kaiern Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Hei, bare lurte på hva dere bruker C/C++ til??? Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 personlig koder jeg enkle spill og kommunikasjonsprogramvare Lenke til kommentar
Dino_ Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Jeg bruker C/C++ (pluss noen andre språk) til rein rekreasjon, lære litt, knote litt, lese litt og så kansje finne en løsning til slutt... like gøy, enten det er et lite spill eller det er en nettverksapplikasjon, fin hobby når det regner... Særlig, om man er som meg, nemlig ikke innmari god, da har man mye å lære Lenke til kommentar
skinner Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Applikasjoner mot SQL, programmering av applikasjoner som jeg trenger selv i øyeblikket, cgi programmering og moro med OpenGL, DirectX og forskjellig 3d programmering når tid og lyst er tilstede... :o Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 6. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2003 Noen som vet hvor jeg kan lære c/c++ og hvilke programmer jeg trenger... Har veldig lyst til å lære å programere men har aldri hatt tid men det har jeg nå .. Lenke til kommentar
daysleper Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Du kan jo starte med å ta en titt på FAQ'en. Se om du finner ut av noe. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Det "største" jeg har laget er vel en halvferdig IRC-bot i C. Har planer om å gjøre den ferdig, men... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Spill, OpenGL. noe lignende FreeSpace(eller kanskje en blanding av FreeLancer og FreeSpace, slik vil jeg ihvertfall at sluttproduktet skal være) Kan importere .3ds og .lwo filer nå Nytteprogrammer lager jeg i VB.NET (med kanskje en dll fra C++) Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 26. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2003 Dere som lager spill hva bruker dere for å lage grafikken?? Har tenkt å lærer meg å lage noen spill selv....... Lenke til kommentar
daysleper Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 OpenGL. Fungerer både under Windows og Linux. Quake 3 og mange andre spill bruker OpenGL. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 27. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2003 Takker for svaret.. Hvor kan jeg få tak i OpenGL?? Lenke til kommentar
daysleper Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Det er allerede installert når du bruker Windows. Lenke til kommentar
fx-zephyr Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 jeg programmere bare for morro skyld. jeg programmerer først og fremst på linux plattform, men all kode kan crosscompiles til windows. prosjekter jeg holder på med er: Real time strategy game: - map motor ferdig. holder på med editoren. skulle likt å fått det til å gå fortere, siden SDL er så tregt Space shoot'emup game: - har laget en sprite klasse og egen font klasse. fonten er et bmp bilde. igjen er SDL tregt fyrverkeri: - SDL her også. partikkelsystemet funker ok, ekslosjonene er flotte, må bare lage rakketene så er det ferdig. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 En enkel mail klient og server i c under Linux Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Foruten hobbyprosjektet mitt: SiouX Har jeg implementert/videreutviklet en ad-hoc rutingprotokoll for mobile trådløse nett. Det er OLSR som er spesifisert i rfc2636. For øyeblikket driver jeg å legger til IPv6 støtte. uOLSRd Alt i C og i GNU/linux selvfølgelig ;-) Lenke til kommentar
Scoody Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Holder på med en tetrisklon for tiden *grin* Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Holder på med en kryssplattform-wrapper for lyddrivere, selv er jeg opptatt med ALSA-implementasjonen. Det hele foregår i ANSI C, i det siste har det blitt mye knot med pthreads, men det ser ut til å virke som det skal : ] Tråding i C er ikke så greit, spesielt når du er vant til automatisk destruksjon, fra C++ .. huff. Apropos pthreads, så kompilerte jeg nettopp glibc med støtte for NPTL (Native Posix Threading Library). Gjør sikkert ikke så stor forskjell i mitt tilfelle, men kanskje litt raskere tilgang til mutex'er : ) Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 (endret) Edit: AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAaargh! Jeg ble lurt til å bumpe! They framed me! Endret 5. august 2005 av Goophy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå