Gå til innhold

Kjøp av GPU, vente eller kjøpe?

Anbefalte innlegg

Skal ha meg en ny GPU, men har lenge vært keen på amd sin nye toppmodel, men den er relativ støyende, hvor lang tid tror dere det evt vil ta før de andre merkene kommer med sine versjoner med litt bedre kjølere? Eller er det i det hele tatt noe poeng å vente, og heller ta noe annet på markedet?

En annen ting. De nye til AMD har vel ny crossfire teknologi som gjør at det går over PCI sporene istedenfor broer, er det slik på andre GPU også? For da hadde jeg sluppet å sette de vedsiden av hverandre som da gjør at de blir grussomt varme.

PS. skal ikke ha to nå, men senere er tanken.

Takk for all hjelp på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første jeg kan hjelpe med, er de nyeste kortene til AMD, R9 290 og R9 290X.

Ifølge mange store reviewers som TechOfTomorrow, LinusTechTips, TomsHardware, osv.

Er begge kortene som noen ganske bråkete kort, selv på idle. Straks du pusher dem høres de ut som jetmotorer. Det er da altså lydnivået. Synes å hugse at TechOfTomorrow overklokket 290X og fikk over 90dB fra kortet, noe som er fryktelig.

Det du tenker på når de gjelder Crossfire teknologi tror jeg at du har misforstått noe. Ut ifra det jeg har forstått er det slik at kortene trekker strøm fra både PCI-kontakten, 6+2pin og 6pins kontaktene for å få mindre hardkjør av kontaktene, altså komponentenes levetid blir forlenget.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...