Gå til innhold

Trenger hjelp til å finne ny gaming pc

Anbefalte innlegg

Da var udyret bestilt, tusen takk for all hjelp jeg har fått :D det har vært til massiv hjelp!

Kjenner alltid at man angrer når man drar kortet for slike beløp men sånn vil det alltid være :p

Igjen, tusen takk for all hjelp.

Gratulerer, nå er det bare å sitte og oppdatere ordrebekreftelsen og deretter sporingen til posten ;)

Hva havnet du til slutt på av skjermkort?

Nå tar det ikke lang tid å bytte ut ett skjermkort. Lønner seg heller å kjøpe nytt når en trenger det å selge det "gamle". Kjøpe skjermkort for 4 år av slengen er litt i drøyeste laget, men det er jo selvfølgelig opp til alle og enhver, men ikke noe jeg ville anbefalt :) Begge skjermkortene er gode, selvfølgelig er 780 ett bedre kort, ingen tvil om det. Syns det er greit å ha skjerm til det også. Var det jeg som måtte velge ville jeg tatt 770 og hatt 2000kr til innkjøp av skjerm, kost meg med høyere fps, solgt 770 kortet senere (når det eventuelt har kommet nye på markedet), og da smelt på stortromma. I stedet for å sitte med ett "ubrukelig" 780 kort, regner med du skjønner hva jeg mener her :)

Er absolutt enig, og som sagt gikk jeg selv for 770 med mulighet for et til om det skulle være nødvendig. Poenget mitt var at trådstarter ytret et ønske om at den skulle vare en god stund, og dermed er 780 mer "future-resistant" enn 770 om man ikke er så interessert i å fikle med komponentene ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei igjen!

Det ble en 780, ikke 780ti men, det holder nok mer enn nok for mitt nåværende bruk og forhåpentligvis mitt fremtidige bruk i noen år fremover, i verste fall så kan jeg vel bare putte inn et 780 kort til om det skulle trengs?

Lenke til kommentar

Hei igjen!

Det ble en 780, ikke 780ti men, det holder nok mer enn nok for mitt nåværende bruk og forhåpentligvis mitt fremtidige bruk i noen år fremover, i verste fall så kan jeg vel bare putte inn et 780 kort til om det skulle trengs?

Ja da blir det fest ;)

Lenke til kommentar

Hei igjen!

Hvilken PSU valgte du? Om du skal senere gå for et 2x780 oppsett ville jeg anbefalt minimum 850W :)

Lenke til kommentar

skjønner, klarer du komme opp med noe lignende for meg da? ut ifra hva jeg burde ha?

til rundt 2000?

Som UriasX sier så ville jeg også valgt høyere oppløsning enn 1080p ved 27", men slike finner du ikke til 2 lapper, og ivertfall ikke med 120hz.

Du må også tenke på at dersom du skal kjøre 120hz krever det at du klarer å kjøre med 120fps i spillet. I eldre spill er ikke dette noe stort problem, men det krever sitt i nyere spill, og ivertfall med oppløsninger på 2560x1440 og høyere.

Ville nok satset på en Benq/asus 120hz gaming skjerm i størrelsen 24"

Lenke til kommentar

Som UriasX sier så ville jeg også valgt høyere oppløsning enn 1080p ved 27", men slike finner du ikke til 2 lapper, og ivertfall ikke med 120hz.

Du må også tenke på at dersom du skal kjøre 120hz krever det at du klarer å kjøre med 120fps i spillet. I eldre spill er ikke dette noe stort problem, men det krever sitt i nyere spill, og ivertfall med oppløsninger på 2560x1440 og høyere.

Har selv en 120Hz skjerm jeg har hatt siden BFBC2. Du trenger ikke kjøre spillet i 120Hz for å utnytte en 120Hz skjerm. Selv lavere fps blir smoothere med en 120Hz skjerm, husk at hver fps over 60 er en ekstra fps du får med på skjermen i forhold til en 60Hz skjerm :D

Lenke til kommentar

Har selv en 120Hz skjerm jeg har hatt siden BFBC2. Du trenger ikke kjøre spillet i 120Hz for å utnytte en 120Hz skjerm. Selv lavere fps blir smoothere med en 120Hz skjerm, husk at hver fps over 60 er en ekstra fps du får med på skjermen i forhold til en 60Hz skjerm :D

Nei du trenger ikke, men det er jo det du har som mål å klare å holde så nært 120hz som overhode mulig :)

Lenke til kommentar

Har Benq XL 2411t, og den er veldig bra til spilling. Kan anbefale den.

Men legger merke til at til vanlig surfing og andre ting på PC så blir fargene ikke helt bra.

Men det er vel et generelt problem på skjermer med TN panel.

Skal du ha best fargegjengivelse, så er IPS panel bedre (men de er vel dyrere, samt har større forsinkelse).

Men anbefaler 2411 til spilling..

Lenke til kommentar

Har Benq XL 2411t, og den er veldig bra til spilling. Kan anbefale den.

Men legger merke til at til vanlig surfing og andre ting på PC så blir fargene ikke helt bra.

Men det er vel et generelt problem på skjermer med TN panel.

Skal du ha best fargegjengivelse, så er IPS panel bedre (men de er vel dyrere, samt har større forsinkelse).

Men anbefaler 2411 til spilling..

Ser da ut som om Asusen er minst like god? Anbefaler du BenQen på generelt grunnlag eller i forhold til ASUS sin?

Lenke til kommentar

Finnes det skjermer som har 2560 oppløsning OG 120hz? Trodde det var enten eller?

Lenke til kommentar

Etter det jeg finner så er det vel ingen som jeg kan finne som har den oppløsningen og 120/144hz, men den skjermen ville nok være en killer for de fleste oppsett med 1 skjermkort uansett.

Det vil det nok være i de fleste spill ja. Har hørt at skjermer kan overklokkes da. Var en fyr som sa han hadde klokket 2500x skjermen sin til 120hz

Lenke til kommentar

Det vil det nok være i de fleste spill ja. Har hørt at skjermer kan overklokkes da. Var en fyr som sa han hadde klokket 2500x skjermen sin til 120hz

Jo, det gjør det. Har det selv.

Merker som Yamakasi, Qnix og noen flere koreanske merker selger skjermer med denne muligheten. Selv sitter jeg på en 2560/1440p med 120hz. Kan bestilles fra e-bay/amazon og koster rundt 3 lapper + frakt++. Totalt vil det komme på 4-5 laken.

http://buy2korea.com/index.php?dispatch=products.view&product_id=3379

Denne var noe dyr.

Endret av kalleklovn12
Lenke til kommentar

Jo, det gjør det. Har det selv.

Merker som Yamakasi, Qnix og noen flere koreanske merker selger skjermer med denne muligheten. Selv sitter jeg på en 2560/1440p med 120hz. Kan bestilles fra e-bay/amazon og koster rundt 3 lapper + frakt++. Totalt vil det komme på 4-5 laken.

http://buy2korea.com/index.php?dispatch=products.view&product_id=3379

Denne var noe dyr.

Asus skjermer, lar de seg overklokke? Klokke skjermen, det har jeg aldri hørt om før :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...