Barkster Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Skal sett inn en ssd i min bærbare som per nå har en hybriddisk, Vil sette hybriddisken som sekundær disk. Vil det bli noen problemer med primær mot sekundær siden begge diskene inneholder ssd minne? Jeg vet at man ikke burde formatere en ssd, men ssden kommer fra en annen data. Ville det ikke vært best med en formatering? Har brukt secure erase men den sto i den andre daten tidligere. Jeg synes disken har vært litt trøblete etter en secure erase. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 (endret) Driver du og ødelegger gjenopprettingsmuligheten (D2D) på den maskina nå?? Hva med garanti og reklamasjonsrett. Og ny Windows? Endret 3. desember 2013 av sveinsel Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Jeg vet at man ikke burde formatere en ssd... Du tenker på defragmentering. Det kan forkorte levetiden til en SSD og er heller ikke nødvendig (siden alle data er like raske å finne fram til på en SSD). Hva slags PC er det snakk om? Er hybriddisken en HDD med en liten SSD (typisk 8GB) integrert? Eller er det en liten SSD som er i tillegg til HDD og ligger som mellombuffer? Hvis mulig, anbefaler jeg at du kun har den "nye" SSD-en tilkoblet under installasjon av Windows. Så kjører du diskpart clean under installasjonen for å "nullstille" SSD-en. Når du etterpå kobler til hybriddisken, fungerer den som en ekstra lagringsplass og får egen stasjonsbokstav. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå