Gå til innhold

[Løst] Potensiell Wii U-kjøper med et par spørsmål

Mr. ve

Anbefalte innlegg

Vurderer å gå til innkjøp av Wii U men har et par spørsmål jeg vil ha besvart før jeg eventuelt kjøper;

1) kan jeg bruke mine wiimotes uten motion pluss på Wii U? Dvs, jeg vet man kan bruke Wii motes, men også de uten motion plus?

2) Får man med seg nedlastede spill fra Wii shop? (Er det Wii shop på Wii U?)

3) kan man flytte savegames over?

4) regner med man kan spille alle Wii spill på Wii U..?

5) hvordan er multiplats på Wii U? Er de annerledes fra Xbox/PS-versjonene slik som multiplats på Wii?

6) ser det spekuleres i ny bundle til en lavere pris. Er det noen som vet eller kan gjette kvalifisert når og til hvilken pris? Pr. i dag frister det med New super Mario bros. U-bundle.

Ellers noen pros or cons dere vil dele?

Om kjøp blir dette den eneste "next-gen" konsollen min på en god stund.

Jeg har forøvrig Wii og X360 fra før..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1) Burde gå fint å bruke ikke-Motion Plus Wii Mote i spill som ikke trenger det.

4) Du kan spille alle Wii-spill på Wii U ja. Enten på TV-en eller via Off-TV Play.

5) Multiplatformspill er ofte ganske like på PS360 og Wii U. Av og til dårligere, og noen ganger bedre. Nå som PS4 og Xbox One har kommet vil det nok komme veldig få multiplatformspill til Wii U framover. Har du lyst til å spille multiplatformspill ville jeg ha kjøpt enten PS4, Xbox One eller PC.

6) I England har det kommet en Mega Mario-bundle med New Super Mario Bros. U, New Super Luigi U, Super Mario 3D World, WiiMote og en Mario-hatt til 299£. Her til lands kan vi nok forvente en pris på 2899kr, kanskje høyere. Vurderer selv å kjøpe denne hvis den kommer til Norge. :)

Lenke til kommentar

6) I England har det kommet en Mega Mario-bundle med New Super Mario Bros. U, New Super Luigi U, Super Mario 3D World, WiiMote og en Mario-hatt til 299£. Her til lands kan vi nok forvente en pris på 2899kr, kanskje høyere. Vurderer selv å kjøpe denne hvis den kommer til Norge.

Håpet egentlig ikke at det kom noen bedre bundles, men den så jo ut som om den var verdt å vente på. De pakkene som finnes nå er jo ikke særlig rabatterte..

Noen formening om når den vil komme til Norge?

Lenke til kommentar

Håpet egentlig ikke at det kom noen bedre bundles, men den så jo ut som om den var verdt å vente på. De pakkene som finnes nå er jo ikke særlig rabatterte..

Noen formening om når den vil komme til Norge?

Ville kjøpt Zelda-bundelen til wiiU. Da får du en limited edition gamepad, samt Wind Waker HD. Utover det så kjøper du bare spill du har lyst på :)

Lenke til kommentar

2) Nei, du får ikke med deg spill du har kjøpt på Wii Virtual Console (mulig de ligger i Wii-mode på Wii U, det husker jeg faktisk ikke i farten). Du kan dog kjøpe Virtual Console-spillene dine til en redusert pris i eShop.

3) Ja, savegames flyttes med i det du gjør en system transfer.

Lenke til kommentar

Hijacker denne tråden for et spm jeg. :) Har satt penger til kjøp av WiiU på ønskelisten i år. Feirer julen i nord, og blir der en uke. Wii'en står i Bergen. Kan jeg sette opp WiiU og kjøpe spill der jeg er i julen, og så overføre Wii-VC-spillene til WiiU når jeg kommer hjem? :)

Lenke til kommentar

Hijacker denne tråden for et spm jeg. :) Har satt penger til kjøp av WiiU på ønskelisten i år. Feirer julen i nord, og blir der en uke. Wii'en står i Bergen. Kan jeg sette opp WiiU og kjøpe spill der jeg er i julen, og så overføre Wii-VC-spillene til WiiU når jeg kommer hjem? :)

Ja det kan du fint, husk at hvis du har save-filer for spillet X på både Wii U og Wii, så vil saven fra Wii overskrive den på Wii U. Innholdet på Wii slettes etter overføringen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...