Gå til innhold

Gå videregående i Kr.Sand

brukar2341

Anbefalte innlegg

Hallo kjære forumfolk :) Jeg bor i Stavanger nå, og går på VG1 Elektro. Det er jo ikke lenge til vi skal begynne å søke til neste skoleår, og jeg vil til kristiansand på data og elektronikk, grunnet jeg vil møte nye folk å oppleve nye ting, og pluss jeg vil ikke gå vg2 og 3 på sola :p. Noe jeg helt ikke klarer å finne ut av, er skole og hybel..

Her i Rogaland område har noe noe som heter 31skoler.no, som gjør at vi lett kan sammenligne karakter and such :p Nå er det ene spørsmålet mitt om de har noe lignende i Kristiandsand.

Og så er det med hybel, er det noen som har noen erfaringer eller tips for dette :p?

Takk for at dere tok dere tid :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Å få hybel i Kristiansand sentralt er vanskelig, må litt ut av bykjernen for få hybel som ikke koster sjorta. Kjenner 5-6 som har gått på skole i kr.sand og alle de har ikke bodd i sentrums området.

Eneste skole som har linjen du ønsker å gå på er Kvadraturen: http://utdanning.no/org/vilbli_no_adr_8388

Vi har ikke slik snitt-side i Vest-Agder men ville ikke hatt dårligere enn 4.0 for å komme meg inn på den skolen.

Noe mere du lurer på er det bare å spør :)

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

Å få hybel i Kristiansand sentralt er vanskelig, må litt ut av bykjernen for få hybel som ikke koster sjorta. Kjenner 5-6 som har gått på skole i kr.sand og alle de har ikke bodd i sentrums området.

Eneste skole som har linjen du ønsker å gå på er Kvadraturen: http://utdanning.no/org/vilbli_no_adr_8388

Vi har ikke slik snitt-side i Vest-Agder men ville ikke hatt dårligere enn 4.0 for å komme meg inn på den skolen.

Noe mere du lurer på er det bare å spør :)

Takk for svar :) For å si det sånn så skal jeg nok få til hybel, det vanskeligste akkurat nå merker jeg er at jeg begynner å bli usikker :/ Ser at kanskje jeg må gå studie for å få en virkelig dyp grad i data(IKT) så dette er ikke lett :p Uansett så kunne jeg kun ha gått 1 år på Kvadraturen før jeg må skifte igjen.. Jeg har virkelig mistet mye håp i det sisste etter svar fra flerne rådgivere, og jeg venter på svar fra noen rådgivere fra rogfk, men de har sikkert andre saker og jobbe med uansett..

EDIT: Så de hadde andre linjer som feks TAF og utdanning i utlandet, kan heller skrive en PM til deg imorgen, men jeg har ikke tid nå, for jeg har tverrfaglig imorgen ;)

Endret av Sundvallen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...