HOK Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 (endret) Heisann, I sommer røyk/strakk jeg et leddbånd i skuldra. Dette betyr at jeg ikke kan løfte særlig tungt, og fysioterapeuten sa at kroppsøvelser er fin-fint. Men jeg er dårlig på disse øvelsene, bortsett fra de helt basic(push-ups, chins etc). Noen som har noen gode forslag til kroppsvektsøvelser? Gjerne med mulighet for å justere belastningen. Har feks prøvd chins i apparat med mulighet til å trekke fra vekt med godt hell. Mens push ups igjen er en litt uheldig øvelse enn så lenge, så fremt jeg ikke tar ekstremt bredt grep. Skulderbredde fører bare til masse knasing og smerte i etterkant. Bein kan jeg jo trene som normalt, med knebøy osv. Men er det dumt å trene beina såpass hardt i forhold til overkroppen? Skal forøvrig ta MR på nyåret for å finne ut akkurat hvor skadet leddbåndet egentlig er, men gidder ikke å vente til da med å trene. Litt trening skader ikke! Mvh HOK Edit: Kan nevnes at jeg har tilgang på treningssenter. Endret 3. desember 2013 av HOK Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 (endret) Bein kan jeg jo trene som normalt, med knebøy osv. Men er det dumt å trene beina såpass hardt i forhold til overkroppen? Du får mye gratis av å trene bein. Så lenge du er i stand til å kjøre knebøy og markløft, kjør dem. De to øvelsene alene jobber utrolig mye flere muskelgrupper enn man tror. For bryst nevner du pushups, som det finnes uendelig mange variasjoner av. Prøv og se om det er noen variasjoner du ikke får problemer med. Her ser du mange av dem demonstrert: http://www.youtube.com/watch?v=QihtHz1PbfQ Pullups nevner du også. Det er veldig bra for øvre rygg og biceps. Prøv også kabelroing. Smalt grep, bredt grep. Varier gjerne. Skulle du mot formodning måtte stå over alle disse, kjør fremdeles knebøy og markløft. Disse to øvelsene jobber ikke bare den nedre delen av kroppen, men gir deg veldig mye gratis i form av balansemuskulatur og integritet over muskel- og beinstrukturen i hele kroppen. De er gullgruver. Endret 4. desember 2013 av Aleks855 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå