Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med deling av internett...

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en radiolink (ilink) som jeg har delt for 3 PCer.

Jeg bruker WinRoute Lite, med 2 nettverkskort i "server" maskinen istenden for router.

Dette funket helt bra i 3-4 dager, men så sluttet det å funke over natten på alle andre maskiner utenom "server" maskinen, ingen instillinger er rørt og ledningene er også urørt... Etter masse styr med instillinger og bytting av IP nr (motta automatisk og statisk etc) funker det forsatt ikke, trenger hjelp av noen som kan :p

Maskinene ser hverandre over LAN og alt dette så virker bare som det er WinRoute som tuller. Når det funket brukte jeg automatisk instillinger fra nettverkskortet som har kontakt med internett og statisk ip/mask på det som gir ut til HUB. De andre maskinene brukte manuell ip/mask/gw/dns.

Som tilleggsopplysning er det kansje verd å nevne at "2 nettverkskort" funksjonen egentlig er litt ulovelig i nett avtalen, siden du egentlig skal betale en såkalt "familiepakke" der det koster 100 kr ekstra i mnd og du får router, har dem noen mulighet å finne ut hva jeg har gjort og evt sperret de andre maskinene?

Naboen delte nett til meg før med akkurat samme opplegg, noe som har funket greit i over et år.

På forhånd takk! -Frustrert soldat på perm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...