Pjuuok Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Hei, Jeg har en ekstern harddisk, en Western Digital My Studio 2TB. Det er en kloss i aluminium med 2 harddisker inni. Dette var disken jeg brukte på min gamle stasjonære Mac til oppbevaring av filmer og sikkerhetskopiering. Det er 1 år siden jeg solgte min stasjonære Mac. Og jeg har derfor ikke prøvd å bruke den på minst 1 år, før i dag... Jeg koblet ekstern HD til strømforsyning og USB til min nåværende Mac og først så får jeg ikke opp HD. Så prøver jeg å ta ut kontakten av ekstern HD og koble til igjen, da får jeg opp den ene partisjonen. I Disk Verktøy så ser jeg begge partisjonene, men den partisjonen jeg ikke ser i Finder er med grå tekst. LED lyset på harddisken blinker og pulserer som om den jobber, og den gjør det konstant. Lyset går opp og ned opp og ned... Når jeg går inn på partisjonen så får jeg opp noen mapper, men det mangler mange mapper, og noen av mappene er tomme, noe jeg vet de ikke er. Når jeg ser på infoen i Finder om partisjonene så er det til sammen 30GB som skal være ledig, dvs at resten er brukt, noe som stemmer bra når jeg satte bort HDen. Hva er det som er problemet? Er HD død? Jeg har prøvd å Google og jeg finner mye snakk om "Bad sectors", uten å ha funnet ut hva dette går ut på og hvordan man kan fikse det uten å formatere. Er det noen som vet noe? Det er utrolig viktig at jeg får hentet ut det som er på denne HDen... Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Viktig?? Da kan du jo bare hente ut filene fra backupene du selvfølgelig tok av de livsviktige filene. 2 Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 4. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2013 (endret) Viktig?? Da kan du jo bare hente ut filene fra backupene du selvfølgelig tok av de livsviktige filene. Takk for konstruktiv tilbakemelding. Hvis du hadde lest innlegget mitt så hadde du fått med deg at backupen ER denne HDen. Jeg har desverre ikke økonomi til å ha backup av backup på alt jeg har. Original HD er i den stasjonære som jeg allerede har solgt for 1 år siden. Igjen, denne HD er backup av den stasjonære datamaskinen jeg solgte for 1 år siden. Endret 4. desember 2013 av Pjuuok Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Husker å ha vært borti noe lignende. Tror det var slik at når du sikkerhetskopierte på os x, så ble kopien låst til den brukeren som foretok sikkerhetskopien, altså bare samme bruker kan iverksette gjenoppretting. Selv om du har samme brukernavn, så er det likevel en idnummer som blir gitt til hver bruker som må passe. mer info her. Lenke til kommentar
C.. Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 (endret) En ting som har reddet mange er å koble harddisken til en maskin som kjører Ubuntu. Om det vil funke i dette tilfelle er umulig å si, men det er verdt et forsøk! Last ned å legg over på en CD/USB og boot en PC opp med det - Er du heldig får du reddet filene dine på den måten Endret 4. desember 2013 av - Rudi Lenke til kommentar
*F* Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Og om det viser seg at det ikke fungerer og ting mp gjennopprettes anbefaler jeg GetDataBack, dog usikker på hva slags filsystem du kjører, det er selvsagt høyst relevant Lenke til kommentar
C.. Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 GetDataBack er et veldig godt program, ja. Kan trygt anbefales fra min side også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå