Velosiraptor7 Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 En gang hadde jeg først en aura hvor jeg såg noe på venstre øyet, så en liten stund etterpå fikk jeg en svak/middels hodepine på høyre side av hodet og smerten var bak øyet og jeg var litt nummen på venstre fjeshalvdel. Kan dette ha vært svak migrene? Lenke til kommentar
G Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 (endret) En gang hadde jeg først en aura hvor jeg såg noe på venstre øyet, så en liten stund etterpå fikk jeg en svak/middels hodepine på høyre side av hodet og smerten var bak øyet og jeg var litt nummen på venstre fjeshalvdel. Kan dette ha vært svak migrene? Kanskje. Har selv opplevd øyemigrene flere ganger enn jeg klarer å telle på fingrene. Det som kjennetegner øyemigrene er at det holder på relativt kort tid 15 - 25 minutter f.eks. Man kan få liknende tretthetsfølelse, matthet som man får etter migreneanfall. Det kalles vel ikke øye-MIGRENE for ingenting. Men, selve øyemigrenen har alltid vært smerteløs for min del. Og skal man ha utredning for det, så er nevrolog riktig adresse å bli henvist, men hva de eventuellt kan hjelpe med om de i det hele tatt gir hjelp i slike tilfeller, det vet jeg ikke særlig mye om. For jeg har aldri tatt den veien å spør etter å få komme til nevrolog. Det som er litt urovekkende å lese er at folk som lider av øyemigrene kan få påvirket alderdommen (lurer på om det var risiko for å pådra seg noe, eller leve kortere, gjerne godt at det er en stund siden jeg slo opp nettopp den detaljen om det hele) Endret 10. desember 2013 av G Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Anbefaler at du tar opp dette med fastlegen neste gang du er hos ham. Får du flere anfall eller føler du at noe er galt (sløv, trett osv) tar du kontakt så fort som mulig og får sjekket deg opp. Lenke til kommentar
G Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Den nummenheten du nevner, jeg lurer på om jeg også kan ha kjent den. Men nummenhet og smerte er det jo forskjell på. Uansett kan du ta det opp med legen, men ikke forvent at det skal bli løst nødvendigvis. Er du heldig får du komme til nevrolog, men det er ikke sikkert selv de kan gjøre noe spesiellt for deg. At du må leve med det er vel et svar du kan forvente deg. Men gjør gjerne det Malvado oppfordrer til. Det skader ihvertfall ikke. Og i litt sjeldnere tilfeller av helserelaterte ting, så oppdages kanskje noe du bør få akutthjelp for. Så å sjekke med legen er aldri bortkastet, og kan være en sunn holdning å holde ved. Øyemigrene tror jeg likevel er såpass vanlig og normalt ufarlig at det er derfor innleggene mine er skrevet med den stilen de er. Hadde du hatt tydelige, ja la oss si hjerteinfarkt symptomer, så hadde jeg fortalt deg, ring 113 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå