Tekna2 Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Er det noen som har erfaringer med radiosamband til arrangementer? Er på utkikk til samband til arrangementer, til både ute og inne bruk .. Vanskelig å finne leverandører og priser som leverer, men har sett ut en type radio: Hytera PD785. Ønsker helst digitalt samband, men kan man bruke både analoge og digitale radioer sammen? Og hvor søker man om frekvens og hvilke priser er det på? Lenke til kommentar
Plozi Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 (endret) Har ikke mye erfaring med digitale håndholdte radioer, men her har jeg en guide til hvordan man søker om bruk av frekvenser: http://www.npt.no/teknisk/radiolinje-satelitt-og-pmse/radiolinje/fremgangsm%C3%A5te-og-tildelingsprosess-ved-s%C3%B8knad-om-frekvenser-til-radiolinje Nå er jeg usikker på om du har tenkt til å gå for UHF eller VHF utgaven men av erfaring så vil du få bedre kvalitet med en UHF noe som jeg regner med vil være ønskelig Endret 3. desember 2013 av Plozi Lenke til kommentar
nomore Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Man kan bruke analogt og digitalt om hverandre dersom man har en gateway/bro mellom. Dvs noe som kobler disse to sammen. Anbefaler å ta kontakt med en selger og få pris på både utstyr og konsesjon. Samt anbefaling på utstyr. Det kan være mange spørsmål som dere ikke har tenkt på, og som bør tas med i vurderingen. Hvor i landet befinner du deg? Lenke til kommentar
Tekna2 Skrevet 3. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2013 Har ikke mye erfaring med digitale håndholdte radioer, men her har jeg en guide til hvordan man søker om bruk av frekvenser: http://www.npt.no/teknisk/radiolinje-satelitt-og-pmse/radiolinje/fremgangsmåte-og-tildelingsprosess-ved-søknad-om-frekvenser-til-radiolinje Nå er jeg usikker på om du har tenkt til å gå for UHF eller VHF utgaven men av erfaring så vil du få bedre kvalitet med en UHF noe som jeg regner med vil være ønskelig Har tenkt på VHF, men tenker mer og mer på UHF ja Lenke til kommentar
Tekna2 Skrevet 3. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2013 (endret) Man kan bruke analogt og digitalt om hverandre dersom man har en gateway/bro mellom. Dvs noe som kobler disse to sammen. Anbefaler å ta kontakt med en selger og få pris på både utstyr og konsesjon. Samt anbefaling på utstyr. Det kan være mange spørsmål som dere ikke har tenkt på, og som bør tas med i vurderingen. Hvor i landet befinner du deg? Holder til i Trondheim.. Ja det er en del spørsmål, så er på utkikk etter en selger/leverandør av utstyr for å kunne finne det utstyret som er best egnet Endret 3. desember 2013 av Tekna2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå