Anonym177 Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Hei! Jeg skal synge på bedehuset på julaften. De sa jeg kunne velge hvilken som helst julesang, men stresser med å finne hvilken. Jeg føler ''Santa Baby'' blir litt feil der. Noen forslag? Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Dette må jo bli en slager: http://youtu.be/v9UZqlz2sQ4 2 Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Denne er ihvertfall farlig fengende Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Velg en av de fineste fra Prøysen mitt forslag lykke til, break a leg and so on .. Lenke til kommentar
Anonym177 Skrevet 3. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2013 Velg en av de fineste fra Prøysen mitt forslag lykke til, break a leg and so on .. Tuusen Takk;* Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Ja -Nå har vi vaska gulvet. Må vel fenge på bedehuset. Inneholder jo tre vise menn og jesus også... Lenke til kommentar
Samara Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Er det type et sted som mange barn kommer? Isåfall funker jo Jul i Svingen-sangen (ikke Linus i Svingen-sangen, da den ikke er jul). Ellers er min favorittsang Mitt Hjerte Alltid Vanker. Lenke til kommentar
Anonym177 Skrevet 3. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2013 Er det type et sted som mange barn kommer? Isåfall funker jo Jul i Svingen-sangen (ikke Linus i Svingen-sangen, da den ikke er jul). Ellers er min favorittsang Mitt Hjerte Alltid Vanker. Ja, det kommer nok en del barn, men jeg tenker ikke på å finne en veldig ''barnevennlig'' sang. Jeg vil ha en som er fin og gøy å synge Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Hei! Jeg skal synge på bedehuset på julaften. De sa jeg kunne velge hvilken som helst julesang, men stresser med å finne hvilken. Jeg føler ''Santa Baby'' blir litt feil der. Noen forslag? Finnes mange gode låter. Eksempler: Nu Tändas Tusen Juleljus Silent Night Stille Natt Härlig är jorden Det lyser i stille grender Santa Baby er kanskje litt på kanten. Du klarer nok å finne en god låt. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Jul, jul, strålande jul er veldig fin, ikke "ihjelsunget" og sømmer seg på bedehuset. Nordnorsk julevise er jo også veldig fin, men det forutsetter at du kan synge på den dialekten. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 kommer nok til å slå an Lenke til kommentar
Saft Suse Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 (endret) Hva med vår egen Maria Menas Home for Christmas? Nydelig sang i mine ører. Endret 4. desember 2013 av Saft Suse Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 http://www.youtube.com/watch?v=4ojcR4PhsUE 1 Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 (endret) http://www.youtube.com/watch?v=4ojcR4PhsUE Ahhh, hvorfor er det bare slik at jeg virkelig ELSKER når folk kommer med slike forslag til sanger man kan synge i bedehuset??? XD sier bare KJØR PÅ FOR FAEN! Ta gjærne noe Luxus og "Skyter meg på julaften" ettellerannet! PÅ DEN MER SERIØSE SIDEN, Om hverken Ragnarock eller Luxus frister, så har Hans Rotmo et uorginalt hærlig julealbum, som heter Vårres Jul! Du kan hente noen uorginale kanongode julesanger derfra. Albumet er i og for seg verdt å høre! Min personlige Rotmo favoritt er på Vårres jul 2, og heter "Min første Julefest" Den er en veldig god beskrivelse av hva bestefar fortalte meg om julefester på bygda når han var ung: Vil de hør ka æ minnes bæst, fra min første julefest Va vel fjorten og trekvart, eller så va det fjorten æ vart. Æ våddå me en sykkel gjennom snøn, æ trudd en vending æ sku dø Mor mi hadd nekta mæ å fær, men mammadalt det kuinn æ itj vær Æ vesst dæm klina, men æ vesst itj ka d va Æ vesst dæm drakk, men æ vesst itj ka Musikken deinn va så gæli stygg at d gjekk iskaldt neover rygg Va vel trekkspæll å fiolin å bass å tamburin Gitaristen hainn hadd slutta slå, over et set hainn lå Et kvinnfolk satt å strauken å va ful, me kjolen nesten oppi sul To utabygdes ganske svære menn, bestemt sæ for å stå på heinn Men det vart så dårlig akrobatikk at æ stakkars slæpt et hikk Dermed vart æ definert som dum, å så fikk æ varsel om Å trekk ned mine vinterunderlang og motta en gratis omgang Da kom det vøggan en fra festkomiteen, å langa ut for åpen scene Utabøgdingan vart knøvla ned i baret under juletre Æ vart løfta opp å trekt t sida tå to ganske spræke pia Dæm sa dæm villa dans å klin å kjørt i mæ brennevin Æ veit itj ka som sia skjedd deinn natta, hukommelsa mi hu datt av Æ våkna oppi ei dobbelseng, der æ spydd ganske læng Tina og Mina satt å lo å i fotenden låg hainn Jo Det e det æ minnes ailler bæst fra min første julefæst Æ veit æ klina og det va me Tina Æ veit æ drakk og det va cognac Endret 4. desember 2013 av Skipstrixxy Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 (endret) Hei! Jeg skal synge på bedehuset på julaften. De sa jeg kunne velge hvilken som helst julesang, men stresser med å finne hvilken. Jeg føler ''Santa Baby'' blir litt feil der. Noen forslag? Jeg beklager, føler at jeg mobbet litt for mye her nå - fikk dårlig samvittighet, så skal gi deg ett seriøst tips. Jeg er ikke noen guru på julemusikk, men jeg har EN plate, kun EN juleplate, som alltid spilles i julen, og den er vanvittig bra! Sjekk ut: Sondre Bratland, platen heter Rosa Frå Betlehem. Den er vanvittig bra, og er innspilt i Betlehem Kirke (så vidt meg bekjent). Grunnen til at jeg digger den platen, er fordi det er et musikalsk mesterverk og ingen ting annet. Akustikken og lyden er helt vanvittig. Jeg anbefaler deg å spille den på et annlegg hvor du virkelig kan SKRU OPP LYDEN! Det er kanskje ikke musikk du har mulighet til å fremføre. Men håper det er en plate du ikke har hørt om før, som du kan nyte resten av julen (albumet er tilgjengelig på Spotify) Og god jul når den tiden kommer. Og en siste ting: Min favorittlåt på platen er; Stille Natt Endret 5. desember 2013 av Skipstrixxy Lenke til kommentar
Samara Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Ja, det kommer nok en del barn, men jeg tenker ikke på å finne en veldig ''barnevennlig'' sang. Jeg vil ha en som er fin og gøy å synge Greit Jeg er som sagt veldig glad i Mitt Hjerte Allitd Vanker, men andre forslag kan f.eks være Ett Ord Vart Lys, Nå Vandrer Fra Hver En Verdens Krok, Julemysteriet (av Kvinner på Randen, Frelsesarmeens Juleplate for en del år tilbake), Stjernesludd, eller Auld Lang Syne. Santa Baby er kanskje litt på kanten. Jeg har hørt eldre mannlig lærer og en ung jenteelev synge både den og "Baby it's cold outside" i duett. Absolutt fint, men litt vanskelig å holde latteren tilbake Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå