet til å kjøre ut tv-signaler, så du må ha en videomaskin eller ett tv-kort i pc'en. (Evt satelitt-tuner.) Projektorer har som regel små (0,2watt) mono-høyttalere, så det lønner seg å ha noe bedre å kjøre lyden gjennom. Har du surround-annlegg, er jo saken en lek. Lyd og bilde fra tuner-enheten går til receiveren, video-signalet tar du fra receiveren og inn i projektoren. Håper dette var til hjelp. Mvh, Thomas. Lenke til kommentar
Håkon D Sandt Skrevet 5. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2003 Takker. Så jeg trenger ikke noe tv. Men må ha tuner og receiver + kabler og fete høytalere. Lenke til kommentar
enden Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Takker. Så jeg trenger ikke noe tv. Men må ha tuner og receiver + kabler og fete høytalere. ganske slitsomt å se dagsrevyen på 70" da... Lenke til kommentar
Håkon D Sandt Skrevet 5. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2003 hehe, ok men jeg trenger ikke et tv til 20 laken på toppen av alt det andre Det var sånn jeg mente det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå