Populært innlegg -Just-Me- Skrevet 3. desember 2013 Populært innlegg Del Skrevet 3. desember 2013 (endret) Hver eneste dag jeg reiser fram og tilbake til jobb, havner jeg bak en eller annen som raser gjennom kryss og rundkjøringer uten så mye som å blinke én eneste gang. Ofte når jeg står ved en utkjørsel (der jeg har vikeplikt) kan det hende det kommer én bil fra min venstre. Jeg stopper såklart bilen, fordi med farta h*n kommer i er det umulig å vite om personen skal rett frem eller svinge inn dit jeg står, og det danner seg kø bak meg. Det kommer ingen fra høyre. Det viser seg at bilen kjører inn der jeg stod, UTEN blinklys. Hadde personen giddet å flytte hånda litt ned og tatt på blinklyset, hadde jeg og flere andre sluppet å måtte vente unødvendig lenge før vi kom ut, som kanskje resulterer i at det plutselig kommer en bil fra høyre som gjør at vi må vente ENDA lengre. Dette skjer ofte. Både i kryss, utkjørsler, rundkjøring osv. og når folk kaster bilen fra den ene fila til den andre. Åja, såklart uten å gidde å blinke. DERE SOM IKKE BLINKER Hvorfor gidder dere ikke? Dere vet da så jævlig godt at det hjelper andre, og også dere SELV! Dette har dere pugga til oppkjøring, så hva er grunnen til at alt dette ignoreres når dere er ute i trafikken? Er ikke ute etter å piske noen, de fleste glemmer å blinke en eller annen gang, men dette er rettet til dem som aldri blinker og gir direkte faen. Endret 3. desember 2013 av The Catalyst 21 Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Virker som blinklys er ekstrautstyr på noen biler. For meg har det blitt en vane og selv kl.3 på natta når jeg er alene på veien, blinker jeg selvom det ikke er en bil å se. 8 Lenke til kommentar
aur0n Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Er så enig med deg, koster ikke altfor mange kalorier å bevege hånden fra rattet og ned til spaken. Virker som om mange har en overbevisning om at blinklyspærer er noe av det dyreste og mest slittbare delen på bilen. 1 Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Er vel ikke påbudt å blinke i rundkjøringer? Lenke til kommentar
Populært innlegg EvilSeagull Skrevet 3. desember 2013 Populært innlegg Del Skrevet 3. desember 2013 Er vel ikke påbudt å blinke i rundkjøringer? jo 16 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 (endret) Jo, og (forenklet) forelegg for å ikke gjøre det er 2000 kr, og hver gang politiet har kontroll i Bergen sine rundkjøringer så smiler jeg fra øre til øre. Forskrift om kjørende og gående trafikk (trafikkregler) § 14. «Ved svinging, eller annen vesentlig endring av kjøretøyets plassering i sideretning, skal det til veiledning for annen trafikant gis tegn.» Endret 3. desember 2013 av Gjest Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Da har nok jeg blitt feilinformert. http://www.vegvesen.no/Trafikkinformasjon/Lover+og+regler/Trafikkregler/Kjoring+i+rundkjoringer/N%C3%A6rmere+om+kj%C3%B8ring+i+rundkj%C3%B8ringer Jeg blinker uansett i rundkjøringer, men fram til nå har jeg kun gjort det for å være "hyggelig" Lenke til kommentar
Mysterious Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Blinke UT av rundkjøring er påbudt ja 4 Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Er vel ikke påbudt å blinke i rundkjøringer? Det er påbudt å blinke når du skal ut av en rundkjøring, men du bør selvfølgelig også blinke når du skal til venstre. 2 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Langt mer irriterende enn mangelfull bruk av blinklys er det med de idiotene som ikke forstår at bilen har noe som heter parklys. 2 Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Hæ blinklys? Jeg blinker masse med langlysa når jeg kjører, er det det samme? 1 Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Det er nr 1 irritasjonsgrunnen i trafikken nr 2 er folk som kjører for sakte nr 3 er folk som snakker i telefon, har kræsja med en, og hold på å¨krasje med flere idioter! Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Blinklys er automatikk, det handler om å strekke ut en finger og flytte en pinne. Folk som ikke bruker blinklys er folk som har sluttet å bruke det bevist, for også gå over til at dem bort i mot ikke klarer å bruke det lengre, for dem er ikke vandt til det. Dem må gjerne få bot og det som det måtte være. 1 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Forbauset over at det finnes flere folk som bruker blinklys som jeg nå leser, trodde jeg var alene jeg 3 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Dem som ikke bruker blinklys er nok redde for å skrive noe i tråden, i visshet om at dem kommer til å få virtuelt pisk. 3 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 De fortjener mer en virtuell pisk... Nesten kolisjon noen under siden i en rundkjøring med ei dame som bestemte seg for at hun lå i innerste fil men likevel plutselig skulle ut midt i rundkjøringen UTEN å se over skulderen sin eller bruke blinklys. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 3 mulige grunner til at blinklys ikke brukes (antatt fordeling i parantes) 1) Uvitenhet - vet ikke at man skal blinke (1%) 2) Forglemmelse - kjører i andre tanker (9%) 3) Egoisme - driter i alle andre trafikanter (90%) 1 Lenke til kommentar
Braljar Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Lett å skrive her at man er så perfekt mens alle andre er tullinger. Men ja ser problemet, selv prøver jeg å blinke så ofte jeg kan, og spesielt hvis jeg har folk rundt meg. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Hva med dere som ikke bruker blinklys på motorveien forresten? Ser jo alltid mange som bare kaster seg ut fra høyre felt når det er en bil nesten rett bak dem i venstre felt som altså må bremse kraftig, og ofte gjør de dette uten å bruke blinklys en gang. Spesielt E18 mot Oslo Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 4. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2013 3 mulige grunner til at blinklys ikke brukes (antatt fordeling i parantes) 1) Uvitenhet - vet ikke at man skal blinke (1%) 2) Forglemmelse - kjører i andre tanker (9%) 3) Egoisme - driter i alle andre trafikanter (90%) Er nok de 3 eneste grunnene jeg kommer på og hvertfall. Er så mange som bare tenker på seg selv. Jobber i butikk også, og da ser man mye rart. (ikke at det har noe med blinking i trafikken å gjøre) Ser også utrolig dumt ut når en bil står midt i veien og venter på møtende trafikk skal passere. Man skjønner jo etterhvert at de skal svinge inn et sted, men er det såå vanskelig å ta på blinklyset? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå