ahrue Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Heisann Jeg bestilte nylig nytt kabinett (Chieftec m/360W), hovedkort (Abit NF7-M) og ram (512 DDR PC3200) til PC nr 2. Med kun dette, en harddisk på 80 gb og Gainward FX5600 ultra grafikkort, får jeg ikke bilde på skjermen når jeg starter opp. Alle viftene og harddisken starter opp, men maskinen henger på en måte. En klar tikkelyd kan høres, om trent en pulserende rytme, når maskinen står på. Denne lyden kan også høres gjennom høyttalerne dersom disse skrus på. Harddisk og gk fungerer fint på en annen PC. Er hovedkortet rett og slett dead on arrival? Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Prøv den integrerte grafikkbrikken som du har på NF7-M (ta ut hele AGP-kortet) Lenke til kommentar
ahrue Skrevet 5. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2003 Gjør det i løpet av dagen. (Dersom kun dette integrerte kortet fungerer, er hovedkortet ubrukelig likevel. Men eneste måten å kontrollere om det er defekt på). Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Gjør det i løpet av dagen. (Dersom kun dette integrerte kortet fungerer, er hovedkortet ubrukelig likevel. Men eneste måten å kontrollere om det er defekt på). Nja, kan jo potensielt være skjermkortet også. Har du testet med Radeon 9800Pro-kortet ditt i den maskina? Lenke til kommentar
ahrue Skrevet 5. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2003 Prøvde med onboard-grafikkortet, helt dødt. HK må være defekt ... Lenke til kommentar
audunr Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Forsøk med en annen minnebrikke. Det er en evig klassiker. MVH Audun Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Eller hva med å resette bios, sånn for sikkerhets skyld? Husk å dra ut strømmen fra PC'en når du gjør det, eller så virker det ikke. Lenke til kommentar
ahrue Skrevet 5. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2003 Har resatt BIOS (CMOS) flere ganger. Kan prøve med ny RAM-brikke, men skal få bilde til tross for defekt brikke ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå