Albert Andersson Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Måke nyter høstsola ... . Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Lisbeth Grendal Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Hei Albert. Ja, denne måka ser virkelig ut som om den nyter høstsola. , og virkelig nyter friheten. Flott uttrykk på fuglen, og herlig blått luftrom Igjen en nytelse å se bildet ditt Mvh Lisbeth. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 3. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2013 Hei Albert. Ja, denne måka ser virkelig ut som om den nyter høstsola. , og virkelig nyter friheten. Flott uttrykk på fuglen, og herlig blått luftrom Igjen en nytelse å se bildet ditt Mvh Lisbeth. Hei, Lisbeth. Tusen takk for nok en hyggelig og positiv kommentar ! Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
KakeMonster3 Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 wow! Hvordan klarte du å fange den så skarpt i bevegelse? Veldig stilig. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 4. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2013 wow! Hvordan klarte du å fange den så skarpt i bevegelse? Veldig stilig. Hei, Nomad69. Kameraet står innstilt på kontinuerlig autofokus, "AF-C" (Nikon), og midterste AF-punkt i søkeren blir benyttet. Relativtt stor blenderåpning, for eksempel F/4.0-5.6 (blenderprioritert eksponeringsprogram, "A") og ISO-verdi i området 1000-1600 vil gi en rask lukkertid, - 1/640 - 1/2000 sek. Jeg forsøker så å holde den flygende fuglen i fokuspunktet inntil fokus blir "låst" stabilt, venter til avstanden er bra, og trykker på utløseren. Med litt trening går det rimelig greit å synkronisere bevegelser slik at kameraet følger fuglen uten for mye slingring. Det er spennende, - så lykke til ! Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
KakeMonster3 Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Absolutt noe jeg vil sette meg inn i med tele-linsa mi! Takk :-) Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 4. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2013 Absolutt noe jeg vil sette meg inn i med tele-linsa mi! Takk :-) Hei, Sindre. Ta gjerne kontakt dersom det er noe du tror / håper jeg kan bidra med ! Vennlig hilsen Albert. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg