Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke skjermbilde på ny PC + BOOTMGR-feil

Anbefalte innlegg

Har akkurat fått bestilt meg en pc fra Komplett og jeg har et så ganske stort problem her, har både prøvd å koble inn med HDMI og med en vanlig VGA kabel men det dukker ikke opp noe bilde på skjermen?

Endret av Latterliggjort
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antall Varenr. Beskrivelse 1.00 796977 Komplett Entry Gamer 1.00 797885 AMD's Radeon Ruby Rewards

only for Komplett PC, 4 free games 1.00 200504 Støtsikker PC-eske 1.00 605770 NZXT Phantom Big Tower Hvit

Vifter: 2x 120mm Side, 1x 200mm Topp, 1x 120mm Bak 1.00 783652 Cooler Master Silent Pro Gold 450W PSU

ATX 12V V2.3, 80 Plus Gold, Standard, 2x 6+2pin PC 1.00 794272 Intel Pentium G3220

Socket-LGA1150, Dual Core, 3.0GHz, 3MB, 54W, HD Gr 1.00 794115 MSI B85M-E45, Socket-1150

m-ATX, B85, DDR3, 1xPCIe-x16, USB 3.0, VGA, DVI, H 1.00 618012 Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4GB CL9

4GB XMS3 module, CL9-9-9-24, 1.5V, Vengeance Heats 1.00 756496 XFX Radeon HD 7850 2GB GDDR5

PCI-Express 3.0, with Never Settle Forever - 2 fre 1.00 778356 Samsung DVD Writer, SH-224DB

SATA, DVD±R: 24x, DVD±R DL: 8x, CD-R: 48x, Bulk, B 1.00 653050 Seagate Barracuda® 1TB

SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 64MB Cache, 7200RPM, 3.5" 1.00 612703 CM Storm Inferno Gaming Mouse

USB, 4000 DPI Storm Tactical Optical Sensor, Macro 1.00 200502 Garanti 3 år - Sende inn

PC sendes av kunde til Komplett.no

Dette kjøpte jeg, og det var ferdigbygd når jeg fikk den. Satte på strømmen, slo pcen på, med tilkobling til en skjerm, men det kommer ingenting på skjermen? er det fordi OS ikke er installert?

Lenke til kommentar

Sukk: Du har vel satt sammen PC-en? hvis ja, så installer OS JA !

Dette kan du tenke på senere:

Er kilden (CD, video eller film) HDMI da?

For øvrig så skjer dette automatisk. I avisenes video hjelper det å velge HD- kvalitet.......

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

Sukk: Du har vel satt sammen PC-en? hvis ja, så installer OS JA !

Dette kan du tenke på senere:

Er kilden (CD, video eller film) HDMI da?

For øvrig så skjer dette automatisk. I avisenes video hjelper det å velge HD- kvalitet.......

Hvordan skal jeg få installert OS uten å kunne se noenting som helst? har OS'en på en ekstern hardisk, hvordan får jeg installert dette?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har du prøvd både skjermutgang fra hovedkort og dedikert skjermkort (HD7850)? Prosessoren har vel en innebygd grafikkbrikke så du skulle uansett fått bilde, men likevel verdt å prøve begge deler. Og ja, du skal få bilde selv om OS ikke er installert.

Hvis du føler deg kompetent kan du ta en liten inspeksjon inne i kabinettet for å forsikre deg om at minnebrikker og kabler sitter som de skal. Posten kan være rimelig røffe med pakker så det er nok ikke helt utenkelig at noe kan ha rørt på seg.

Rimelig elementert, men likevel verdt å nevne: Sørg for at skjermen stilles til riktig kilde (HDMI eller DVI) med mindre det gjøres automatisk. Hvis kildeinngangen på skjermen f.eks er satt til HDMI og du bruker en DVI-kabel vil du ikke se stort.

Lenke til kommentar

Har både fått prøvd meg på VGA og HDMi men fortsatt ingen bilder. Har ikke en en DVI kabel så har ikke fått testet dette. Men det burde fungere på HDMI uansett? prøvde dette på 2 tver og dette fungerte heller ikke.

Lenke til kommentar

Det fungerte nå med en DVI kabel, også dukker det opp et annet problem.

Last ned en OS, endret OS filen til ISO og la det inn på USB'en. Plugger den inn, slår på og får en feilmelding " BOOTMGR mangler " hva kan jeg gjøre nå? Takker for alle svar så langt :)

Endret av Latterliggjort
Lenke til kommentar

Det skjer vel ingenting om du barer lagerer en iso fil på en usb pinne. Du må "pakke ut" filene og gjøre usb minnet bootbar, før du kan innstallere os. Dette har Microsoft et programm som gjør, og det finnes også andre programmer på nettet som skal gjøre det samme. Å husk å sette boot prioritet i bios til at den skal boot fra usb minne pinnen først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...