MusabaN Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Hallo! Jeg er elev ved videregående skole og går 2. året på musikklinja. Linja var egentlig aldri noe for meg, og jeg vet helt ærlig ikke hvorfor jeg fortsatte der. Kort forklart:Jeg tar opp igjen Sosiologi og Sosialantropologi som privatist 9. desember. Den kommer jeg til å bestå. Det eneste jeg lurer på som rådgiver ikke kunne gi meg ordentlig svar på, var om jeg kunne fjerne et musikkfag når jeg består. Faget rådgiveren sa med at med mest sannsynlighet gikk an å fjerne var et fag vi har som heter Musikk i Perspektiv, det er 5 skoletimer med det i uka. Det var dette jeg håpet på å få fjernet, så takker for svar. - MusabaN. Lenke til kommentar
MusabaN Skrevet 3. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2013 Jeg bumper denne tråden i håp om svar Lenke til kommentar
privatistK Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 (endret) MIP er felles programfag så da må du evt konvertere hele vitnemålet ditt (det blir litt av en jobb). Blir som å bytte ut religion eller historie med et annet fag dersom man har et vitnemål fra studiespesialiserende. Altså går det ikke. Du har der i mot noen "Valgfrie" programfag det går an å bytte ut. Jeg gikk også på musikklinjen og fant ut det samme som deg, så jeg hoppet over på allmenn etter 1,5 år (sluttet i midten av november i 2 klasse, og gren meg til en plass i en 1 klasse). Måtte gå et år ekstra til vgs, men var det lureste jeg har gjort. Endret 3. desember 2013 av privatistK Lenke til kommentar
MusabaN Skrevet 3. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2013 MIP er felles programfag så da må du evt konvertere hele vitnemålet ditt (det blir litt av en jobb). Blir som å bytte ut religion eller historie med et annet fag dersom man har et vitnemål fra studiespesialiserende. Altså går det ikke. Du har der i mot noen "Valgfrie" programfag det går an å bytte ut. Jeg gikk også på musikklinjen og fant ut det samme som deg, så jeg hoppet over på allmenn etter 1,5 år (sluttet i midten av november i 2 klasse, og gren meg til en plass i en 1 klasse). Måtte gå et år ekstra til vgs, men var det lureste jeg har gjort. Jeg har ikke tenkt til å bytte over før til høsten 2014, så jeg skal ta opp igjen to fag til nå til våren. Gymnastikk og enda et valgfag. Men ser ikke vitsen i å ha MIP med tanke på at det ikke er avsluttende i år uanset, og når jeg da bytter linje så får jeg ikke noen avsluttende karakter i det faget allikevel. Men takk for svar -MusabaN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå