Gå til innhold

Trenger hjelp til å finne ny gaming pc

Anbefalte innlegg

Heisann!

Det er en milliard tråder her som er lignende.. men spør alikevel..

Har en pc som igrunn er fremdeles ganske så brukbar, men den er 4 år gammel nå og tenkte det var på tide med en ny en..

Er på utkikk etter en stasjonær gaming pc med minimum 8g ram, i7, vannkjøling (vil ha den så stille som overhode mulig)

og seff et godt skjermkort..

planen er å skaffe en ny pc som holder seg greit i en 3-4 år fremover.

spiller for det meste Sc2, WoW, og liker å Skyrim.

Ønsker at den seff skal kunne kjøre høy grafikk om mulig..

Her kommer problemet mitt inn..

jeg har ikke lyst til å bruke mer enn 15.000,-

og jeg har heller ikke tid til å bygge den selv, så en sånn som man konfigurer og få bygd ferdig ifra produsent hadde vært perfekt. for eksempel ifra komplett.

Er det noen som har en hjelpende hånd å dele ut?

Ps; har ikke behov for verken skjerm,mus eller tastatur.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

i7 har lite nytte til spilling.

8GB kontra 16GB Ram er flisespikkeri

Ser for meg et slikt oppsett.

Du ender på ca 15000 fra Deal.no

Merk at du kan spare noen kroner på å velge bort K prosessoren for en standardutgave, men det anbefales å leke litt med klokking da du får mye mer utav prosessoren i forhold til pris.

Lenke til kommentar

Hei

i7 har lite nytte til spilling.

8GB kontra 16GB Ram er flisespikkeri

Ser for meg et slikt oppsett.

Du ender på ca 15000 fra Deal.no

Merk at du kan spare noen kroner på å velge bort K prosessoren for en standardutgave, men det anbefales å leke litt med klokking da du får mye mer utav prosessoren i forhold til pris.

Heisann Clayman!

Det så slett ikke dumt ut det der, jeg har aldri klokka noe som helst, men det er jo noe å sette seg inn i. dette er vel deler for å bytte selv? eller bygger de for deg på deal.no også?

Som nevnt så ønsker jeg ikke å bygge selv :p

Lenke til kommentar

Hva med denne fra komplett?

http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10796

Her har du mulighet til å velge akkurat hva du vil selv, og få komplett til å bygge den for deg. Her kan du f.eks bytte SSD til en Samsung 840 EVO 250GB, legge til en 3TB Seagate lagringsdisk, ta bort tastaturet, reduser RAM til 2x4GB og bytt til GTX 770 "Windforce" fra Gigabyte. Da havner du på ca 12900 ferdig bygd. Hvis du vil bruke hele budsjettet ditt kan du hive inn ca 1400 ekstra og få GTX 780 i stedet og fremdeles komme innenfor 15k med frakt :)

EDIT: Kan være lurt å legge på en bedre CPU kjøler. I den pakken tilbyr de lukket vannkjøling fra 449 kr, også ferdig montert :)

Endret av UriasX
Lenke til kommentar

Hva med denne fra komplett?

http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10796

Her har du mulighet til å velge akkurat hva du vil selv, og få komplett til å bygge den for deg. Her kan du f.eks bytte SSD til en Samsung 840 EVO 250GB, legge til en 3TB Seagate lagringsdisk, ta bort tastaturet, reduser RAM til 2x4GB og bytt til GTX 770 "Windforce" fra Gigabyte. Da havner du på ca 12900 ferdig bygd. Hvis du vil bruke hele budsjettet ditt kan du hive inn ca 1400 ekstra og få GTX 780 i stedet og fremdeles komme innenfor 15k med frakt :)

EDIT: Kan være lurt å legge på en bedre CPU kjøler. I den pakken tilbyr de lukket vannkjøling fra 449 kr, også ferdig montert :)

Dette likte jeg svært godt, hva med vannkjøling? er vel kanskje ikke noe grunn å bruke det?

har hørt mye positivt om det kabinettet angående støy nivå :)

Lenke til kommentar

Uten vannkjølingen er det intel stock kjøleren som brukes og den er veldig liten og med en bitteliten vifte oppå. Under tung kjøring vil CPU bli varm og viften spinne som juling, og av ren gjetning regner jeg med at det bråker en del. Vannkjølingen de tilbyr, selv den billigste, vil være en vesentlig oppgradering og gjøre PCen stillere :)

Har ikke fått til å linke en endret versjon av builden ennå så det er bare komplett sin startkonfigurasjon som er linket.

