Bob Sacamano Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 (endret) Hei! Er på utkikk etter en ny laptop etter at den gamle betimelig tok kvelden rett etter Black Friday. Jeg er i utgangspunktet svært fleksibel, og er ennå usikker på om jeg skal gå for en relativt billig bærbar, eller om jeg skal spytte inn litt ekstra slik at jeg kan spille på den. Hadde derfor satt utrolig stor pris på råd om hva jeg bør kjøpe. Gjerne råd om både billig-pc og en med litt mer futt. Jeg vil også gjerne ha SSD. Ellers kommer den kun til å brukes hjemme og på universitetet ikke så langt borte, så trenger ikke noe ultraportabelt, selv om det også selvfølgelig kunne vært OK. Krav for billig-pc: Relativt stille, SSD, ellers er jeg fleksibel, så lenge den er i billig-pc sjiktet og gir ok valuta for pengene. Krav for dyrere PC: SSD, relativt stille, bryr meg ikke om tyngde. Spiller i alle hovedsak RPG og et MMO i ny og ne. FPS eller strategi har nok ikke blitt rørt på flere år. Maks 7000, men pluss om den er billigere og gir så mye for pengene som mulig. Er dell generelt bra? Får 15% rabatt på alt der. Endret 2. desember 2013 av Bob Sacamano Lenke til kommentar
iNorway Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Finner egentlig ikke noe som er noe spesielt å spille på. Om du går inn på filter og slikt, setter maks pris til 7000 og primærharddisk som SSD er det hovedsaklig ultrabooks eller 13,3 tommers PCer. Greie skolePCer da, uten tvil. Blir en slik jeg skaffer meg etter militæret når skolen begynner på igjen. Lenke til kommentar
Bob Sacamano Skrevet 3. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2013 (endret) http://www.dell.com/no/p/inspiron-15z-5523/pd?oc=cni1523&model_id=inspiron-15z-5523 er denne bra? Kan få ytterlige 15% avslag. urde spesifisert det, men SSD som primærdisk er ikke et krav, så lenge SSDen er stor nok til oppstart og programmer jeg bruker mye (GIS, Office, osv) Trenger ikke å kjøre spill som BF4 eller COH2 med høy FPS og settings heller, så lenge den er grei på enspiller RPG og MMO - med andre ord spill som ikke krever høy FPS for å nytes. Type Risen, Elder Scrolls, og Witcher. Spilte f.eks Skyrim på medium glatt på den forrige PCen jeg kjøpte for 4500 for flere år siden, så håper på en oppgradering der! Endret 3. desember 2013 av Bob Sacamano Lenke til kommentar
iNorway Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Den er sikkert helt grei til skolebruk, men du bør ivertfall ikke forvente store ting ved spilling. Men det er da og akkurat den typen PC jeg ville kjøpt dersom jeg skulle brukt den til skole. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 http://www.komplett.no/search?q=Aspire+V3+771 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå