Gå til innhold

[Løst] Oppgradering av PC

Anbefalte innlegg

Sitter akkurat nå og skriver på en pc jeg selv bygget for 1,5år siden med føgende komponenter :

BenQ 23,6" LED XL2420T
Corsair XMS3 2133MHz 8GB Vengeance
Intel® Core i5-3570K
ASUS P8Z77-V PRO, Socket-1155
EVGA GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA
NZXT Switch 810
Samsung SSD 830 Series 128GB
Corsair AX 750W PSU
Seagate Barracuda® 7200.12 1TB
Noctua NH-D14

Er veldig fornøyd med pc'n men er nå ute etter litt mer "hestekrefter" men er ikke helt oppdatert på det siste nytt. Hvordan kan jeg oppgradere pc'n min og få mest mulig for pengene ? Er ute etter å kjøre nye spill på bra grafikk som battelfild 4, også ha muligheten til og spille på flere skjermer, (5760x1080). For tiden spiller jeg mye wow, har hørt at det krever en del av CPU, stemmer det ? vil ikke bruker mer en 4-5 tusen på oppgradering, og helst mist mulig for mest mulig ytelse.

Har ikke overklokket prosessor i det hele tatt fordi jeg har lite peiling, så vis noen kunne linket en "guide" til hvordan jeg kan lære meg og overklokke hadde det vert flott, det kunne jo vert en måte å fått litt mer ut av CPUen. har jo tross alt kjøpt en Noctua NH-D14. kan jeg overklokke mitt 670 med stock kjøling ? Ville 1 til 670 i SLI vert en bra oppgradering ? eller er di nye skjermkortene så mye bedre at jeg får mer utav og bare kaste mitt 670 å kjøpe helt nytt ? kanskje gå fra 8bg-16bg ram kunne vert noe ? er strømforsyningen min stor nok til overklokking og sli ? må skjermkote vere helt likt for sli, eller kan det vere et asus eller zotac med akkurat samme specs ?

har ikke så veldig mye peilig selv, beklager for det ble så langt og så mange spørsmål, men vis noen kunne hjelpet meg på hvordan jeg kan få mer ytelse utav de komponenten jeg har nå og vilke nye komponenter som kunne gitt meg mer ytelse hadde det vert flott ! :)

Endret av toretroll
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja du kan overkloke din 670 med stock kjøling

Du kan fint kjøpe en 670 til å kjøre Sli- finnes brukte 670 som selges på finn.no ( om du vil spare noen hundrelapper) finnes på www.hardvare.no - bruktmarked også

du kan kjøpe hvilken som helst 670 for å sette dem i Sli :)

her er en brukt :

http://www.hardware.no/bruktmarked/annonse/32545

hadde nok pruta ned prisen ;)

du har vel overklokket CPU når du har en såpass god cpu kjøler?

Endret av TheGaame
Lenke til kommentar

ja du kan overkloke din 670 med stock kjøling

Du kan fint kjøpe en 670 til å kjøre Sli- finnes brukte 670 som selges på finn.no ( om du vil spare noen hundrelapper) finnes på www.hardvare.no - bruktmarked også

du kan kjøpe hvilken som helst 670 for å sette dem i Sli :)

her er en brukt :

hadde nok pruta ned prisen ;)

du har vel overklokket CPU når du har en såpass god cpu kjøler?

Jeg har ikke overklokket cpu, fordi jeg ikke kan så mye om det. men kunne godt tenkt meg og lært og overklokket både cpu og gpu, vis noen har link til en "guide" eller lingende hadde det vert supet !

http://cdon.no/elektronikk/evga/evga-geforce-gtx-670-2gb-ddr5-2xdvi-hdmi-displayport-pcie-p20304428?utm_source=prisguide_no&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisguide_no kunne det vert noe ? var vertfall en ok pris.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke overklokket cpu, fordi jeg ikke kan så mye om det. men kunne godt tenkt meg og lært og overklokket både cpu og gpu, vis noen har link til en "guide" eller lingende hadde det vert supet !

http://cdon.no/elektronikk/evga/evga-geforce-gtx-670-2gb-ddr5-2xdvi-hdmi-displayport-pcie-p20304428?utm_source=prisguide_no&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisguide_no kunne det vert noe ? var vertfall en ok pris.

ja det kortet er det samme som du har, så det funker

Lenke til kommentar

ja det kortet er det samme som du har, så det funker

men vil det være en bra oppgradering, kontra kjøpe et helt nytt kort ? trenger jeg kjøpe mer en det for og få mer ut av pc'n for det jeg bruker den til, eller bør jeg legge til enda mer som ram eller noe annet ? tenkte jeg skulle prøve meg litt fram på overklokking av cpuen, har sett litt rundt.

Lenke til kommentar

vil mitt hovedkort klare 670 sli eller vil det bli såkalt "bottleneck" ?

Hei, jeg har ganske likt HK som deg bare Deluxe versjonen. Har 2 stk GTX 670 i SLI. Dette drar BF4 i 1920x1080 selv på 64 spiller maps med alle innstillinger på max med 70+ FPS. Husk at selv om PCIe sporene går over til 8x modus i SLI så er det her snakk om PCIe 3.0 i 8x modus. Jeg mener ihvertfall at det ikke er noen "bottlneck"). Jeg har dog 16GB ram og i7 prosessor. Men tror ikke dette skal ha så mye å si. 3 skjermer har desverre ikke prøvd. For det har jeg ikke plass til selv om jeg har 3 skjermer. (Har pc`n i stua med begrenset plass). :innocent:

Lenke til kommentar

Hei, jeg har ganske likt HK som deg bare Deluxe versjonen. Har 2 stk GTX 670 i SLI. Dette drar BF4 i 1920x1080 selv på 64 spiller maps med alle innstillinger på max med 70+ FPS. Husk at selv om PCIe sporene går over til 8x modus i SLI så er det her snakk om PCIe 3.0 i 8x modus. Jeg mener ihvertfall at det ikke er noen "bottlneck"). Jeg har dog 16GB ram og i7 prosessor. Men tror ikke dette skal ha så mye å si. 3 skjermer har desverre ikke prøvd. For det har jeg ikke plass til selv om jeg har 3 skjermer. (Har pc`n i stua med begrenset plass). :innocent:

Googlet litt rudt og fant ut at du mistet ca 3% eller noe sånt pga 8x kontra 16x noe jeg synes går greit :)

Lenke til kommentar

Da var det bare om jeg skulle kjøpe noe mer en gtx 670, er det vits med mer en 8bg ram for spilling ? og vil cpuen vere god nok vis jeg overklokker den litt ?

Prosessoren din er laget til å bli overklokka :) du har en meget god CPU-kjøler- så det er bare å overklocke

8 gb ram holder for spilling :)

du finner brukte 670 på finn.no og kansje på hardware.no - bruktmarked. det er vel ikke vits å kjøpe en helt ny 670 når det er allerede forrige generasjon grafikkkort? kjøp en brukt, spar penger, :=)

foreksempel denne:

1200kr mens billigste nye koster 1850 :)

hadde pruta den ned til 1000kr ;)

Endret av TheGaame
Lenke til kommentar

Googlet litt rudt og fant ut at du mistet ca 3% eller noe sånt pga 8x kontra 16x noe jeg synes går greit :)

Ja. Har prøvd samme spill med GTX670 i SLI og full 16x modus på pc`n til en venn. Syntes ikke jeg kunne merke noen forskjell. Spiller også BF4 på laptopen min. Med den så klarer jeg BF4 med alt på High. (GTX 770m) Må si at forskjellen mellom High og Ultra ikke er så fantastisk... :innocent:

Lenke til kommentar

Prosessoren din er laget til å bli overklokka :) du har en meget god CPU-kjøler- så det er bare å overklocke

8 gb ram holder for spilling :)

du finner brukte 670 på finn.no og kansje på hardware.no - bruktmarked. det er vel ikke vits å kjøpe en helt ny 670 når det er allerede forrige generasjon grafikkkort? kjøp en brukt, spar penger, :=)

foreksempel denne:

1200kr mens billigste nye koster 1850 :)

hadde pruta den ned til 1000kr ;)

Takk for hjelpen, det hørtesfornuftig ut :)

Lenke til kommentar

Fikk til en god del overklokking :D

men har problemer med ram en, vis jeg setter den over 1333hz fryser pcen eller driver bare og går av og på av seg selv, noe jeg ikke helt forstår siden deg egentlikt er 2133hz ram, men jeg har riktig nok tat av "pynten" på di men det er et kjølig og åpen kabinett med masse air flow. noen forslag til hva som kan vere galt med rammen ? kan det vere det med at jeg tok av "pynten" på di for og få plass til nocturaen

post-324083-0-89513900-1386184101_thumb.png

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...