AnonymDiskusjon Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Jeg bestemte meg i sommer at etter 6 år med snusen som min beste venn fikk nok være nok. Det var tøft de første dagene, men det gikk overraskende greit. Det som ikke går greit, er tiden fra en måned snusfri og frem til nå. Jeg har konstant lyst på, og når jeg leser andre sier det hjelper med kaffe, så får jeg bare enda mer lyst på snus etter en kopp. Tar jeg et glass rødvin begynner leppa å dirre slik den gjorde da jeg snuste. Jeg har snust to snus i høst, men siste var for over to måneder siden, så jeg har ikke mer nikotin i kroppen nå. Er det noen som har erfaring med dette, eller er det bare meg? Anonymous poster hash: 6ba9a...3e3 Lenke til kommentar
Tux_Pro Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Er utrolig hardt ja, selv vært der. Er snart 2 år siden jeg sluttet med snus og jeg har fortsatt lyst på. Men etter en liten stund så går det over. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Jeg har prøvd å holde meg unna alt "skadelig". Endte mer eller mindre opp med å spørre meg selv, hva er vitsen med det hele? Misforstå meg rett, det å spise sunt og trene er fantastisk for min livssituasjon, men om jeg ikke spiser litt kake i blant gir det ikke mening lenger. Lenke til kommentar
DagErlend Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 For meg var det tyggis som ble redningen. Røykte i 6 år før jeg gikk over til snus. Etter tre år med det var det nok, slet mye med det samme som du, men fant ut at dersom jeg hev i meg en tyggis så snart jeg kjente "suget" så gikk det greit. Ble litt mye tyggis de første ukene men nå er det helt normalt. Dette funket for meg, men det er jo selfølgelig ingen garanti for at det funker for deg. Men det kan være verdt ett forsøk. Kaffe funket i hvertfall ikke for meg, da ville jeg bare ha snus enda mer. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Misforstå meg rett, det å spise sunt og trene er fantastisk for min livssituasjon, men om jeg ikke spiser litt kake i blant gir det ikke mening lenger. Problemet er jo ikke at man "ikke kan spise kake iblant". De fleste som gir seg hen til nikotinen klarer ikke å holde igjen til "en gang i blant". Bruk blir til misbruk! Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Problemet er jo ikke at man "ikke kan spise kake iblant". De fleste som gir seg hen til nikotinen klarer ikke å holde igjen til "en gang i blant". Bruk blir til misbruk!Hva er et misbruk? Er det greit å røyke 2 sigaretter om dagen, selv om det jo er klart helsefarlig? Lenke til kommentar
Metaldude Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Hva er et misbruk? Er det greit å røyke 2 sigaretter om dagen, selv om det jo er klart helsefarlig? Har du lyst til å røyke to om da'n, så røyker du to om da'n. Jeg røyker ikke, har aldri snust. Jeg drikker når jeg har lyst på det. Ikke fordi det er "den dagen i uken og da er det lov". Lenke til kommentar
Vice Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Hva er et misbruk? Er det greit å røyke 2 sigaretter om dagen, selv om det jo er klart helsefarlig? Tja, om man røyker 2 om dagen så er det vel neppe noe galt idet. Samme er med alkohol: tar man to pils hver dag så er det ikke noe problem, selv om det ikke er bra for helsa. Mister man kontrollen og tar en pils ved hver eneste anledning gjennom hele dagen, ja da er det misbruk. Jeg mener at misbruk kommer ved det punktet når man ikke kan la være å ta en gitt substans. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Har du lyst til å røyke to om da'n, så røyker du to om da'n. Jeg røyker ikke, har aldri snust. Jeg drikker når jeg har lyst på det. Ikke fordi det er "den dagen i uken og da er det lov".Hater nikotinrusen . Men ja, jeg er enig. Tja, om man røyker 2 om dagen så er det vel neppe noe galt idet. Samme er med alkohol: tar man to pils hver dag så er det ikke noe problem, selv om det ikke er bra for helsa. Mister man kontrollen og tar en pils ved hver eneste anledning gjennom hele dagen, ja da er det misbruk. Jeg mener at misbruk kommer ved det punktet når man ikke kan la være å ta en gitt substans.Jeg har et helt latterlig matmisbruk. Lenke til kommentar
Metaldude Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Hater nikotinrusen . Vet ikke hva dette innebærer. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Vet ikke hva dette innebærer.Jeg vet ikke helt hva jeg skal si. Er på ingen måte en deilig rus, blir jeg veldig ruset på nikotin føler jeg bare for å ligge på bakken til jeg blir bedre. Ingenting jeg greier å nyte i hvert fall. Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Flytt til et land som ikke selger snus.. Hardt og brutalt, det merka jeg.. Første tur hjem, dog, så handla jeg på flyplassen, men så har ikke jeg noen planer om å slutte i nær fremtid uansett. Kjenner til følelsen. Rota bort min siste boks på fylla i England, og følelsen å våkne opp og se at det var helt tomt var ikke bra. Ble mye godteri og brus de neste ukene etter det. Men stå på. Har du klart det så lenge får du tenke at det ikke skal være bortkastet det du har vært igjennom, og at du sannsynligvis ikke er avhengig lenger, selv om det frister å prøve igjen. Lenke til kommentar
Metaldude Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 (endret) Jeg vet ikke helt hva jeg skal si. Er på ingen måte en deilig rus, blir jeg veldig ruset på nikotin føler jeg bare for å ligge på bakken til jeg blir bedre. Ingenting jeg greier å nyte i hvert fall. Når du sier "rus" da tenker jeg på avslapping og lykke. Men du beskriver nikotinrus som noe vondt. Mener du kanskje den tiden imellom hver gang du inntar nikotin? Du skriver "veldig". Hva mener du med det? For mye nikotin? Som å drikker deg seg full og det føles ut som verdenen snurrer rundt når du lukker øynene. Endret 6. desember 2013 av Metaldude Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Når du sier "rus" da tenker jeg på avslapping og lykke. Men du beskriver nikotinrus som noe vondt. Mener du kanskje den tiden imellom hver gang du inntar nikotin? Du skriver "veldig". Hva mener du med det? For mye nikotin? Som å drikker deg full og det føles ut som verdenen snurrer rundt når du lukker øynene. Jeg ser på rus som alt som påvirker hvordan jeg føler meg. Eneste gangene jeg røyker nikotin er egentlig engang i blant på fest, eller når jeg røyker joints. Men, har tidligere drevet og røyket bong hvor man da blander cannabis med tobakk, også inntar dette i store mengder, og dermed får mye nikotin inn på kort tid. Det er helt forjævlig. Også om jeg snuser blir jeg overruset, og blir bare liggende på bakken. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Jeg har nå vært litt over 3 måneder uten snus. Den første måneden var verst for meg, egentlig. Da fikk jeg lyst på snus hver eneste dag. Etter den første måneden, så merket jeg at suget etter snus ble minsket. Klart det er her enda hos meg, men jeg klarer å kontrollere det. Jeg vil forøvrig ikke anbefale kaffe for å minske nikotinsuget - tvert i mot. Hos alle jeg kjenner, så forsterker kaffe nikotinsuget - så jeg skjønner ikke hvordan noen kan hevde det motsatte. Jeg fant stor nytte i å "belønne" meg med halslinsene Doc istedenfor snus. Etter kaffe eller mat, så tok jeg meg en Doc. Tyggis kan også fungere bra. Et annet tips er å alliere deg med andre som skal slutte, og eventuelt lage et veddemål. Jeg og to andre kamerater bestemte oss for at den som snuste på tre måneder, skulle kjøpe en sekser med halvlitere til de to andre. Dessverre så var det bare én av kameratene mine som sprakk (hadde vært godt med to seksere). Den andre kameraten min, som ikke snuste på tre måneder, tok seg en snus på dagen. Han var veldig nærme i å kjøpe en snusboks her i sted. Det er veldig kort vei tilbake til snusboksen! Lenke til kommentar
Metaldude Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Eneste gangene jeg røyker nikotin er egentlig engang i blant på fest, eller når jeg røyker joints. Men, har tidligere drevet og røyket bong hvor man da blander cannabis med tobakk, også inntar dette i store mengder, og dermed får mye nikotin inn på kort tid. Det er helt forjævlig. Også om jeg snuser blir jeg overruset, og blir bare liggende på bakken. Da forstår jeg litt mer. Kan ikke helt sette meg inn i situasjonen din da jeg ikke har prøvd eller opplevd noe av dette selv. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Jeg snuser ikke fast, men tar meg gjerne en pris i lystig lag. Her om dagen ble jeg og en kompis tilbudt en pris, og takket ja. Etterpå fikk vi vite at vi nettopp hadde kost oss med nikotinfri snus. Det var først da det slo meg at det store nikotinkicket hadde uteblitt, men ellers var opplevelsen riktig så autentisk. Jeg tror det er et bra alternativ for de som vil slutte, for mye av greia er å ha noe under leppa. Hvis du ikke har brukt nikotin på to måneder tviler jeg på at det savnet er det største. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Hater nikotinrusen . Men ja, jeg er enig. Jeg har et helt latterlig matmisbruk. Ja, matmisbruk er jo et reellt problem hos mange. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå