Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] !NØD! Feilmelding: Datamaskinen har lite ledig minne

Gjest Slettes-xwByZdFZ

Anbefalte innlegg

Gjest Slettes-xwByZdFZ

Har fått et leit problem på min nye laptop. Det virker som jeg har en minnelekkasje en plass, for alt minnet er opptatt helt fra oppstart. Jeg har søkt litt rundt, men finner ikke ut hvilket program som har feil. Mistanke om at det kanskje har noe med en driver å gjør, for når jeg skulle oppgradere til Win 8.1 så fikk jeg feilmelding (husker ikke akkurat hva som sto) og når jeg søkte den opp betydde det visst at det var noe galt med en driver. 9227mb av minnet mitt står oppført som "Minne med innhold som må skrives til disk før det kan brukes til andre formål" under fanen ytelse i oppgavebehandling. Restart av maskinen hjelper ikke i det hele tatt.

Dette er forpult ubeleilig, fordi jeg er midt i en hektisk eksamensperiode, og dette problemet gjør at pcn ikke greier å ha mer en kun noen få programmer åpen samtidig!

Info fra Oppgavebehandling>Ytelse:

Minne
12,0 GB DDR3
Hastighet: 1600 MHz
Brukte spor: 2 av 2
Formfaktor: SODIMM
Reservert maskinvare: 344 MB
Tilgjengelig 742 MB
Bufret 9,6 GB
Skrevet 47,4/47,7 GB
Vekslebart minne 379 MB
Ikke-vekslebart minne 200 MB
I bruk 1,9 GB
Håper virkelig noen kan hjelpe med dette! Om det er noe info som mangler, så bare spør, så skal jeg prøve å finne tak i det :)
Endret av Slettet-xwByZdFZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettes-xwByZdFZ

Slipper heldigvis å gjøre det! Fant netopp feilen. Viser seg at det er en gammel driver til en HP Printer som har hatt minnelekkasje og laga krøll. Fikk avinstallert skiten, og nå er alt i skjønneste orden :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...