kalleklovn12 Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Joda. Sant nok. Men ht blir mer og mer brukt i nyere spill. Det er bare spørmål om tid før ht er "viktig" i tillegg til 6-8 core prosessor med 12-16 tråder. Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 (endret) BF4, som er et veldig CPU-heavy spill, støtter hyperthreading, men de testene jeg har sett har vist at det ikke har hjulpet på ytelsen, faktisk har det gått noe dårligere med FPS-en med hyperthreading påslått. Så med tanke på hvor utrolig godt optimized BF4 er, tror jeg det vil gå 2, kanskje 3-4 år til før HT begynner å bli et must i spill, og da er jo CPU ofte skiftet ut med nyere modell uansett. EDIT: Kjapp og uhøytidelig overklokk..: i5 2500K @ 4.6GHz : Absolutt max 68C i5 2500K @ 4.8GHz : Absolutt max 74C Endret 6. desember 2013 av BALT3 Lenke til kommentar
oivindwold Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 i7 har hyperthreading, noe som ikke har noen serlig effekt i spill. Om du skal redigere video, rendere og kompilere osv vil dette gi resultater. Hei. Det har sikkert ikke noen\mye effekt i de fleste spill men jeg leste faktisk i en cpu test av battlefield 4 at det ga opp til 18% høyere ytelse med en 4770k i forhold til 4670k. Og kan være at flere og flere spill vil utnytte flere tråder/kjerner. Er vel noen andre her som vet litt om dette? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 (endret) Spiller BF4 på maks med en i5 4670k, så den duger fint den. Bruker en D14 (som forøvrig er den stilleste komponenten i maskinen min ) og kjører på 4.4ghz overclock med fine temperaturer. Endret 6. desember 2013 av Complexity Lenke til kommentar
ApeBapsen Skrevet 6. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2013 Spiller BF4 på maks med en i5 4670k, så den duger fint den. Bruker en D14 (som forøvrig er den stilleste komponenten i maskinen min ) og kjører på 4.4ghz overclock med fine temperaturer. Ville du oppgradert til i7 hvis du var meg? Har en Asus GTX 780 DC2. Vil jeg kjøre over 60+ fps med i5'en, tror du? Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Som sagt vil ikke hyperthreading hjelpe deg i BF4 og du kommer bedre ut av det med HT avslått, så i5 vil funke knall... Og med et 780 bør du gjøre 60+ FPS på Ultra i 1080p, det gjør jeg uten problemer med i5 2500K og et Radeon 290. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Ville du oppgradert til i7 hvis du var meg? Har en Asus GTX 780 DC2. Vil jeg kjøre over 60+ fps med i5'en, tror du? Nei. Ikke så lenge siden jeg kjøpte ny hardware, å jeg gikk for i5 da man får mye mere "bang for bucks" om man skal game. Lenke til kommentar
otl Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Jeg sendte inn igjen 4770K'en jeg hadde og kjøpte meg en 4670K Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Ja, Noctua NH-D14 er så og si den beste luftkjøleren du får tak i etter min mening. Har hatt den siden 2011 på en i7 920 og OC som bare pokker. Tempsa var veldig bra også. Nå gikk man til en i5 vell og merke, men trenger ikke en i7 for øyeblikket. Noctuan'n kjøler som bare fy, og jeg hører den ikke. Altså jeg hører den ikke! Den sitter i et R4 (fractal design) kabinett så... Har forøvrig lest at h100 og i bråker mer enn denne. Når det gjelder høyde og tilpassing av RAM så er ikke dette noe problem. Jeg hadde Corsair Dominator med kjøleribber på å det funket godt. Mått bare løfte den ene viften et hakk eller 2 opp og det funker fett. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Hva med Zalman FX 100 om man vil ha det veldig stille? Den er jo uten kjøler. Riktignok en koloss av en kjøler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå