Gå til innhold

Videokamera til maks 2000 kr ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Fornøyd med kameraet Stig Arne?

Kjøpte meg selv R47 her om dagen, men leverte det tilbake igjen og fikk igjen pengene. Ytelsene i dårlig belysning var såpass dårlig at det ikke kunne brukes innendørs nesten i hele tatt uten for mye støy i bildene.

Fikk ikke prøvd det så mye i dagslys da det er mørkt stort sett døgnet rund for tiden, men anntar at de tyter langt bedre der og hvis det i hovedsak er i dagslys du filmer så spiller det kanskje mindre rolle.

Men til den prisen så får man faktisk nesten en splitter ny mobiltelefon med omtrent like godt videokamera. Dog med langt dårligere ergonomi, som igjen fører til dårligere samt mindre videotagning.

Jeg synes rett og slett ikke 2.495,- (som jeg betalte for R47) er en rettferdig pris og de teneste man betaler for er riktig ergonomi med tanke på videotagning.

Hva er dine erfaringer så langt?

Lenke til kommentar

Kameraet er en julegave. Så det er ikke blitt testet ennå.

Men i hovedsak er det nok dagslys det blir filmet i.

Mulig fremtidige FW oppdateringen kan ta seg av bedre mørke filming?

Okay, da tror jeg nok mottaker skulle bli fornøyd vil jeg tro.

PS! Jeg ser nå at innlegget mitt kanskje kan oppfattes som litt "rart" og negativt og det var virkelig ikke meningen å være noe "rasshøl" her. Men noen ganger synes jeg det funker best å si det slik jeg mener uten å pakke det pent inn. Slik har jeg alltid vert som person og d esom kjenner meg ler av det, men andre kan oppfatte det på mer negativ måte, noe jeg forstår.

Så jeg vil beklage på måten jeg ordla meg i innlegget, for jeg ser at det var litt lumpent skrevet. :)

Jeg er rimelig sikker på at vanlige folk(ikke Bjerknez) vil være helt fornøyd med det videokameraet. Å si at en mobil filmer bedre blir litt vel drøyt.

Jeg ser på meg selv som ganske "vanlig" Pclynet, og står så absolutt fast ved påstanden angående egenskapene i svakt lys på billige videokomeraer. Jeger ganske sikker på at en mobiltelefon med godt kamera gir et konsument kamera til rusnt 2-3.000,- konkurranse i lav belysning.

Jeg testet dette en gang for noen mnd. siden, men desverre ble det ikke produsert noe video av dette.

Jeg snakker bare ut fra egne erfaringer. Man kan si mye rart om Elkjøp, men er man uerfaren og vil teste ut litt så kjøp varene der. Man har som nevnt 30 dagers full returrett med pengene tilbake og det har jeg benyttet meg av MANGE ganger.

Men uansett, jeg håper ikke TS eller andre oppfatter meg som en slitsom grinebiter, for jeg er (har jeg hørt) en ganske likanes kar med ærlige meninger. Men på fora blir man ofte missforstått og den missforståelsen kan jeg jo mer eller mindre få gjort noe med ved å ordlegge meg på en annen måte, så det skal jeg prøve på.

Men det skal også sies at poster jeg har laget med sterke påstander og i overkant ærlige meninger har funket på en slik måte at emnet har blitt mer attraktivt for andre å svare på, og det harhjulpet meg mye :)

Ved sterke påstander, får man sterke mot påstander og det er egentlig det jeg er ute etter. Hvis noen mener at kameraet/bilen/nettverkskortet etc. jeg har kjøpt suger, så si de trett ut og gi meg en begrunnelse. Jeg liker å bli overbevist og noen ganger hjelper det (i mitt hode) og ikke gå rundt grøten :)

God Jul til alle! PEACE! :)

EDIT:

Tre videoer som underbygger påstandene mine:

Det skal sies at Galaxy'en er ett par år gammel nå og at nyere modeller etc. yter bedre. Uansett ikke veldig stor forskjell på Galaxy og R47. :)

Endret av Bjerknez
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Regner med folk vil ha sannheten. Billige videokameraer erhelt greie hvis man ikke liker ergonomien og eller eier en mobiltelefon som tar gode videoer samt at det er video man faktiskønskerå begynne med. Da er det helt greit å kjøpe seg et billig videokamera.

Skulle ønske andre også hadde gitt meg slik informasjon rett i fleisen. Det hadde spart meg for mange bomkjøp :)

Man kan søke på Youtube på kameraet man har lyst på og oftest finner man skrytevideoer av folk som er fornøyde med kameraet sitt og dermed har dem "jukset" seg til ekstra godt førsteinntrykk. Poenget mitt er å bringe sannheten.

Jeg kjøpte meg R47, og var ikke fornøyd. Jeg byttet ut til G25 og var egentlig veldig fornøyd, men det plaget meg at den hadde en storebror som "bare" var 3-4.000,- dyrere og kunne by på så mye mer. Så jeg byttet inn denne med G30.

Hadde noen her inne bombadert meg med "bevis" og egenerfaringer så hadde jeg spart meg selv for mange kjøreturer. Derfor så er jeg alltid ute etter vaskeekte tilbakemeldinger og ikke folk som går rundt grøten.

Dette er ikke stygt ment og siden TS ikke ser ut til å være aktiv lenger så har jeg fortsatt å poste i tillfelle andre leser posten og er ute etter det samme.

Ikke noe galt i å kjøpe et billig videokamera, bare man vet om svakhetene, og den store svakheten er støy i svak belysning.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...