Cycl(o)ps Skrevet 18. oktober 2001 Del Skrevet 18. oktober 2001 Jeg har tenkt å ha både win200 og Linux Mandrake! Noen som vet hvordan man gjør det? Lenke til kommentar
druid Skrevet 18. oktober 2001 Del Skrevet 18. oktober 2001 først lager du plass til linuxen på hden (krympe win2k partisjonen, noen gigabyte skulle holde til og begynne med) Deretter er det bare å mate mandrake cd(ene) 1 om gangen :wink: i maskinen, reboote og følge installasjons programmet. Det er veldig lett. Installasjonen er grafisk, og steg for steg, bare klikk med musen stort sett dual booter selv mandrake 8.1 og win2k (skal slette win2k snart ... :smile:.. gleder meg) Lenke til kommentar
josteinaj Skrevet 18. oktober 2001 Del Skrevet 18. oktober 2001 Tror ikke det er noe problem. Du må bare ha en boot manager. Jeg har ikke et sånt program og jeg husker ikke navnet på noen heller, men bare søk litt rundt på google og download.com med "boot manager" så finner du det nok. Lenke til kommentar
josteinaj Skrevet 18. oktober 2001 Del Skrevet 18. oktober 2001 Finner Win2000 Linux i boot-manager'en sin?? Lenke til kommentar
druid Skrevet 18. oktober 2001 Del Skrevet 18. oktober 2001 lilo følger med linux, der kan du dual boote begge systemene funker fint for meg Lenke til kommentar
josteinaj Skrevet 18. oktober 2001 Del Skrevet 18. oktober 2001 hmmm. må jeg prøve en gang. jeg får vel laste ned linux om en uke når jeg får BREDBÅND! woohooo!!!! endelig, etter et langt 56K-år! Lenke til kommentar
Cycl(o)ps Skrevet 19. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2001 HVa mener man med å dual bote? Vil det si at maskinen loader begge systeme samtidig? Vil ikke det gå litt gærnt da?? Lenke til kommentar
druid Skrevet 19. oktober 2001 Del Skrevet 19. oktober 2001 dual boote betyr at man har 2 eller fler operativ systemer som man kan boote, man velger altså under oppstarten rett før operativsystemet skal starte hvilket du vil ha. Lenke til kommentar
Cycl(o)ps Skrevet 19. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2001 Må linux og win200 ligge på hver sin partisjon eller kan de installeres på samme partisjon?? Lenke til kommentar
druid Skrevet 20. oktober 2001 Del Skrevet 20. oktober 2001 de kan ligge påsamme partisjon men det IKKE å anbefale. linux funker best på reiserfs og ext partisjoner. windows bruker fat16/32 og ntfs.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå