Gå til innhold

Macbook air vs. Macbook pro 13" retina

Anbefalte innlegg

Trenger en PC til surfing på nettet, skolearbeid og litt videoredigering.

Valget står mellom macbook air 13" og macbook pro 13" retina.

Air:

4gb ram

128gb

i5 prossesor

1,3 GHz

Pro:

8gb

128gb

15 prossesor

2,5 GHz

Reiser og ganske mye og har et budsjett på 10.000 (er open for andre forslag)

Brukes av og til til Battlefield eller COD ;)

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-182691

Air:

1080p

Retina:

retina

Vekten og størrelsen på den mye mbp retina er så vannvittig lav at jeg ville desidert gått for den! :)

Lenke til kommentar

Prosessoren i MBPr 13 er en del bedre, og det er ganske stor forskjell mellom Iris Pro 5100 og HD 5000. Skjermen til MacBook Pro 13 Retina er også mye bedre. Jeg ville ikke kjøpt en maskin med 1440x900 i dag, det blir bare for lite. MBPr 13 til sammenligning har 2560x1600 og IPS-panel.

Lenke til kommentar

Vanlig MacBook Pro er over et år gammel og har bare HD 4000, vanlig harddisk samt at den er mye tykkere og har dårligere batterilevetid. Ganske dårlig kjøp egentlig. Gå for MacBook Pro Retina 13, du vil ikke angre. :)

Endret av Aerow
Lenke til kommentar

Apple er i sin egen klasse når det gjelder byggekvalitet og skjermkvalitet. MacBook Pro 13 Retina er også faktisk veldig billig i forhold til konkurrentene, så du får ikke en bedre "Ultrabook" til den prisen.

ASUS UX302LA er en tusenlapp billigere, men den har lavere oppløsning, ikke SSD, svakere prosessor, dårligere batterilevetid og dårligere byggekvalitet.

Endret av Aerow
Lenke til kommentar

Visst jeg lager en egen air på apple.com med i7 prossesor og 8gb ram. er ikke det mer enn bra nok til litt spilling og surfing? :)

MacBook Air med i7 og 8GB RAM koster 10650kr, altså det samme som MacBook Pro 13 Retina. MBPr 13 vil også fortsatt være kraftigere grunnet Iris 5100.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...