Gå til innhold

Er Norge blitt et bedre land å bo i siden folkeøkningen startet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle mennesker har retten til frihet, heri er inkludert at man ikke krenker andres tilsvarende rett. Derfor er mennesker med annet kulturell bakgrunn enn etnisk norsk hjertelig velkommen til vårt land. De som ikke er velkomne er de som ønsker å krenke andres frihet, oppmuntre eller planlegge slikt. Jeg tenker i denne forbindelse på ekstreme islamistiske fundamentalister (eller andre ekstremister som kan tenkes å bruke makt/tvang/vold mot fredelige mennesker). Slike personer må hindres å komme inn i landet, og dersom de allerede er kommet inn må de kastes i fengsel eller kastes ut av landet. Økt innvandring fører til økt verdiskapning og bidrar til økt velstand til glede for stort sett alle. Det er dessuten viktig at vi tiltrekker oss arbeidsomme, innsatsfylte mennesker, og ikke personer som bare vil snylte på velferdsstaten. Derfor bør vi gå over til frivillige velferdsordninger, men bygd opp slik at svake grupper ikke skal trenge å føle frykt for å falle ned i "det sorte hull".

Endret av xyzxyz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De flytter hit bare fordi det er enkelt å bli norsk statsborger og fordi Norge har oljepenger.

 

50% av Norges befolkningen flyttet ut av Norge i 1840-1870 tallet. De fleste reiste til Amerika og det var dårlig jord i Norge, så bøndene hadde ikke tilgang til jordbruk året rundt.

 

Året 1905 begynte folk fra andre land å flytte til Norge på grunn av oljeindustrien og fabrikk industrien. Så lenge Norge har oljepenger så kan de bare ta imot flere nye norske statsborgere. Det negative ved dette er at det ikke skapes nok arbeidsplasser til befolkningsveksten. Norge er et liten land så vi burde ikke ha mer enn 7 millioner mennesker. Mer enn dette fører til fattigdom på grunn av jobbmangel.

 

De fleste muslimer føder 6-10 barn. Det blir bare ikke nok jobber til alle.

 

Den dagen Norge er tom for olje kommer folk til å flytte ut av Norge. Politikerne våre klarte ikke å få Norge til å vokse økonomisk i 1800 tallet da Norge ikke hadde olje.

 

1900 -2000 tallet har Norge olje. Politikerne våre blir ubrukelig igjen den dagen vi ikke lenger har oljepenger.

 

I tillegg vil støtten til det afghanske politiet økes fra dagens 60 millioner kroner årlig, til 90 millioner kroner årlig fra 2015.

 

http://www.regjeringen.no/nb/dep/ud/kampanjer/bistand_afghanistan/afghanistan_bidrag.html?id=595124

 

Jeg er også veldig bekymret for Norges militære styrker. At Norge skal sende penger til andre land istedenfor å rekruttere flere soldater er helt idiotisk. Hva hvis Svenskene, Danskene, eller Finskene allierer seg med Russland og andriper Norge.

 

Siden alle har lyst til å flytte til Norge. Foreslår jeg er alle nye innvandrere uten norsk statsborgerskap er pliktig til å tjene forsvaret i 10 år før de får norsk statsborgeskap. Bedre at disse utlendingen har en jobb enn å bare sitte på uføretrygd og snyte andre skattebetalere.

Endret av eXalpha
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Vi er rundt 5 millioner mennesker i Norge i dag. Mange kommer fra andre land, andre kulturer og andre trossamfunn, men er dette bra for Norsk kultur?

 

Spørs hva du mener er bra for norsk kultur, da. Folk er forskjellige. Vanlig folk bryr seg ikke. Man tilpasser seg, og fortsetter med sitt. Men så er det de som har sterke meninger om saken, da.

Lenke til kommentar

Det vil gå stødig nedover. Det importeres fattige ikke-vestlige tilsvarende en vanlig norsk by hvert år. Her snakker vi en enorm fødselsrate, så dette kommer det renter på.

 

Systemet er ikke bærekraftig. Ikke litt. Asylinnvandringen må stanses dersom Norge ikke skal befolkes langt over bæreevne.

 

Hva kulturer angår, blir det vel subjektivt. Personlig anser jeg Islam som menneskehetens kreftbyll, og vi har mange etnisk-religiøse konflikter foran oss, slik landet forvaltes.

 

Masseinnvandringen til Europa har før øvrig vært en katastrofe rent generelt. Alt særpreg utviskes i de store byene. Alt blir kliss likt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

TS, spørsmålet er altfor åpent, ettersom vi ikke har noen definisjon på hva som ligger i begrepet "Norsk kultur."

 

Hvis man er så bekymret for at innvandrere skal ødelegge den norske kulturen, så burde man først komme med en definisjon på norsk kultur.

 

Hvis du ikke kan komme med en definisjon på norsk kultur, hva er det da å bekymre seg over?

 

Når du kommer med en definisjon, så kan vi jo titte på hvor mye av den som hadde stemt for 50 år siden, og for 100 år siden, og se om det har forandret seg med tiden. Deretter kan vi jo alltids diskutere om forandring er naturlig med all påvirkningen vi har utenfra og innenfra, så kanskje diskutere hvilken påvirkning som har vært sterkest av de to.

 

Til ettertanke kan vi jo også minne oss selv på at vi er en nokså privilegert gruppe som vi kanskje kan beskrive som mer bereist enn gjennomsnittet. Kan det være at vi lar oss påvirke også når det er vi som besøker andre?

 

edit: Angående tittelen, så har veksten (dvs økningen i prosent) vært ganske jevn siden tidlig på 1800-tallet. Vi får anta at du mener siden den gang.

 

Og da er svaret Ja, selvsagt er Norge ett bedre land å bo i anno 2013 enn 1813.

Endret av liealot
Lenke til kommentar

Jævla islamister som prøver å rekruttere meg til Islam hver eneste gang jeg går ut av døra på Furuset. Jævlig irriterende. Muslimske gjenger som plager den søte cafe jenta i Furuset senter er også veldig irriterende å se på. Tro det eller ei. Det er bare 1-2 securitas vekter på Furuset. Det er jævlig lite. Burde sette inn 9 - 11 vektere når gjengene er så stort som 19-20 personer.

Endret av Anvilycus
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jævla islamister som prøver å rekruttere meg til Islam hver eneste gang jeg går ut av døra på Furuset. Jævlig irriterende. Muslimske gjenger som plager den søte cafe jenta i Furuset senter er også veldig irriterende å se på. Tro det eller ei. Det er bare 1-2 securitas vekter på Furuset. Det er jævlig lite. Burde sette inn 9 - 11 vektere når gjengene er så stort som 19-20 personer.

 

Furuset, Lindeberg, Trosterud, Haugerud er full av muslimer. Det er en grunn til det finnes 2 moskeer på Furuset. 1 shia moske og 1 sunni moske. Sunni og Shia muslimer hater hverandre. Det ironiske er at moskeene deres er like ved hverandre haha.

 

http://www.youtube.com/watch?v=VgOkRlkTIaU

 

Det er bare Elingsrudåsen som enda ikke er invadert av Muslimer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De fleste muslimer føder 6-10 barn. Det blir bare ikke nok jobber til alle.

 

Det er du som failer, Muslimer får veldig mange barn (over 4/5 barn).

 

Det er min jobb her på forumet og svare hver gang denne påstanden dukker opp:

 

Nei. De fleste norskfødte muslimer får ca. 2 barn, akkurat som befolkningssnittet. Dersom de var voksne når de kom til landet, så får de flere barn, men ellers ikke. Og selv da er tallene synkende.

 

Min fine gamle graf over pakistaneres fødselstall finnes visst ikke lenger på SSB, men her er en tilsvarende for ikke-vestlige innvandrere:

 

fig-2010-06-15-05.gif

 

Som vi ser: Jenter som var under 17 når de kom til landet (eller er født her) får ikke flere barn enn folk flest. Og for de som kom som voksne er de stadig synkende, helt naturlig etter som det nå er en mer variert innvandring hvor flere kvinner kommer som asylsøkere og ikke som koneemner.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jævla islamister som prøver å rekruttere meg til Islam hver eneste gang jeg går ut av døra på Furuset. Jævlig irriterende. Muslimske gjenger som plager den søte cafe jenta i Furuset senter er også veldig irriterende å se på. Tro det eller ei. Det er bare 1-2 securitas vekter på Furuset. Det er jævlig lite. Burde sette inn 9 - 11 vektere når gjengene er så stort som 19-20 personer.

 

Jøss ja.

Hvor er så dem ? Har aldri sett noen prøve å "rekruttere" meg, eller noen andre på Furuset.

 

Og sånn forøvrig, så er det bare å si ; Nei takk :)

 

Det er til din informasjon 1 vekter på gulvet per skift på Furuset senteret. Og det er IKKE bemannet av Securitas.

Det var ett tidligere objekt av Securitas, i mange år, men senteret byttet til ett annet vaktselskap for snart 2 år siden.

 

Og litt fakta?

 

Det har aldri vært roligere på og i Furuset området, enn det det er nå.

 

Kjempe trivelig sted, hvor folk som blir intervjuet derfra gladelig forteller hvor mye de trives.

 

Her er ett tips, se på NORSK NOK ? . Der tipper jeg at du kan lære litt. I siste "episode" var jo ei søt eldre dame ifra Furuset også med. ;)

 

 

Og hvor er forresten disse "gjengene" du nevner ?

Mener du småbarna som leker utenfor senteret ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det er min jobb her på forumet og svare hver gang denne påstanden dukker opp:

 

Nei. De fleste norskfødte muslimer får ca. 2 barn, akkurat som befolkningssnittet. Dersom de var voksne når de kom til landet, så får de flere barn, men ellers ikke. Og selv da er tallene synkende.

 

 

 

 

tom waits for alice ! :love:

 

 

Ingen diskusjon er seg selv lik, uten deg ^_^

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Beste jeg har hørt var en full kar i 40-50 åra som sto og skjelte på utlendinger og hvordan de ødelegger landet - halv 2 på natta 2. juledag med en kebab i hånda.

 

Personlig setter jeg stor pris på matkulturen. Hvor kjedelig hadde det ikke vært hvis vi erstattet alle restaurantene med pølseboder?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...