Gå til innhold

Canon EOS-M2 er nå blitt offesiell

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er slettes ikke sikker på at Hybrid CMOS AF II har Dual Pixel CMOS AF som 70D. I kjent Canonstil spares det vel på kruttet til neste modell.

Ja, takk og pris at Canon og Nikon har konkurrenter som våger å ta større steg når de klarer det.

Hvis det kun hadde vært et duopol så vet jeg ikke hvilke kamera vi hadde hatt i dag.

• Liker 1
Lenke til kommentar

....nå er vel dette ment som en forsiktig oppgradert entry-modell, og det er jo lov å håpe på at det også kommer en litt mere avansert modell i EOS-M systemet: litt større, med EVF og dual pixel AF. Men Canons speilløs-satsing virker stadig litt halvhjertet.

Lenke til kommentar

Leste et sted at dette er samme sensor som 700D/100D - totalt uinteressant med andre ord ...

Ikke helt enig i det, sett som et alternativ til Panasonic GM1, Samsung NX100, Olympus E-PL2 kan det være et helt greit kamera, særlig for den som har Canon fra før, f.eks blits vil kunne gjenbrukes. Dette forutsetter selvsagt at autofokusen virkelig har blitt så mye bedre, bildekvalitet var helt OK også på første versjon.

Det jeg ikke helt forstår er hvorfor dette bare lanseres i Japan/Asia. Har Canon gitt opp resten av verden, eller har de tenkt å selge gammel modell i resten av verden? Vet ikke helt hvilket av de to alternativene som er verst.

Lenke til kommentar

Er slettes ikke sikker på at Hybrid CMOS AF II har Dual Pixel CMOS AF som 70D. I kjent Canonstil spares det vel på kruttet til neste modell.

Gikk litt fort i svingene, mente 700D

Leste et sted at dette er samme sensor som 700D/100D - totalt uinteressant med andre ord ...

Ja, er ikke den store oppgraderingen. Det er jo snakk om at det kommer en modell til designet for entusiaster.

Lenke til kommentar

Det jeg ikke helt forstår er hvorfor dette bare lanseres i Japan/Asia. Har Canon gitt opp resten av verden, eller har de tenkt å selge gammel modell i resten av verden? Vet ikke helt hvilket av de to alternativene som er verst.

Kan nok være noe med og få kameraet ut på markedet til julegavesalg så raskt som mulig, og de har kanskje ikke nok enheter til å supplere hele verden, så da er jo nærområdene det som gir best inntjening på kortest tid.

Lenke til kommentar

Akkurat som Porsche gjør med 911 :p

Hehe skjer vel raskere utvikling på kamerasensorer enn på motorer.

Her er et sitat fra en som kommenterer releasen på dpreview:

I enjoy my 60D and EOS M, but with each passing lame announcement from Canon, I wonder if they are the last Canon cameras I'll own. It seems like Canon is stuck in 2009-10 with no apparent desire to move forward.

Lenke til kommentar

Dette er fantastisk tamt og særdeles skuffende. Nesten som å se 700D kontra 650D. Dog, Wifi er jo kjekt.

Gi meg en EOS-M med sensoren fra 70D med mulighet for en ekstern VF. Sleng i tillegg på en friggings kompakt telezoom (EF-M 55-200mm f/4-5.6 IS STM) og en lyssterk, lett tele (Sigma 60mm f/2.8 med OS og EF-M-fatning), så har jeg alt jeg trenger til dette systemet.

Er faktisk veldig godt fornøyd med mitt EOS M (v1). Parret med nyeste firmware og 22mm f/2 STM er det en særdeles kompetent og kompakt pakke. I tillegg er EF-M 18-55mm IS en særdeles god normalzoom, samtidig som 11-22mm IS er en fortreffelig vidvinkelzoom. Canon har virkelig levert gode objektiver til dette systemet. Det mangler bare noe i tele-enden.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...