Forøvrig så har du 3 års garanti på hele PCen når komplett bygger den for deg :)

Lenke til kommentar

Bare for å spesifisere dette. Du sier du ikke har tid til å bygge maskinen selv, men du skal spille?

Her tenker jeg at du har tid til å bygge selv, men at du føler deg usikker.

Det er også verdt å legge merke til at maskinen som jeg satt opp for deg er betydelig bedre enn den som er ferdig oppsatt fra komplett.

Om du vil ha en annen kjøler som er stillere kan du velge luftkjølere.

Da tenker jeg på 2 modeller.

Noctua NH-D14 som koster rundt 500

Cooler Master 212 Evo/Tx3 som koster rundt 250kr.

Begge er gode alternativ til standardkjøler.

Men merk at dersom du velger noctua sin kjøler, som forresten er gigantisk trenger du low profile ram. Da kjøleribbene på de aller fleste minnebrikker blir for høye.

Å sette sammen en maskin er ikke noe vanskeligere enn å bygge lego. Delene passer stort sett bare en plass, og om er usikker så finnes det millioner av videoer om hvordan du skal gjøre det. For ikke å nevne forumet vi nå diskuterer på.

I mitt oppsett må du huske å velge med Windows og/eller optisk drev om du ikke har.

Du har også garanti på alle komponentene du setter inn, og du bryter ikke garanti når du åpner kabinettet siden du har satt den sammen selv.

Fractal R4 er et stillegående lite kabinett som er solid satt sammen. De medfølgende viftene er også stillegående.

Også verdt å tenke på at dersom du ikke er vandt til å sette sammen maskin før så får du erfaringen med å gjøre det selv. Og da kan du faktisk feilsøke selv uten å måtte levere inn hele maskinen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bare for å spesifisere dette. Du sier du ikke har tid til å bygge maskinen selv, men du skal spille?

Her tenker jeg at du har tid til å bygge selv, men at du føler deg usikker.

Det er også verdt å legge merke til at maskinen som jeg satt opp for deg er betydelig bedre enn den som er ferdig oppsatt fra komplett.

Om du vil ha en annen kjøler som er stillere kan du velge luftkjølere.

Da tenker jeg på 2 modeller.

Noctua NH-D14 som koster rundt 500

Cooler Master 212 Evo/Tx3 som koster rundt 250kr.

Begge er gode alternativ til standardkjøler.

Men merk at dersom du velger noctua sin kjøler, som forresten er gigantisk trenger du low profile ram. Da kjøleribbene på de aller fleste minnebrikker blir for høye.

Å sette sammen en maskin er ikke noe vanskeligere enn å bygge lego. Delene passer stort sett bare en plass, og om er usikker så finnes det millioner av videoer om hvordan du skal gjøre det. For ikke å nevne forumet vi nå diskuterer på.

I mitt oppsett må du huske å velge med Windows og/eller optisk drev om du ikke har.

Du har også garanti på alle komponentene du setter inn, og du bryter ikke garanti når du åpner kabinettet siden du har satt den sammen selv.

Fractal R4 er et stillegående lite kabinett som er solid satt sammen. De medfølgende viftene er også stillegående.

Også verdt å tenke på at dersom du ikke er vandt til å sette sammen maskin før så får du erfaringen med å gjøre det selv. Og da kan du faktisk feilsøke selv uten å måtte levere inn hele maskinen.

Hei igjen!

Både og igrunn, jeg er ikke super dreven på å bygge, men jeg har også ikke alt for mye tid til det.

Jeg har absolutt ingen planer om å bygge så blir nok komplett for eksempel, jeg synes oppsettet jeg i fill i stad var rimelig greit, om du har noen flere innspill så gjør jo det slett ikke noe å komme med, grunnen til at jeg lagde denne tråden var jo igrunn også fordi jeg ville være "better safe then sorry" og sitte igjen med noe annet en hva jeg håpet på.

Så langt må jeg si at dere har vært veldig hjelpsomme! :D

Lenke til kommentar

Etter litt fikling frem og tilbake så har jeg kommet frem til:

Komplett Gamer Premium - GTX770 Edition
Støtsikker PC-eske
SteelSeries QcK, Musematte i Tøy
Fractal Design Define R4 Black Pearl
Corsair TX 750W PSU
Intel Core i5-4670K
MSI Z87-G55, Socket-1150
Cooler Master Seidon 120V CPU Kjøler
Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9
ASUS GeForce GTX 780 3GB PhysX CUDA
Kingston SSDNow V300 120GB 2.5" OEM
Seagate Barracuda® 1TB
Samsung DVD Writer, SH-224DB
Microsoft OEM Wired Desktop 400
MS ROYALTY Windows 8.1 Nordic
MS COA Win 8.1 Nordic
Garanti 3 år - Sende inn
prisen blir 13800,-
Noen meninger? eller om eventuelle valg?
Lenke til kommentar

(..)

Du kan specce opp den fra komplett til samme konfigurasjon som den du satt opp, og da er det rundt 1000 kr forskjell på de to. Vet at det blir billigere å bygge selv, sånn jeg har gjort det med de 6 siste maskinene jeg har kjøpt! Men trådstarter ønsker en ferdig bygd så da er komplett veldig safe :)

Forøvrig kan jeg ikke se at GTX 780 Ti er nødvendig for trådstarter. SC2, WoW og Skyrim greier ikke på noen måte å pushe dette kortet. 780 eller 770 er plenty nok for dette, dog 780 er litt mer future proof med en horisont på 3-4 år. Det vil også spare 1500 ift 780, og 3000 ift 770 som er det beste kjøpet per penger.

Hei igjen!

Både og igrunn, jeg er ikke super dreven på å bygge, men jeg har også ikke alt for mye tid til det.

Jeg har absolutt ingen planer om å bygge så blir nok komplett for eksempel, jeg synes oppsettet jeg i fill i stad var rimelig greit, om du har noen flere innspill så gjør jo det slett ikke noe å komme med, grunnen til at jeg lagde denne tråden var jo igrunn også fordi jeg ville være "better safe then sorry" og sitte igjen med noe annet en hva jeg håpet på.

Så langt må jeg si at dere har vært veldig hjelpsomme! :D

Fractal R4 Black

Corsair TX 750W

Intel i5-4670K

MSI Z87-G55

Cooler Master Seidon 120V CPU kjøler

2x4GB Crucial BallistiX RAM

MSI GeForce GTX 780 "Twin Frozr IV"

Samsung SSD 840 EVO 250GB

Seagate Barracuda® 3TB SATA 6Gb/s

Samsung DVD Writer, SH-224DB SATA

Microsoft Windows 8.1 64-bit Nordic + English, for Komplett PC

Garanti 3 år

14602 kr

Min anbefaling for kickass PC :)

Lenke til kommentar

Etter litt fikling frem og tilbake så har jeg kommet frem til:

Støtsikker PC-eske

Corsair TX 750W PSU

Intel Core i5-4670K

MSI Z87-G55, Socket-1150

Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9

ASUS GeForce GTX 780 3GB PhysX CUDA

Kingston SSDNow V300 120GB 2.5" OEM

Seagate Barracuda® 1TB

MS COA Win 8.1 Nordic

Garanti 3 år - Sende inn

prisen blir 13800,-
Noen meninger? eller om eventuelle valg?

Ville byttet

-SSD til Samsung SSD 840 EVO 250GB

-Skjermkort til MSI GeForce GTX 780 "Twin Frozr IV" (pga høyere fabrikk clock)

Ellers er det fine saker synes jeg :)

EDIT:

Ville ha valgt Samsung 840 Evo disken fremfor kingston valuenow. Kan også være greit å bytte ut 1TB disken med en 2TB, koster jo tross alt ingenting.

Ellers ser det greit ut.

Samme oppfatning ang SSD, og ville nok gått for 2TB i stedet siden prisforskjellen er liten :)

Endret av UriasX
Lenke til kommentar

Du kan specce opp den fra komplett til samme konfigurasjon som den du satt opp, og da er det rundt 1000 kr forskjell på de to. Vet at det blir billigere å bygge selv, sånn jeg har gjort det med de 6 siste maskinene jeg har kjøpt! Men trådstarter ønsker en ferdig bygd så da er komplett veldig safe :)

Forøvrig kan jeg ikke se at GTX 780 Ti er nødvendig for trådstarter. SC2, WoW og Skyrim greier ikke på noen måte å pushe dette kortet. 780 eller 770 er plenty nok for dette, dog 780 er litt mer future proof med en horisont på 3-4 år. Det vil også spare 1500 ift 780, og 3000 ift 770 som er det beste kjøpet per penger.

Fractal R4 Black

Corsair TX 750W

Intel i5-4670K

MSI Z87-G55

Cooler Master Seidon 120V CPU kjøler

2x4GB Crucial BallistiX RAM

MSI GeForce GTX 780 "Twin Frozr IV"

Samsung SSD 840 EVO 250GB

Seagate Barracuda® 3TB SATA 6Gb/s

Samsung DVD Writer, SH-224DB SATA

Microsoft Windows 8.1 64-bit Nordic + English, for Komplett PC

Garanti 3 år

14602 kr

Min anbefaling for kickass PC :)

For min del så tenker jeg på fremtiden når jeg skal kjøpe og ikke bare 1 år frem i tid. Ikke det at 770 vil vare noen år for all del, men 780/Ti er det sikre kjøpet her.

Sitter forøvrig fortsatt på mitt 580, men da jeg har da ingen planer om å bytte noe før DDR4 er på plass for å se hva tiden kan bringe der. :)

Happy shopping.

Lenke til kommentar

For min del så tenker jeg på fremtiden når jeg skal kjøpe og ikke bare 1 år frem i tid. Ikke det at 770 vil vare noen år for all del, men 780/Ti er det sikre kjøpet her.

Sitter forøvrig fortsatt på mitt 580, men da jeg har da ingen planer om å bytte noe før DDR4 er på plass for å se hva tiden kan bringe der. :)

Happy shopping.

Enig i fremtidsrettet kjøping. Gikk selv for 770, med evt plan om et til hvis det skulle bli nødvendig. Poenget mitt er at 780 Ti er litt overkill og at du får litt for lite ekstra ift prisøkningen. Du betaler mye for å få "DET beste kortet" på markedet. Dessuten har det stock kjøling, mens f.eks 780 fåes med 3depart som er stillere.

For en som ikke vil fikle med den i fremtiden vil jeg, som jeg gjorde litt opp, anbefale 780 :)

Lenke til kommentar

Takker og bukker for det lille ekstra info, greit å høre ifra noen som kan dette fremfor min egen mening..

Slik ser det ut nå:

Støtsikker PC-eske
Corsair TX 750W PSU
Intel Core i5-4670K
MSI Z87-G55, Socket-1150
Crucial DDR3 Ballistix Sport 1866MHz 8GB
MSI GeForce GTX 780 Gaming 3GB PhysX
Samsung SSD 840 EVO 250GB BK OEM
WD Desktop Green 2TB
MS COA Win 8.1 Nordic
Garanti 3 år - Sende inn
14500,-
Lenke til kommentar

Takker og bukker for det lille ekstra info, greit å høre ifra noen som kan dette fremfor min egen mening..

Slik ser det ut nå:

Støtsikker PC-eske

Corsair TX 750W PSU

Intel Core i5-4670K

MSI Z87-G55, Socket-1150

Crucial DDR3 Ballistix Sport 1866MHz 8GB

MSI GeForce GTX 780 Gaming 3GB PhysX

Samsung SSD 840 EVO 250GB BK OEM

WD Desktop Green 2TB

MS COA Win 8.1 Nordic

Garanti 3 år - Sende inn

14500,-

Jeg er sikker på at du blir fornøyd med den der altså :D

Vannkjøling er selvsagt mer stillegående enn standard viftekjøling. Sier seg selv. Du får massivt mye bedre kjøling som er veldig mye mer stillegående.

Det er riktig, men det er ikke nødvendigvis bedre eller stillere enn en ny luftkjøler til samme pris. Tenker det var dette AvidGamer mente med sin post.

Lenke til kommentar

Enig i fremtidsrettet kjøping. Gikk selv for 770, med evt plan om et til hvis det skulle bli nødvendig. Poenget mitt er at 780 Ti er litt overkill og at du får litt for lite ekstra ift prisøkningen. Du betaler mye for å få "DET beste kortet" på markedet. Dessuten har det stock kjøling, mens f.eks 780 fåes med 3depart som er stillere.

For en som ikke vil fikle med den i fremtiden vil jeg, som jeg gjorde litt opp, anbefale 780 :)

Du får jo 780 Ti med customkjøler :) Det er 290X man ikke får med customkjøler nå :)

Men kjøper velger, selv hadde jeg valgt Ti :)

Lenke til kommentar

Du får jo 780 Ti med customkjøler :) Det er 290X man ikke får med customkjøler nå :)

Men kjøper velger, selv hadde jeg valgt Ti :)

Sant det du får noen, men det billigste (Windforce fra Gigabyte) koster hele 5800 kr hos Advance og 5900 hos komplett, og ingen har det på lager. Så i relaliteten er det eneste 780 Ti du kan få tak i med custom kjøler i dag EVGA sitt, til 6000 hos Proshop, evt 6100 hos Supersmart. Altså er det syk forskjell mellom 780 og 780 Ti hvis man vil ha custom kjøler. 3850,- vs 6000,- :eek:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...