enriqua Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Jeg har planer om å kjøpe meg et videokamera. Har sett litt på denne, men er usikker på om jeg kanskje burde velge et annet merke eller en dyrere modell osv..http://www.mpx.no/canon-legria-hf-r406/776366Også lurte jeg på ang. batteri osv.. Hvor lang tid tar det å lade opp batteriet når det er tomt? Om noen kunne hjulpet meg hadde det vært supert! Flere spørsmål kommer sikkert etterhvert Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 Jeg har selv kjøpt meg LEGRIA R47 som jeg tror er storebroren til R406 som du ser på. Jeg vet ikke hva forskjellen er på disse, men jeg tror batteriet er det samme og da tar det i følgemanualen ca. 5 1/2 time å lade opp batteriet fra helt tomt til 100%. Batteritiden er oppgitt til 1t-35min (i teorien) men Canon oppgir 60min. (1-time) i praksis da man normalt bruker zoom samt slår det av/på og trykker i menyer etc. under bruk. Når man tenker etter så er egentlig 1-time helt greit. Jeg er mer forundret over den ekstremt lange oppladingen. Men til mitt bruk holder det vertfall. Byggekvaliteten er også helt grei. Litt plast er det jo i den prisklassen, men den føles ikke direkte billig heller. Altså, helt grei. Et videokamera i den prisklassen vil bli knust sønder og sammen av actionkamera som GoPro med tanke på støy i mørke omgivelser. Har du sett videoer fra mørke omgivelser med GoPro, så vil du bli skuffet når du ser videoer i de samme mørke omgivelsene med et kamera som det du ser på. Det kommer helt an på bruken egentlig... ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå