InsertNumLock Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 OT og persondiskusjon har blitt fjernet. Hold tråden til tema. Reaksjon på modereringen tas på PM eller til [email protected]. 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 (endret) Den flerkulturelle, raseimporten ... "Raseimporten" du. Hvem er det som driver med denne importen da, og hvem er det som kjøper de importerte "rasene"? Og hvis det er sånn at det er en villet import, hvorfor må de ty til menneskesmuglere og falske papirer for å komme seg hit, og hvorfor har de så vanskelig for å få bli, selv de med norskfødte barn og jobb og det hele? Disse faktorene vil øke i omfang i takt med at de fremmedkulturelle blir i stadig større majoritet. Nå er ikke de fremmekulturelle i majoritet i noe vestlig land. Ikke er de i ferd med å bli det heller. De øker befølkningen i Norge netto med kanskje 3 promille pr år, under 15000 i snitt pr. år de siste 10 årene. (Om du ikke regner med disse skumle katolikkene som kommer for å bygge hus for oss.) Edit: Tok for moro skyld en titt på tallene for Sverige. På de siste ti årene er befolkningen tilsammen økt med 7,5% på grunn av innvandring, det er både vestlig og ikkevestlig sammenlagt. Så bare noen promille pr. år der også i ikkevestlig innvandring. (Finnes sikkert tall for fordelingen mellom vestlig og ikkevestlig, men er ikke så kjent på SCBs sider.) Geir Endret 4. desember 2013 av tom waits for alice 3 Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 [...] Dette er politikk, ingenting annet. EU ønsker å ødelegge Europa, knekke vårt folk og vårt levesett. Masseimporten av rasefremmede er en villet politikk. Dette er ikke for å hjelpe fattige mennesker i den tredje verden, dette kunne en gjort i hjemlandet, EU og deres toppledere ønsker å ødelegge Europa, de vil oppheve våre landegrenser, ødelegge økonomien og på denne måten ta full totalitær kontroll av Europa og dets innbyggere, der vi alle skal leve i en homogen gruppe uten rettigheter og landegrenser. Europaunionens innvandringspolitiske talsmann sier det rett ut. "EU should 'undermine national homogeneity'" ~ UN migration chief (http://is.gd/iOU424) Paul Weston snakker om det samme i Storbritannia, Et velfungerende flerkulturelt samfunn finnes ikke. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Dette er politikk, ingenting annet. Fair nok. EU ønsker å ødelegge Europa, knekke vårt folk og vårt levesett.... Jeg skjønner vi lever i forskjellige verdener. Geir 3 Lenke til kommentar
ArlionMajere Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 (endret) Dette er politikk, ingenting annet. EU ønsker å ødelegge Europa, knekke vårt folk og vårt levesett. Masseimporten av rasefremmede er en villet politikk. Dette er ikke for å hjelpe fattige mennesker i den tredje verden, dette kunne en gjort i hjemlandet, EU og deres toppledere ønsker å ødelegge Europa, de vil oppheve våre landegrenser, ødelegge økonomien og på denne måten ta full totalitær kontroll av Europa og dets innbyggere, der vi alle skal leve i en homogen gruppe uten rettigheter og landegrenser. Europaunionens innvandringspolitiske talsmann sier det rett ut. "EU should 'undermine national homogeneity'" ~ UN migration chief (http://is.gd/iOU424) Paul Weston snakker om det samme i Storbritannia, Et velfungerende flerkulturelt samfunn finnes ikke. Eu ønsker å ødelegge europa? Jeg trodde nemmelig de ville europa skulle være en stormakt med innflytelse i verden,som motvekt til USA og Sovjet/Russland og nå i nyere tid Kina, men jeg har sikkert missforsått hele prosjektet! Ikke missforstå meg, jeg er så i mot eu og våres handelsavtale som det går an å bli, men hvorfor i alle dager skal mine "meningsfeller" overdrive, påstå usanne ting OSV!! Snakk om å ødelegge for seg selv.... Forbaska folk, jeg begynner nesten å lure på mine politiske ståsteder når jeg ser hva mine "miningsfeller" lirer av seg, men etter mye tanke så kommer jeg frem til det samme. Nasjonalisme trenger absolutt ikke være noe stygt, tvert i mot! Jeg nekter å la Hitler og co ødelegge dette. Norge for Nordmenn! Ps, svart,gul,hvit og brun, kristen, hindu eller muslim, hva betyr vel det så lenge hjerte banker for Norge! Endret 4. desember 2013 av ArlionMajere Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Er Norge blitt et bedre land å bo i siden folkeøkningen startet? Ja, men man kan ikke derav slutte at dette er på grunn av folkeøkningen (Post hoc ergo propter hoc) http://en.wikipedia.org/wiki/Post_hoc_ergo_propter_hoc Lenke til kommentar
IQ84 Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Personlig setter jeg stor pris på matkulturen. Hvor kjedelig hadde det ikke vært hvis vi erstattet alle restaurantene med pølseboder?Setter du en kebab høyere enn milliarder av kroner, et homogent samfunn og en velferdsstat, manglende tillit og økt kriminalitet? Viss ikke, kan du gjerne fortelle meg hvilke deler av fremmed kultur som er så enormt viktig at vi må sette vårt land, kultur og sivilisasjon i fare. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Jeg skjønner vi lever i forskjellige verdener. Ja, heldigvis. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Ja, heldigvis. Hvem som er heldig av oss kan jo diskuteres. Du synes å være den som lider mest, i din verden. Geir 2 Lenke til kommentar
liealot Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Dette er politikk, ingenting annet. EU ønsker å ødelegge Europa, knekke vårt folk og vårt levesett. Masseimporten av rasefremmede er en villet politikk. Dette er ikke for å hjelpe fattige mennesker i den tredje verden, dette kunne en gjort i hjemlandet, EU og deres toppledere ønsker å ødelegge Europa, de vil oppheve våre landegrenser, ødelegge økonomien og på denne måten ta full totalitær kontroll av Europa og dets innbyggere, der vi alle skal leve i en homogen gruppe uten rettigheter og landegrenser. Europaunionens innvandringspolitiske talsmann sier det rett ut. "EU should 'undermine national homogeneity'" ~ UN migration chief (http://is.gd/iOU424) Paul Weston snakker om det samme i Storbritannia, Et velfungerende flerkulturelt samfunn finnes ikke. Folk som opplevde 2. verdenskrig lever fortsatt - en krig som var resultatet av sterke nasjonale krefter. At de kreftene er på fremmarsj igjen skremmer mange. Det er det de prøver å motvirke. Les litt historie. IQ84: Hvilke deler av den norske kulturen er det du mener vi skal ta vare på? De amerikanske TV-seriene? Pizza grandiosa? Taco-fredag? Hvor mye av kulturen vår tror du egentlig er unik for Norge? Fordi vi har så mye, er det jævlig viktig at vi ikke deler med noen, forstår jeg deg rett? Tenk om noen andre kunne få glede av all oljen du har laget selv, som er din fortjeneste! Den er jo rettmessig vår, ettersom de dro frem linjalen for 50 år siden og delte opp havet utenfor landet vårt. Hjelpe andre bare fordi vi er rikest i verden? Jommen sa jeg smør! Lenke til kommentar
TityBoi Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Nei jeg vil mye heller rote rundt i en steinrøys langt inni skogen fremfor å slå meg gjennom dophandlere og tiggere i ett hav av søppel Lenke til kommentar
Oscar2107 Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Ja, Norge har blitt et bedre land. Det hevdes at Norge er "verdens rikeste land", vi hadde kunne ikke hatt samme økonomiske vekst uten arbeidsinnvandring. 1 Lenke til kommentar
IQ84 Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 (endret) Folk som opplevde 2. verdenskrig lever fortsatt - en krig som var resultatet av sterke nasjonale krefter. At de kreftene er på fremmarsj igjen skremmer mange. Det er det de prøver å motvirke. Les litt historie. Eller så kan vi snu på det å si at flerkultur er årsaken til krig. Rwanda, Jugoslavia, det osmanske riket, europeiske kolonier, Japan i ww2, indeere mot pakistanere osv. Oss og dem tenkning sitter dypt i menneskenaturen, og den mekanismen gir utslag i rasisme, etnosentrisme og folkemord og krig. Internasjonal solidaritet faller ikke naturlig. IQ84: Hvilke deler av den norske kulturen er det du mener vi skal ta vare på? De amerikanske TV-seriene? Pizza grandiosa? Taco-fredag? Hvor mye av kulturen vår tror du egentlig er unik for Norge? Blant annet tillit, og folk stoler mer på personer som ligner dem selv, altså vil økt innvandring gå utover tilliten vi har mellom hverandre. Tillit i seg selv er selvfølgelig en fin ting. Det er godt å vite at en ikke trenger å låse sykkelen hver gang en forlater den. Men det som viktigere er, er at tillit er enormt viktig når det gjelder omfordeling av penger, utvikling av demokrat osv. Mister vi den, mister vi limet som holder oss sammen og vi blir gående som en gjeng hodeløse kyllinger som kun ønsker å grabbe til seg mest mulig resurser til seg selv og sin familie.Norge på toppen i tillit. 74% mener at folk flest er til å stole på. I tyrkia mener kun 5% det samme. http://www.aftenposten.no/okonomi/Slik-gikk-det-da-Aftenposten-mistet-20-lommeboker-7379270.html Såklart kultur er flytende, alt er flytende, men likevel setter vi som oftest en grense et sted. Å si at kultur alltid er i forandring og derfor ikke finnes, blir som å si at det ikke finnes personligheter, pga. av at alle har plukket opp enkelte trekk fra en annen personlighet. Og langs dette spektrumet av kulturer er det ingen vi har mindre tilfelles med enn islamske og afrikanske stammekulturer. The most effective way to destroy people is to deny and obliterate their own understanding of their history. George Orwell For ikke å nevne at fremmedkulturell påvirkning i Europa har skjedd frivillig, og ikke blitt presset på oss som så idag. Om jeg får lov til å utvide spørsmålet til hvilke del av vestlig kultur jeg ønsker å ta vare på. For det første har vi demokratiet, menneskerettigheter og kapitalisme. Alle de tre er unike vestlige, med røtter flere hundre år tilbake i tid. Å tro at en helt annen kultur uten videre vil plukke opp disse ideene som vi i noen tilfeller har brukt tusener av år på å utvikle, er naivt. Uten om det har vi som kjent en linje av filosofer, kunstnere, forfattere, vitenskapsmenn og musikere som ingen andre kulturer kan måle seg med. De fleste av oss tror at mennesker er født likeverdige, at straff er til for rehabilitering og på individuell frihet. Alt dette er uhørt i midtøstens og afrikas kutlurer. Også kan vi gå over på det mer overfladiske, nemlig underholdning og mat. Vi er flinke med brød, kjøtt, ost, alkohol, snacks, fugl og fisk. Hollywood har så godt som monopol i filmverden, og nesten en hver form for media ble oppfunnet i vesten. Så spør jeg deg, hva er det vi absolutt må har fra ikke-vestlige kultur, og hvorfor vil vi kun bli påvirket av positive sider av fremmede kulturer? Fordi vi har så mye, er det jævlig viktig at vi ikke deler med noen, forstår jeg deg rett? Tenk om noen andre kunne få glede av all oljen du har laget selv, som er din fortjeneste! Den er jo rettmessig vår, ettersom de dro frem linjalen for 50 år siden og delte opp havet utenfor landet vårt. Hjelpe andre bare fordi vi er rikest i verden? Jommen sa jeg smør! Nei, du forstår meg ikke rett. Men om vi fortsetter å pøse på med penger til folk som ikke gir noe tilbake, vil vi fort ende opp som fattige. Det handler ikke kun om å være snill eller slem. "A rising tide lifts all boats", og det går så klart begge veier.Dessuten er det langt ifra sikkert at vi faktisk hjelper den tredje verden ved at en stor andel av deres friske menn i sin beste alder forlater deres hjemland. Verden blir ikke et bedre sted om du løper fra alt du misliker. Men ønsket om å gjøre det er selvfølgelig helt naturlig. Og la oss nå si at det flerkulturelle ekspriment skulle vise seg å gå feil, hva gjør vi da? Enten så mister vi alle forstanden og går løs på hverandre med økser, eller så blir vi et klassedelt og splittet samfunn for all fremtid. Nei, jeg sier ikke at det nødvendigvis går galt, det jeg prøver å si er at det ikke er (slik jeg ser det) noe poeng i å risikere alt som har blitt bygget opp gjennom tusener av år fordi vi vil bli sett på som snille. Forresten så svarte du ikke på et eneste av spørsmålene mine. Oscar2107 Hva baserer du det på? Tror du norges toalleter vil stå uvasket om det ikke kommer en afrikaner inn og vasker dem med jevne mellomrom? Hvilke hjelp er arbeidsinnvandring om innvandrerne ikke gir mer enn de får? Blir ikke innvandrere gamle? Endret 5. desember 2013 av IQ84 1 Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Hvem som er heldig av oss kan jo diskuteres. Du synes å være den som lider mest, i din verden. Ja,sannheten er vond, derfor så mange som velger ikke å se den. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Folk som opplevde 2. verdenskrig lever fortsatt - en krig som var resultatet av sterke nasjonale krefter. At de kreftene er på fremmarsj igjen skremmer mange. Det er det de prøver å motvirke. Les litt historie. Ja, mange er skeptiske til nasjonalismen og derew skepsis og selvhat tror de at hvis de bare underkaster seg lenge nok vil deres dårlige samvittighet bli borte. Og i mellomtiden forvitrer Norge til en nasjon av antihvite, politisk korrekte nisser som i sin etterstreben etter en flerkulturell, utopisk drøm, drar oss alle ned i dritten. Absurd. 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 (endret) Ja, mange er skeptiske til nasjonalismen og derew skepsis og selvhat tror de at hvis de bare underkaster seg lenge nok vil deres dårlige samvittighet bli borte.Det er nasjonalismen som krever underkastelse, ikke cosmopolismen (med unntak for de som ønsker FN som verdensstat, hvilket er en nasjonalisme skrevet med store bokstaver) Og i mellomtiden forvitrer Norge til en nasjon av antihvite, politisk korrekte nisser som i sin etterstreben etter en flerkulturell, utopisk drøm, drar oss alle ned i dritten. Absurd. Ja absurd ettersom ettersom nasjonalismen ER selve grunnfjellet til politisk korrekthet i Norge (og fleste andre land). Endret 5. desember 2013 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Ja,sannheten er vond, derfor så mange som velger ikke å se den. Hvilken sannhet? Den om at "de fremmedkulturelle blir i stadig større majoritet"? Geir 1 Lenke til kommentar
liealot Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Eller så kan vi snu på det å si at flerkultur er årsaken til krig. Rwanda, Jugoslavia, det osmanske riket, europeiske kolonier, Japan i ww2, indeere mot pakistanere osv. Oss og dem tenkning sitter dypt i menneskenaturen, og den mekanismen gir utslag i rasisme, etnosentrisme og folkemord og krig. Internasjonal solidaritet faller ikke naturlig. Blant annet tillit, og folk stoler mer på personer som ligner dem selv, altså vil økt innvandring gå utover tilliten vi har mellom hverandre. Tillit i seg selv er selvfølgelig en fin ting. Det er godt å vite at en ikke trenger å låse sykkelen hver gang en forlater den. Men det som viktigere er, er at tillit er enormt viktig når det gjelder omfordeling av penger, utvikling av demokrat osv. Mister vi den, mister vi limet som holder oss sammen og vi blir gående som en gjeng hodeløse kyllinger som kun ønsker å grabbe til seg mest mulig resurser til seg selv og sin familie. Norge på toppen i tillit. 74% mener at folk flest er til å stole på. I tyrkia mener kun 5% det samme. http://www.aftenposten.no/okonomi/Slik-gikk-det-da-Aftenposten-mistet-20-lommeboker-7379270.html Såklart kultur er flytende, alt er flytende, men likevel setter vi som oftest en grense et sted. Å si at kultur alltid er i forandring og derfor ikke finnes, blir som å si at det ikke finnes personligheter, pga. av at alle har plukket opp enkelte trekk fra en annen personlighet. Og langs dette spektrumet av kulturer er det ingen vi har mindre tilfelles med enn islamske og afrikanske stammekulturer. The most effective way to destroy people is to deny and obliterate their own understanding of their history. George Orwell For ikke å nevne at fremmedkulturell påvirkning i Europa har skjedd frivillig, og ikke blitt presset på oss som så idag. Om jeg får lov til å utvide spørsmålet til hvilke del av vestlig kultur jeg ønsker å ta vare på. For det første har vi demokratiet, menneskerettigheter og kapitalisme. Alle de tre er unike vestlige, med røtter flere hundre år tilbake i tid. Å tro at en helt annen kultur uten videre vil plukke opp disse ideene som vi i noen tilfeller har brukt tusener av år på å utvikle, er naivt. Uten om det har vi som kjent en linje av filosofer, kunstnere, forfattere, vitenskapsmenn og musikere som ingen andre kulturer kan måle seg med. De fleste av oss tror at mennesker er født likeverdige, at straff er til for rehabilitering og på individuell frihet. Alt dette er uhørt i midtøstens og afrikas kutlurer. Også kan vi gå over på det mer overfladiske, nemlig underholdning og mat. Vi er flinke med brød, kjøtt, ost, alkohol, snacks, fugl og fisk. Hollywood har så godt som monopol i filmverden, og nesten en hver form for media ble oppfunnet i vesten. Så spør jeg deg, hva er det vi absolutt må har fra ikke-vestlige kultur, og hvorfor vil vi kun bli påvirket av positive sider av fremmede kulturer? Nei, du forstår meg ikke rett. Men om vi fortsetter å pøse på med penger til folk som ikke gir noe tilbake, vil vi fort ende opp som fattige. Det handler ikke kun om å være snill eller slem. "A rising tide lifts all boats", og det går så klart begge veier. Dessuten er det langt ifra sikkert at vi faktisk hjelper den tredje verden ved at en stor andel av deres friske menn i sin beste alder forlater deres hjemland. Verden blir ikke et bedre sted om du løper fra alt du misliker. Men ønsket om å gjøre det er selvfølgelig helt naturlig. Og la oss nå si at det flerkulturelle ekspriment skulle vise seg å gå feil, hva gjør vi da? Enten så mister vi alle forstanden og går løs på hverandre med økser, eller så blir vi et klassedelt og splittet samfunn for all fremtid. Nei, jeg sier ikke at det nødvendigvis går galt, det jeg prøver å si er at det ikke er (slik jeg ser det) noe poeng i å risikere alt som har blitt bygget opp gjennom tusener av år fordi vi vil bli sett på som snille. Forresten så svarte du ikke på et eneste av spørsmålene mine. Oscar2107 Hva baserer du det på? Tror du norges toalleter vil stå uvasket om det ikke kommer en afrikaner inn og vasker dem med jevne mellomrom? Hvilke hjelp er arbeidsinnvandring om innvandrerne ikke gir mer enn de får? Blir ikke innvandrere gamle? Poenget mitt er at vi lever i en stadig mer global verden, hvor avstand betyr mindre og mindre. Informasjon flyter verden rundt på ett sekund, og du kan reise jorden rundt på ett døgn. Vi opplever enorme forandringer på kort tid, og fremtiden er usikker. Å da bidra til å få folk til å se på oss alle som jordboere, heller enn inndelt i land, tror jeg kan bli svært viktig i fremtiden, ettersom vi er nødt til å samarbeide alle sammen, uansett kultur, for å løse noen av problemene vi har foran oss. For eksempel klima. Det er derfor jeg er skeptisk til denne oppsvingen av nasjonalisme og patriotisme som skaper en "oss-mot-dem" stemning. Hvis flerkultur er grunnen til krig, hvorfor tviholder vi så hardt på det? Nettopp derfor vi burde underbygge at vi er alle en del av samme klode, for å skape denne tilliten du nevnte på tvers av landegrenser. Bidra til å skape en kultur som alle kan kjenne seg igjen i og er en del av, for å forebygge konflikter. Fordi vi er nødt til å samarbeide. Jeg er også litt interessert i hva du legger i 'vår rikdom'. Afrika er vel det rikeste kontinentet på naturressurser, hvis jeg ikke husker helt feil. Hvorfor er de ikke da rikest? Har de ikke blitt utnyttet over tid av vesten, slik at vi kan holde på 'vår' rikdom? Hvor kommer vår rikdom fra, egentlig? (Da tenker jeg på vesten, ikke Norge spesifikt.) Det virker også som at du synes at vår kultur er overlegen andres, noe som minner om de gamle kinesiske dynastiene. Er ditt verdisyn mer verdt fordi det er ditt? Jeg er ikke uenig, jeg synes selv at disse verdiene er gode, men på hvilket grunnlag kan vi si at de er bedre eller viktigere enn andre? Hvilken rett har vesten til å tvinge dette på andre? Hvis du synes at vi blir påtvunget kultur fra andre, burde du ta en titt bakover i tid og se hvordan vesten har påtvunget andre sin kultur. Dette har skjedd i mye større grad enn andre veien. Resultatet? De vil hit. I bunn og grunn prøver jeg vel å si at jeg ikke tror større splid og avstand mellom mennesker er løsningen på de problemene jeg ser i horisonten for menneskeheten. Jeg synes dermed at å stenge andre kulturer ute bare fordi det kan være vanskelig å forstå hverandre er ett steg i feil retning. Verden ER flerkulturell, det er ikke et eksperiment, det er virkeligheten. I din versjon synes jeg vi tviholder på det samme som før, noe som har ført til utallige kriger. Slik jeg prøver å forklare, vil jeg at vi prøver noe nytt. Jeg sier ikke at min versjon er overlegen, eller at den kommer til å fungere, eller at jeg har løsningen, men gjør vi som vi alltid har gjort, får vi det vi alltid har fått. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Nasjonalisme og patriotisme oppstår nettopp grunnet de eksempeler du frembringer. Landgrenser vaskes vekk, verden globaliseres og sentrale krefter ønsker å ta maktposisjoner fra folket og dets innbyggere. Folk føler seg truet, truet til å forlate sitt land og miste egen identitet og opphav samtidig som de bevitner den største demografiske endringen som noensinne har forekommet, som i hovedsak består av asylinnvandring fra midtøsten og den tredje verden. At vi når ser en nasjonalistisk vind over Europa, er en sunn utvikling som gir et ørlite håp i tunnelen, det er ikke noe vi bør skamme oss over. Det er ikke kriminelt å forsvare eget land! Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 (endret) Er Norge blitt et bedre land å bo i siden folkeøkningen startet? Nå ser det jo ut til at trådstarter tenkte på om kulturen er blitt bedre. Men det er jo ikke noe gøy å diskutere Jeg mener folkeøkningen idag er ute av kontroll. Ja, vi er jo et rikt land, men oljen varer jo ikke evig. Så hvor mange folk er det bærekraftig at det bor i et land som norge? Idag forbruker norge dobbelt så mye korn som vi produserer kilde: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3653172.ece Kornproduksjonen er det nok mulig å øke. Skjønner jo godt at befolkningstall og bærekraftigsamfunn ikke er veldig mye i media, man skal jo være bra partypooper for å begynne snakke om den slags. Det beste er vel kanskje om olje og gass inntektene går gradvis ned over tid. Da vil vi kunne få en bedre overgang i tiden etter olje og gass. Det er ca 3 år igjen, til Statfjord det største oljefunnet i Norge går tomt for råolje. Kilde: http://no.wikipedia.org/wiki/Statfjordfeltet Endret 5. desember 2013 av Fasit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå