Hakvåg Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Hei! Jeg håper det er noen her som kan hjelpe meg. Jeg har søm fart Internett, uten å finne en løsning. Problemet mitt er som følger: Jeg har en 2TB Toshiba ekstern harddisk. Den har fungert fint i 3-4 mnd. Plutselig ville ikke PC'n finne den. Jeg har testet diskbehandlingen og alt annet som jeg fant relevant. Uten hell. Den vises ikke på noen måter på pc'n min. Innholdet på harddisken er ikke så viktig, alt jeg ønsker nå er å få formatert den slik at jeg kan fortsette å bruke den. Har testet den på andre maskiner også, uten hell. Den vises ikke på noen maskiner. Relevant opplysning: Windows 8 Toshiba HDWC120XK3J1. Håper noen kan hjelpe meg! Hilsen Jon-André Lenke til kommentar
C.. Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Jeg hadde nøyaktig samme problem med min eksterne harddisk for en drøy måned siden. Derimot var det jeg hadde på den veldig viktig så det jeg gjorde var å prøve å koble den til en maskin med Ubuntu og da fungerte den helt normalt sett bort fra at den var relativt treg i forhold til tidligere. Last ned Ubuntu og boot opp en maskinen med det og se om du får opp disken din der Du kan også gjøre et forsøk på å ta harddisken ut av det eksterne kabinettet og koble den til med sata, men det kan ødelegge en eventuell garanti sak. Lenke til kommentar
Hakvåg Skrevet 3. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2013 Jeg hadde nøyaktig samme problem med min eksterne harddisk for en drøy måned siden. Derimot var det jeg hadde på den veldig viktig så det jeg gjorde var å prøve å koble den til en maskin med Ubuntu og da fungerte den helt normalt sett bort fra at den var relativt treg i forhold til tidligere. Last ned Ubuntu og boot opp en maskinen med det og se om du får opp disken din der Du kan også gjøre et forsøk på å ta harddisken ut av det eksterne kabinettet og koble den til med sata, men det kan ødelegge en eventuell garanti sak. Takk for svar Rudi. Jeg løste det enkelt og greit med å levere den tilbake, og fikk en ny. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå