Gå til innhold

Klarer ikke bo hjemme lenger, ikke råd til å flytte ut...

Panorama

Anbefalte innlegg

Hei, dere! Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Jeg er 19 år og bor hjemme. Har friår fra studier, og jobbet de første månedene, men fikk til slutt mindre og mindre arbeid, nå er det et par ganger i måneden bare. Har forsøkt å søke flere jobber, men har enda ikke fått en.

Jeg merker at jeg blir dårlig av hvordan ting er her hjemme, jeg holder meg for det meste på rommet mitt, men har foreldre som krangler seg i mellom, krangler med meg og maser på at jeg burde flytte ut snart.

På sparekontoen min har jeg 2000 kroner. På brukskontoen min har jeg 60. Ved neste lønning får jeg 2500 kroner.

Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Forsøkte å kontakte NAV, men fikk bare beskjed om å møte opp på et 12 ukers kurs.

Jeg vet ikke hvorfor jeg ikke får jobb, jeg er en høflig og ordentlig jente. Jeg har kjæreste, så alternativt kunne vi flyttet sammen, men han bor også hjemme med like dårlig økonomi som meg.

Skal søke studier neste år, og dermed få lån/stipend for å få råd til å flytte ut, men det er jo ikke før om 7 måneder. Jeg blir virkelig syk av å være her hjemme, og vet ikke lenger hva jeg skal gjøre...... :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Føler med deg, men du sier egentlig alternativene selv

1. Få jobb

2. Fortsette å bo hjemme

Dersom du ikke får jobb kan du nok bli bedre på søknader, det er utrolig mye rart man kan skrive i en jobbsøknad som gjør at du kan få jobben fremfor andre. Derfor vil jeg nok anbefale deg å høre med NAV om jøbbsøkerkurs, samtidig som du kan finne stoff på biblioteket på hvordan du søker jobb. Dersom du legger mer arbeid i jobbsøkingen øker du dine muligheter for å få jobb.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Prøv å søk andre steder enn der du bor hvis du er villig til å flytte. Bør ikke være vanskelig å få seg jobb på en matbutikk eller bensinstasjon ol.

Øv deg på å skrive gode søknader, sjekk maler på nettet, og på intervju kler du deg pent osv, gjerne forbred deg litt også, så vil sjansene for å få jobben øke.

Sålenge du ikke har hull i cven din samt at du har arbeidserfaring kan jeg ikke skjønne at det skal være så vanskelig å få seg jobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...