Homealone Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Noen erfaringer med funnel? Hae kjøpt meg en Swiftech 462 B Kjøler med 80-120 mm funnel og 120 mm titanvifte. Skal koble dette til en rheobus. Kan dette bli bra? Lenke til kommentar
Izex Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Med større vifte blir det jo kaldere somregel, har en alu funnel 120mm og merka at det droppet flere grader. Hvis du har plass så prøv en. Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Noen erfaringer med funnel? Hae kjøpt meg en Swiftech 462 B Kjøler med 80-120 mm funnel og 120 mm titanvifte. Skal koble dette til en rheobus. Kan dette bli bra? Joda tror det blir meget bra.. Prøv og få Vifta til å blåse fra kjøleribba og ut, har hørt det er bedre enn standarden blåse mot ribba.. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Joda tror det blir meget bra.. Prøv og få Vifta til å blåse fra kjøleribba og ut, har hørt det er bedre enn standarden blåse mot ribba.. Dette er ikkje alltid sant. I visse tilfeller er det slik, i andre sånn. Er berre å prøve seg fram og finne ut igrunn Lenke til kommentar
mothafucka Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Jeg har hatt en slik kjøling. Det funket veldig bra. XP2400+ en min lå på 40 grader når jeg hadde overklokket den til 2300MHz. Så skrudde jeg maskinen i småbiter, og når jeg skulle skru ribba på igjen, strammet jeg skruene litt for mye, og knakk ene skrufestet. Jeg skrudde fast ribba med tre skruer, men maskinen lå da på 70 grader ved standard hastighet. Microplex fikk aldri inn nye skrufester, så nå har jeg kjøpt meg taisol heatpipe. Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Jeg har hatt en slik kjøling. Det funket veldig bra.XP2400+ en min lå på 40 grader når jeg hadde overklokket den til 2300MHz. Så skrudde jeg maskinen i småbiter, og når jeg skulle skru ribba på igjen, strammet jeg skruene litt for mye, og knakk ene skrufestet. Jeg skrudde fast ribba med tre skruer, men maskinen lå da på 70 grader ved standard hastighet. Microplex fikk aldri inn nye skrufester, så nå har jeg kjøpt meg taisol heatpipe. Hvordam er tempen med taisol heatpipen? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Funnel (eller trakt som det heter på norsk) er en genial måte å få ned støyen på også. På spørsmål om hva som er best av å la vifta blåse eller suge så er det nok kun ett riktig svar; Prøv deg fram. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Mange mener at det blir best å suge. Siden de fleste aksialvifter tåler mottrykk best når de suger, får man bedre flow. Den trakten skaper en del mottrykk. Men du bør prøve deg frem ja. Lenke til kommentar
mothafucka Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 temperaturen med taisolen er på 45 grader når jeg har overklokket. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Mange mener at det blir best å suge. Siden de fleste aksialvifter tåler mottrykk best når de suger, får man bedre flow. Den trakten skaper en del mottrykk. Men du bør prøve deg frem ja. Jepp min sugde Det er også en fordel for at støv og sånnt ikke blir trykket inn i ribbene å lager kaniner. Hadde også viften som blåste ut av kabinettet bare noen cm unna CPU funnell vifta så det ikke ble så varmt i kassen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå