Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

WI-FI funger ikke de første fem minuttene etter oppstart

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke koblet meg til det trådløse nettet de første (ca) fem minuttene etter at jeg logger meg på PCen. Dette gjelder både når jeg starter opp PCen, og når jeg logger på fra hvilemodus. Samtidig får jeg koblet meg på nett via ethernetkabel. Ettersom problemene kun gjelder ved oppstart, samt at jeg ikke har hatt tilsvarende problemer på mobilen, antar jeg at det ikke er noe feil med routeren, eller at WI-FI-kortet er løst. Jeg har også prøvd å sette opp mobilen som portabel WI-FI-hotspot for å se om jeg kan koble meg på der, men heller ikke det fungerer etter oppstart. Ca fem minutter oppstart blir jeg automatisk tilkoblet, uten at jeg gjør noe.

Er det noen som har en teori på hva som er feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg knipser tilbake Lars Dongeri, jeg har savnet deg. Har du fått erstatningen du har kjempet utrettelig for i årevis?

Hvordan sjekker jeg om strømsparingen står på for nettverkskortet? Og er for øvrig nettverkskort og Wi-Fi-kort det samme? Gromle, er det enkelt å sjekke om driverne må oppdateres?

Jeg er ikke noe datageni, om det skulle være tvil.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Win 7: Start -> skriv: device manager eller enhetsbehandling, hvis du har norsk Windows, finn nettverkskortet ditt, dobbelklikk på det og gå til siste fane (Power management/Strømstyring) og huk av det som er der...

Nettverkskort er fellesbetegnelsen for alle nettverkskort,,, Kablet/trådløst er bare spesifisering..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...