knipsolini Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Jeg får ikke koblet meg til det trådløse nettet de første (ca) fem minuttene etter at jeg logger meg på PCen. Dette gjelder både når jeg starter opp PCen, og når jeg logger på fra hvilemodus. Samtidig får jeg koblet meg på nett via ethernetkabel. Ettersom problemene kun gjelder ved oppstart, samt at jeg ikke har hatt tilsvarende problemer på mobilen, antar jeg at det ikke er noe feil med routeren, eller at WI-FI-kortet er løst. Jeg har også prøvd å sette opp mobilen som portabel WI-FI-hotspot for å se om jeg kan koble meg på der, men heller ikke det fungerer etter oppstart. Ca fem minutter oppstart blir jeg automatisk tilkoblet, uten at jeg gjør noe. Er det noen som har en teori på hva som er feil? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Har opplevd dette selv med nettverkskort som er dårlige.... Skaff deg et nytt og se om det vedvarer... Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 2. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2013 Takk for svar. Det skal jeg gjøre, med mindre det kommer noen billigere løsninger ila morgendagen. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Hadde lignende problem med win8. Da var det driverne som rota. Wifi funket aldri rett ett oppstart, men om jeg venta ett par minutter så funka alt fint. Problemet ble borte når produsenten endelig fikk lanser drivere til win8. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Knips, knips, knips... Sjekk om strømsparing står på for nettverkskortet. Jeg ville prøvd å slå av denne. Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 3. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2013 Jeg knipser tilbake Lars Dongeri, jeg har savnet deg. Har du fått erstatningen du har kjempet utrettelig for i årevis? Hvordan sjekker jeg om strømsparingen står på for nettverkskortet? Og er for øvrig nettverkskort og Wi-Fi-kort det samme? Gromle, er det enkelt å sjekke om driverne må oppdateres? Jeg er ikke noe datageni, om det skulle være tvil. 1 Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Win 7: Start -> skriv: device manager eller enhetsbehandling, hvis du har norsk Windows, finn nettverkskortet ditt, dobbelklikk på det og gå til siste fane (Power management/Strømstyring) og huk av det som er der... Nettverkskort er fellesbetegnelsen for alle nettverkskort,,, Kablet/trådløst er bare spesifisering.. 1 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Du burde kanskje nevne hvilket nettverkskort du har, hvilken versjon av Windows og hvilken router? Jeg venter enda på erstatningen , og holder meg i live med spaghetti a' la capri i mellomtiden. Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 7. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2013 Plutselig var det ikke noen problemer lenger! Jeg skrudde av strømsparingen, men ved de neste oppstartene var det fortsatt problemer. Men så, ved de siste oppstartene, var jeg plutselig tilkoblet til Internett som normalt. Får håpe det vedvarer. Takk for all hjelp! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå