Gå til innhold

For liten PSU?

Anbefalte innlegg

Hei!

Maskina mi har begynt å reboote i tide og utide. Dette virker helt tilfeldig. Faktisk sist jeg skulle skrive denne posten gjorde den det midt i! Har også problemer med dvd-brenneren, det hender at den klikker under brenning og jeg får "communication error". Når jeg ser på min datamaskin etterpå er brenneren og leseren borte!

Derfor lurer jeg på om jeg rett og slett jeg har litt for liten PSU. Slik at den ikke klarer å levere nok strøm i visse situasjoner..

Har jo 3 hardisker, 2 optiske lesere, intern minnekortleser, kald katode, og ganske mange vifter som går bånn pinne!

resten av hardware kan leses i signaturen! Takker for svar!

mvh

Nicolai Nielsen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

shit, sorry, har en 340/360w chieftec, yter vel 300 kanskje... Tror ikke jeg har virus. Har ganske god beskyttelse! Har også en MCX4000 kjøleribbe, og jeg vet det ikke er tempen. Men den bruker kanskje mer strøm som overklokket? vet ikke... Takk for forslag!

Lenke til kommentar

Hvis du kan få lånt en strømforsyning hadde jo det vært greit å teste. Rebooter maskina under "stress"?

Min og sliter med det samme, at den rebooter tilfeldig. Hos meg er det PSU som er årsaken, har en 200W og den drar det som står i sig - corsair ramen. Det er ikke noe problem hvis jeg fks er på nettet, har winamp og dc++ oppe. Men hvis jeg spiller og har dc++ oppe, noe som forårsaker ganske mye "stress".

Lenke til kommentar

det er det som er så rart.. den booter ikke under noe veldig stress. Har akkurat fått bredbånd, og da lar jeg maskina stå på hele tiden og bare har noen dl's når jeg går ut. Men når jeg kommer tilbake står det bare at maskina har rs'a pga feil.. Har FULL norton pakke og den finner ikke noe feil wse

Lenke til kommentar

Personlig trur jeg ikke det er din PSU som er forliten.

Jeg har hatt lignende feil en gang og da var det RAM problem.

Når du sier at du har problemer under brenning også da slår det meg at det er RAM'en det er noe galt med.

Prøv å kjøre noen RAM tester, her vil du få svaret raskt.

Goldmemory

Memtest86

MemTest 2.1

Sistnemte er windows basert.

Lykke til. :wink:

Lenke til kommentar

Trenger vel ikke være temperaturen som skaper problemet når du overklokker. Kan være så mye annet.

Du kan gjøre to ting. Klokke ned eller koble fra endel stash og se om det ordner seg.

Ingen vits å kaste bort en masse penger på en ny psu hvis det ikke er det som er problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...