Gå til innhold

Er Norge blitt et bedre land å bo i siden folkeøkningen startet?

Anbefalte innlegg

Så hvor mange folk er det bærekraftig at det bor i et land som norge? Idag forbruker norge dobbelt så mye korn som vi produserer kilde: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3653172.ece

Grunnen til at vi ikke produserer alt kornet selv er ikke at vi er for mange mennesker, men at en del av kornforbruket er sorter som ikke egner seg for dyrking her. Nordmenn har fått en mer mangslungen smak og klarer seg ikke lenger med bare hvete og rug. I normale år er ellers andelen hjemlig matkorn godt over 70%, og bare 20-30% import. Importandelen totalt er dog høyere, siden vi bruker en god del til dyrefor.

Geir :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at vi ikke produserer alt kornet selv er ikke at vi er for mange mennesker, men at en del av kornforbruket er sorter som ikke egner seg for dyrking her. Nordmenn har fått en mer mangslungen smak og klarer seg ikke lenger med bare hvete og rug. I normale år er ellers andelen hjemlig matkorn godt over 70%, og bare 20-30% import. Importandelen totalt er dog høyere, siden vi bruker en god del til dyrefor.

Fant du noen grafer fra SSB på dette?

Uansett, det samfunnet vi har idag mener jeg er korttenkt og lite bærekraftig. Det hadde vært interessant og sett hvordan Norge hadde vært om vi aldri hadde hatt oljen. Jeg tror faktisk vi hadde klart oss ganske bra.

Lenke til kommentar

Nasjonalisme og patriotisme oppstår nettopp grunnet de eksempeler du frembringer. Landgrenser vaskes vekk, verden globaliseres og sentrale krefter ønsker å ta maktposisjoner fra folket og dets innbyggere.

Nasjonalisme oppstår først når man påtvinges landegrenser og makten ikke fordeles rettferdig. For å ta et par av IQ84s eksempler:

Det var tilfellet i Rwanda, der startet de etniske konfliktene først når tutsiene dannet et kongedømme og tok den økonomiske makten. At de belgiske koloniherrene senere spilte på denne konflikten og ustedte etniske ID-papirer som delte befolkningen etter etnisitet og ga tutsiene preferanser hjalp ikke.

Det samme gjaldt i Jugoslavia. Ideen om en pan-slavisk stat var populær i mange år før 1. verdenskrig, men endte i et serbisk dominert diktatur under kong Alexander den første. Under 2. verdenskrig delte aksemaktene opp landet og spilte de ulike etnisitetene mot hverandre gjennom støtte til blant annet Ustase. Når ettekrigsrepublikken ble dannet forsøkte man å gi internt selvstyre til alle de nasjonale gruppene, men forbød samtidig nasjonalistiske uttrykk. Man la lokk på misnøyen. Etter den kroatiske våren følte serberne at de mistet makt, kosovos albanere følte seg som annenrangs borgere (de var ikke en egen delstatsrepublikk men et selvstyrt område) og dette gjorde unionen umulig når Titos samlende makt var borte.

Med forbehold om detaljene, jeg er ikke historiker.

Det er altså ikke snakk om en fri og fredelig nasjon som trues av innvandring eller globalisering, men at etniske områder blir annektert av nasjonalstater uten lik og demokratisk innflytelse for innbyggerne. Nasjonalismen rettferdiggjør disse forskjellene, enten det nå er tutsier eller serbere som mener de har sterkere nasjonale krav enn de andre.

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Om du virkelig vil bli skremt b;r du sjekke forbruket av bananer og appelsiner vs selvforsyningsgraden av disse. ;)

På den annen side: Så lenge NAV betaler regningen skal jeg gjerne dyrke appelsiner jeg. (Med ærbødig referanse til Hegnars utmerkde idé for jernverket i Mo.)

Fant du noen grafer fra SSB på dette?

Nei, det var en eller annen blekke fra kornprodusentene tror jeg. Skal se om jeg finner noe jeg kan poste.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jævla islamister som prøver å rekruttere meg til Islam hver eneste gang jeg går ut av døra på Furuset. Jævlig irriterende. Muslimske gjenger som plager den søte cafe jenta i Furuset senter er også veldig irriterende å se på. Tro det eller ei. Det er bare 1-2 securitas vekter på Furuset. Det er jævlig lite. Burde sette inn 9 - 11 vektere når gjengene er så stort som 19-20 personer.

Det er bare Elingsrudåsen som enda ikke er invadert av Muslimer.

Det er ikke lenge til det

Lenke til kommentar

Vi er rundt 5 millioner mennesker i Norge i dag. Mange kommer fra andre land, andre kulturer og andre trossamfunn, men er dette bra for Norsk kultur?

Nei.

Og pga denne innvandringen så er Norge i ferd med å bli ødelagt, men det er det politikerne vil,

Gode gamle Norge

Lenke til kommentar

Godt å se at folk mimrer om min barndom. Selv om det var 30 år før de selv ble født. :wee:

Jeg gikk i første klasse i 1964. Og jeg hadde en sånn speiderlue (ulvunge, men det må ha vært året etterpå.) I gata vår var det to biler, en var min fars (han var lege og hadde en VW boble) og en tilhørte naboen som var politimann. (Selv om det var 4 år siden rasjoneringen opphørte.) Alle lærerne på skolen vår var gamle, og i 7. klasse var det to jenter som ble utvist fordi de hadde røyket på jentedoen.

Men om 3 måneder er det 17. mai igjen. Og hvis jeg titter ut av vinduet mitt den morgenen her så ser jeg barna gå i tog her også, nå er de mange flere. Den eneste forskjellen fra min barndom er at foreldrene må hjelpe til med musikken, fordi barna deres ikke spiller i korps...

Gode nye Norge...

4601114788_2227369275_z.jpg

Endret av tom waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gode gamle Norge

Ikke for å være uhøflig, men du har dessverre ikke begrep om årsak-virkning forholdet i samfunnet hvis du tillegger innvandring "skylden".

Det er både færre speidere, musikkorps, dugnadsånd, nå vs. tidligere tider. Det er vanskeligere å f.eks. få dagens foreldre å engasjere seg i skolemusiken osv. "vil heller dra på hytten" etc. Dette er en "negativ" trend som utbrer seg etterhvert som samfunnet har blitt mer velstående og verdi-synet har også endret seg.

Kom plutselig til å tenke på at jeg som liten var med i noe så kuriøst som "Bethel menighetens gutte-forening". Ikke pga. religion, men var ikke så mye annet å foreta seg, og der fikk vi vi holde på med div. hobby arbeide, pluss boller og brus. Det er vel ikke samme virksomheten nå for tiden kan jeg tenke meg og ei heller lett å lokke dagens yngste vekk fra TV og PC. Akk, "gode gamle dager" :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vi er rundt 5 millioner mennesker i Norge i dag. Mange kommer fra andre land, andre kulturer og andre trossamfunn, men er dette bra for Norsk kultur?

Nei.

Og pga denne innvandringen så er Norge i ferd med å bli ødelagt, men det er det politikerne vil,

Hvem tenker du på da? Er det europeerne som kommer hit for å jobbe som utgjør 3/4 av de som kommer hit du er redd for?

Lenke til kommentar

Nei det gjør de ikke, siste tall fra SSB viser at ikke-vestlige i Norge føder 2.4 barn i snitt. Hvorfor lyver du?

Jeg tror nok at SSB pynter litt på tallene her.

Vi må huske på at SSB er talerør for de som ønsker muslimsk innvandring, og SSB ønsker slik innvvandring selv også.

Og vi vet jo godt fra andre områder at sosialister gjerne pynter litt på tall her og forfalsker litt på tallene der om det er noe de gjerne vil ha, eller vise frem.

SSB er ganske enkelt ikke troverdig på de fleste områder.

Lenke til kommentar

Nei det gjør de ikke, siste tall fra SSB viser at ikke-vestlige i Norge føder 2.4 barn i snitt. Hvorfor lyver du?

Vi må huske på at SSB er talerør for de som ønsker muslimsk innvandring, og SSB ønsker slik innvvandring selv også.

SSB er et uavhengig statistikkbyrå og driver ikke å fremmer noen politisk agenda nei, om man ikke liker tallene som kommer betyr ikke automatisk at de ikke er riktige :)

Ser at TWFA har postet denne tidligere, men kan poste den en gang til: fig-2010-06-15-05.gif

Tallene er altså langt unna de 6-10 barn per kvinne som det ble påstått at de føder av TS

Endret av iMariuz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei.

Hvem tenker du på da? Er det europeerne som kommer hit for å jobbe som utgjør 3/4 av de som kommer hit du er redd for?

Nei,de fleste europerne er ganske like i kultur, og de glir godt inn i samfunnet.

Det jeg tenkte på er først og fremst muslimer, som har en ukultur og en religion/ideologi som er totalt forskjellig fra europa og Norge.

islam er et fremmedelement i Norge og europa, og har overhode ikke noe her å gjøre.

Muslimene er også her som en fortropp for å ta over europa og Norge for islam. Mange av dem er kanskje ikke klar over dette, men de blir brukt til det av dem som står bak uansett.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei.

Det jeg tenkte på er først og fremst muslimer, som har en ukultur og en religion/ideologi som er totalt forskjellig fra europa og Norge.

islam er et fremmedelement i Norge og europa, og har overhode ikke noe her å gjøre.

Ja det samme ble jo hevdet på 15-1600 tallet om de slemme fæle katolikkene som kom hit med sin nye religion, likevel greide de å tilpasse seg og muslimene ser ut til å klare det ganske godt de også selv om integreringen fortsatt har et forbedringspotensiale.

Og muslimene vil uansett ikke klare å ta over Norge selv med dagens innvandringstempo og fødselstall, katolikkene er allerede forbigått de som største tros og livssynssamfunn utenom Den Norske Kirke og antallet vil ikke øke til noe mer enn 4-6% i fremtiden

Endret av iMariuz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

SSB er et uavhengig statistikkbyrå og driver ikke å fremmer noen politisk agenda nei, om man ikke liker tallene som kommer betyr ikke automatisk at de ikke er riktige :)

Ser at TWFA har postet denne tidligere, men kan poste den en gang til: fig-2010-06-15-05.gif

SSB er ikke uavhengige, og det har de så vidt jeg vet aldri vært.

Tallene er altså langt unna de 6-10 barn per kvinne som det ble påstått at de føder av TS

SSB er såvisst ikke uavhengige, og det har de så vidt jeg vet aldri vært.

SSB fremmer til enhver tid statens politikk.

Og siden den politikken bla går ut på å få flest mulig muslimer til Norge, og samtidig skjule det på best mulig måte for folket, så støtter SSB lojalt opp denne politikken.

SSB er blitt tatt i løgn så mange ganger at det er igrunnen underlig at noen ennå tror på disse pyntede tallene og forfalskede statistikkene de utgir.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...