ZoRaC Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Har 50/10-linje fra Kanal Digital Kabel. Jeg benytter blant annet VPN mot jobb og oppplever da sjelden hastigheter over 3-5 MBit. Har testet flere andre VPN-providers og får samme resultat. Kontaktet Canal Digital på chat og spurte om de begrenser hastigheten på VPN-trafikk og fikk til svar at det gjorde de ikke. MEN, jeg synes det er merkelig at det skal være så stor forskjell, særlig når jeg har prøvd flere providers med exit-node i flere forskjellige land. Opplevere flere dårlig hastighet på VPN via CDK? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Hva er det du oppretter VPN-et fra? Er det IPsec fra ruteren din? Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 3. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2013 I hovesak har jeg testet med OpenVPN. Har testet både fra min Raspberry Pi (og nei, CPU er langt fra 100%, så det er ikke det at den ikke henger med), fra min Asus RT-AC68U. I tillegg til OpenVPN på min Win8 PC. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Ok, da er det ikke kraften hos deg det står på. Heller mot Canal Digital selv som problem. Har ikke CD selv, så kan ikke si noe mer om det er throtteled eller ei. Forsøk om det oppfører seg forskjellig med forskjellige krypteringer. Forsøk med IPsec istedenfor OpenVPN. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå