Elvenkingdom Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Hvordan kan jeg installere både Windows Xp og Windows 98 for å få noen spill til å virke? Har allerede XP installert.... På forhånd takk... Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Du må lage en ny partisjon, og så installere Win98 på den Lenke til kommentar
Ralek Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Windows 98 krever C: disken, Windows XP kan du installere på hva slags bokstav du vil. Så normal prosedyre ville være å installer Win98 først. Men når du nå allerede har WinXP installert (antagelig på C-driven), så kan dette løses ved at du: 1. Bygger opp en ny partisjon på harddisken din, eventuelt legger til en ny harddisk. 2. Endrer systembokstaven til WinXP til noe annet enn C, og deretter installerer Win98 på den nye partisjonen din (underforstått at du kaller denne C først). Et godt program for dette er Partition Magic fra PowerQuest. - Ralek - Lenke til kommentar
wil Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 de sier at den eldste versjonen av Windows skal ligge på C: og den seneste på en annen partisjon, men jeg hadde ikke noe problemer med å kjøre XP på C: og W2K på D: jeg. det er heller ikke noe problem å kjøre f. eks Windows 98 og ME i dualboot, f. eks ME på C: og 98 på D: bare å bytte bokstav når du skal installere OS`ene så er det i boks. i partition magic er det en knapp der man kan installere OS, der står det Win 98, ME, 95 (on the first disk only) går da fint an å gjøre det på en annen måte også. husker at på en test maskin jeg hadde så kjørte jeg mye rart, da kjørte jeg blant annet tribbelboot, tror det var 3 windows versjoner, Windows XP, 98, og ME tror jeg. Lenke til kommentar
Ralek Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 de sier at den eldste versjonen av Windows skal ligge på C: og den seneste på en annen partisjon, men jeg hadde ikke noe problemer med å kjøre XP på C: og W2K på D: jeg. det er heller ikke noe problem å kjøre f. eks Windows 98 og ME i dualboot, f. eks ME på C: og 98 på D: bare å bytte bokstav når du skal installere OS`ene så er det i boks. i partition magic er det en knapp der man kan installere OS, der står det Win 98, ME, 95 (on the first disk only) går da fint an å gjøre det på en annen måte også. husker at på en test maskin jeg hadde så kjørte jeg mye rart, da kjørte jeg blant annet tribbelboot, tror det var 3 windows versjoner, Windows XP, 98, og ME tror jeg. Sa ikke noe om eldste. WinXP og Win2K er ikke så kresne på hva slags disk drives man installerer på, noe du tydelig har påpekt. Hva ME krever vet jeg mindre om, ME var kun et siste forsøk på å hente penger ut av 9x serien, og et OS jeg ville holdt meg langt unna. Win98 derimot krever (?) C disk ved installasjon, og kan skape problemer ved senere kjøring om man bruker noe annet enn denne bokstaven. Det er selvsagt workarounds for alle metoder, men som regel er default den beste Lenke til kommentar
wil Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 jaja, men hvis man har tid, en ekstra pc og kjeder seg så går det meste an. Lenke til kommentar
Ralek Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 De fleste PC brukere har: 1. Kun en pc 2. Liten eller ingen interesse av å gjøre ting mer komplisert enn nødvendig. 3. Dårlig med tid. Så hvorfor gi svar som gjør ting værre enn de er ? - Ralek - Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 husk å formatere med fat32 i win98 partisjonen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå