Mr. President™ Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 (endret) Hei. Trenger hjelp med en oppgave i fysikk. (Oppgave D på bildet) Har prøvd en rekke formler men jeg får bare svært lave tall. Som oftest under 1.Har prøvd å ta strekningen delt på 0,5 og ganget med startfart + sluttfart. (90,4)÷(0,5(282,5+0)). (282,5 m/s). Men jeg får bare 0,64. Har også prøvd en rekke andre formler, men som sagt får jeg ikke et svar som ser tilfredsstillende ut. Endret 3. desember 2013 av RollsReus Lenke til kommentar
Makelele4 Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 d) Nå vet ikke jeg hva slags "utstyr" det er snakk om i oppgaven, men tallene er syke - og gir da et sykt svar. 0,64 sekunder skal være riktig.e) a= delta v / delta t | /g gir 45g. Lenke til kommentar
RaidN Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 (endret) Utstyret var en rakettslede på skinner, og målet var å teste ekstreme g-krefter på mennesket. Endret 4. desember 2013 av RaidN Lenke til kommentar
liealot Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Under ett sekund på stoppet høres rimelig ut, siden det gjøres på nitti meter. han kjører jo 282 meter på ett sekund, skal han da stanse på 90 meter går det nok rimelig kjapt. ikke gjort noen utregning, men sånn overslagsmessig virker det rimelig. alltid gjør overslag i fysikk, sa min lærer. slik at du vet ca ballpark hva svaret kommer til å bli. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå