Haltvire77 Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 (endret) Hei! Jeg har lyst å oppgradere pcen min ved å få høyere FPS i BF4. Vurderer sli nå som jeg har et gtx 760 kort. Vil dette øke FPS betydelig? Hørt at det bruker mye strøm, vil denne Corsair TX 650W PSU holde? Endret 3. desember 2013 av Haltvire77 Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Ja, men ikke 100%. Se her: http://www.guru3d.com/articles_pages/geforce_gtx_760_sli_review,1.html Skaleringen skal vel være ganske ok. Det er mange her inne som vil si at tearing, microstuttering osv er ett problem med sli. Jeg har selv hatt sli i over ett år og ALDRI hatt noen problemer eller merket til dette. Alternativet ditt er å kjøpe ett gtx 780 ti for at det skal være verdt det. Ett til 760 vil være billigere og gi meget god ytelse. Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 (endret) I de fleste spill vil du få 70-80% bedre ytelse med et kort til. Dog vil dette variere. Du kan lese anmeldelse av GTX 760 SLI her. Under benchmarks ser du hvor mye bedre ytelse du vil få med GTX 760 SLI istedenfor ett GTX 760. EDIT: Kalleklovn kom visst før meg. Endret 3. desember 2013 av Aerow Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Også får vi minne om at bf4 er minst like sultent på CPU som GPU. Hvordan CPU har du? Lenke til kommentar
Haltvire77 Skrevet 3. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2013 Også får vi minne om at bf4 er minst like sultent på CPU som GPU. Hvordan CPU har du? Har ok CPU i7 4770k @ 4.5Ghz (1.24v) Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 I de fleste spill vil du få 70-80% bedre ytelse med et kort til. Dog vil dette variere. Du kan lese anmeldelse av GTX 760 SLI her. Under benchmarks ser du hvor mye bedre ytelse du vil få med GTX 760 SLI istedenfor ett GTX 760. EDIT: Kalleklovn kom visst før meg. Det er så vidt Lenke til kommentar
Haltvire77 Skrevet 3. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2013 Takk for svar! Ser ut som det vil improve mye... Så vil gjerne kjøpe det, men så står det jo minimum 700W og jeg har 650. Så da trenger jeg vel ny PSU og da? Vil ikke Corsair TX 650W PSU holde? Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 TX 650W burde holde. GTX 760 SLI og i7 4770K @ 4500MHz med 1.24V vil trekke rundt 550W under full last. Så det burde gå greit. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Takk for svar! Ser ut som det vil improve mye... Så vil gjerne kjøpe det, men så står det jo minimum 700W og jeg har 650. Så da trenger jeg vel ny PSU og da? Vil ikke Corsair TX 650W PSU holde? Vil holde fint. Ikke noe å engste seg for. Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Ja du har bra nok powersupply. Og SLI er en ganske smertefri opplevelse med 700 kortene, i 95% av tilfellene er det plug and play nå.(ja det er eksempler på det motsatte men har da kjørt sli i 3 år og enda har det ikke vært veldig vanskelig å fikse.) Lenke til kommentar
iNorway Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 I de fleste spill vil du få 70-80% bedre ytelse med et kort til. Dog vil dette variere. Du kan lese anmeldelse av GTX 760 SLI her. Under benchmarks ser du hvor mye bedre ytelse du vil få med GTX 760 SLI istedenfor ett GTX 760. EDIT: Kalleklovn kom visst før meg. Du vil i de aller fleste tilfeller få mindre enn 30% ytelse i spill ved SLI av kort. Om du hadde lest litt mer i den linken du skrev, kan du lese i konklusjonen at, "You do need to wonder though if the 10~15% performance increase in lower resolutions really justifies that money..." Sitat slutt. Men, de har rett i en ting, det er at GTX 760 i SLI er en god ting. Siden det kortet er det beste Nvidia har å by på når det gjelder ytelse ut fra pris er det og det "mest fornuftige" SLI-et. Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Du vil i de aller fleste tilfeller få mindre enn 30% ytelse i spill ved SLI av kort. Om du hadde lest litt mer i den linken du skrev, kan du lese i konklusjonen at, "You do need to wonder though if the 10~15% performance increase in lower resolutions really justifies that money..." Sitat slutt. Men, de har rett i en ting, det er at GTX 760 i SLI er en god ting. Siden det kortet er det beste Nvidia har å by på når det gjelder ytelse ut fra pris er det og det "mest fornuftige" SLI-et. Det er nok feil. Ser du på Guru3D anmeldelsen yter GTX 760 SLI i nesten alle spill og benchmarks 70-80% bedre. I sitatet du hinter til snakker de om hvor mye bedre ytelse man vil få av kraftigere prosessor, ikke hvor mye bedre ytelse man vil få med GTX 760 SLI. Lenke til kommentar
iNorway Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Det er nok feil. Ser du på Guru3D anmeldelsen yter GTX 760 SLI i nesten alle spill og benchmarks 70-80% bedre. I sitatet du hinter til snakker de om hvor mye bedre ytelse man vil få av kraftigere prosessor, ikke hvor mye bedre ytelse man vil få med GTX 760 SLI. Logikken bak det fungerer bare ikke. Se for deg at du får rundt 60 fps i ett spill på ultra. Deretter setter du i enda ett kort og får rundt 100fps på samme innstillinger? Leser du på denne linken her http://www.game-debate.com/hardware/index.php?gid=1823&graphics=GeForce%20GTX%20760%20SLI ser en at ved stock GTX 760 får en maksimalt 34% bedre ytelse. Lenke til kommentar
iNorway Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Trekker tilbake alt jeg har sagt, men tror jeg må lese meg opp på endel ting her nå... Har alle tider lært at en ikke får mer enn 30-40% max scaling ved sli... Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 (endret) Beklager å si det, men Game Debate er elendig og useriøs side, og anmeldelsene de har kan overhodet ikke sammenlignes med store og seriøse sider som Guru3D. I de fleste spill vil man få 70-80% bedre ytelse, men selvfølgelig finnes det unntak. EDIT: Ser nå at du har endret mening, så ikke den siste posten din før nå. Endret 3. desember 2013 av Aerow Lenke til kommentar
Haltvire77 Skrevet 3. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2013 Takker for svar! Er det sånn at PC-skjermer kan gjøre at man ikke får 100% ytelse av skjermkortene? Skjermen: http://www.komplett.no/benq-24-lcd-g2420hd/477710#!tab:extra Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Trekker tilbake alt jeg har sagt, men tror jeg må lese meg opp på endel ting her nå... Har alle tider lært at en ikke får mer enn 30-40% max scaling ved sli... Dette gjelder ved 3way sli. Det 3. Kortet gir bare 20-35 %. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå