Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst] Hårfestet mitt normalt eller unormalt ?

lion22

Anbefalte innlegg

jeg skal det her har jeg noen nye bilder- men skal ta nye og sammenligne - hvis du ser i bunnen - hårfestet det er så tynt hår - jeg skjønner ikke kan ikke huske at det var sånn - kan det være at jeg mangler noe vitaminer i kroppen eller kanskje jeg burde gå til legen og se hva han sier ? Tror ikke jeg opplever hårtap men bare tynt foran håret...er det noe som kan gjøre det tykt igjen eller kan håret vokse tilbake til det vanlige? Jeg har lite tro på at håret blir som før, men med tanke på at begge mine besteforeldre hadde hår, lenge , faren min har det , men ikke onkelen min og hans 5 sønner som lider av hårtap, noe alle fem opplevde i en ung alder som 16-18 åringer. Jeg er 20 og har ikke noe viker eller noe sånt, når jeg dusjer opplever jeg ikke at noe synlig hår faller, eller når jeg fikser håret så kan der og da falle noen hårstrå, men ellers i sengen eller i puta ligger det ikke noe hårstrå. så jeg vet ikke .. plutselig en dag skulle jeg fikse det mot venstre og jeg oppdaget at hårfestet var så synlig og tynt- nå må jeg bare ha det på høyre, militær sveis går ikke sånn rett - da ser du det- men kan jeg lide av noe- eller kan det være bare male mature hairline som engelske sier - en u shape , noe mange opplever fra 17-29 alderen, jeg hadde en normal hårlinje nå tror jeg det er denne mannlige hår linjen , men tenk om jeg snart mister alt? jeg har jo generelt tykt hår ..Det bildet som er lyst og på badet siste, var tatt for 1 mnd siden, de andre i dag

Endret av naomi 11
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-182691

Hmm, ser at det synlig hårtap midt foran.. skader aldri med en tur til lege. Bedre føre var!

Endret av Bruker-182691
Lenke til kommentar

Hmm, ser at det synlig hårtap midt foran.. skader aldri med en tur til lege. Bedre føre var!

Tror du legen kan hjelpe meg angående det? litt rart at du sier det er synlig hårtap- når alle klinikkene jeg har sendt bilder og melding til sier at de ikke ser noe form til synlig hårtap kan Minoxidil 5% (Regaine være noe ? hørt om effektene virker farlig ..

Endret av naomi 11
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Tror du legen kan hjelpe meg angående det? litt rart at du sier det er synlig hårtap- når alle klinikkene jeg har sendt bilder og melding til sier at de ikke ser at noe synlig hårtap

http://gyazo.kennethd.net/i/PUo0B.png

http://gyazo.kennethd.net/i/Nl4GG.png

Putt de ved siden av hverandre, åpenbart hårtap, ikke sikker det heter det på fagspråket, men du har jo mindre hår der som du sier. Men ser ingen som helst grunn til at det skulle være alvorlig. Hvis du har gnikka hodet ditt hardt mot noe random kan du faktisk miste litt hår der ;) Foreks lene seg mot veggen foran på et trangt toalett.

Lenke til kommentar

http://gyazo.kennethd.net/i/PUo0B.png

http://gyazo.kennethd.net/i/Nl4GG.png

Putt de ved siden av hverandre, åpenbart hårtap, ikke sikker det heter det på fagspråket, men du har jo mindre hår der som du sier. Men ser ingen som helst grunn til at det skulle være alvorlig. Hvis du har gnikka hodet ditt hardt mot noe random kan du faktisk miste litt hår der ;) Foreks lene seg mot veggen foran på et trangt toalett.

de to bildene - den første som ser som hårtap - er fra før - den andre er nå - men da dro jeg håret med en hånd .

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Jeg synes det siste bildet, altså de med rødskjær ser ut som hårtap, så hvis det var det gamle er det jo blitt bedre nå, ikke vet jeg. Tror egentlig det bare er et bagatell og ingen ting å overhode bekymre seg over. Merker du akutt forandring kan det jo være aktuelt med et legebesøk..

Lenke til kommentar

Jeg synes det siste bildet, altså de med rødskjær ser ut som hårtap, så hvis det var det gamle er det jo blitt bedre nå, ikke vet jeg. Tror egentlig det bare er et bagatell og ingen ting å overhode bekymre seg over. Merker du akutt forandring kan det jo være aktuelt med et legebesøk..

Jeg får håpe på det beste, men ellers setter stor pris på tilbakemelding :) takk.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

jeg er 20 år gammel

Tror hverken du trenger eller bør bekymre deg. Stress fører til tidligere grå hår, mulig det gir tidligere hårtap også.

Lenke til kommentar

Man kan også miste mer hår enn vanlig i perioder uten at man ellers føler det er noe galt. Har det innimellom og røyter som en gærning så plutselig stopper det.

Tror ikke det er noe særlig å bekymre seg over hvis du ellers føler deg frisk og rask, naomi 11. Begynner man først å miste hår er det vel midt oppå toppen det ofte starter med? Og vikene? En kompis har begynt å bli tynn i håret, men der ser man det helt tydelig at det begynner å skrante midt oppå toppen!

Håper dog for min egen del at jeg har arvet manken til farfar. Han gikk til frisøren en gang i måneden helt til han døde :p I motsetning til morfar som har hatt måne så lenge jeg har levd :ohmy:

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Man kan også miste mer hår enn vanlig i perioder uten at man ellers føler det er noe galt. Har det innimellom og røyter som en gærning så plutselig stopper det.

Tror ikke det er noe særlig å bekymre seg over hvis du ellers føler deg frisk og rask, naomi 11. Begynner man først å miste hår er det vel midt oppå toppen det ofte starter med? Og vikene? En kompis har begynt å bli tynn i håret, men der ser man det helt tydelig at det begynner å skrante midt oppå toppen!

Håper dog for min egen del at jeg har arvet manken til farfar. Han gikk til frisøren en gang i måneden helt til han døde :p I motsetning til morfar som har hatt måne så lenge jeg har levd :ohmy:

Var hos en frisør i dag, han sjekka litt på håret mitt og mente jeg lider av hårtap. at jeg hadde mistet hår.. men så anbefalte han en hår spesialist å se på det.. Det ser ikke bra ut , han spurte om jeg hadde vært syk eller manglet kanskje b-vitaminer -men jeg kan ikke husker at jeg har vært syk - eller noe - det er så kjipt. .jeg frykter det verste selv om jeg har fått mange positive tilbake meldinger fra spesialister via hotmail

Lenke til kommentar

Den spesialisten han ville sende deg til, det var kanskje en psykolog? De vet fint lite om hårtap, desto mer om unødvendige bekymringer. :) Det er ikke noe galt med hårfestet ditt. Hvis frisøren din har sagt noe i den retning, så antar jeg det ikke kom uoppfordret, men etter mye mas og bekymring fra deg? Men ta en tur til hårspesialist, du, bli loppet for noen kroner,men det hjelper kanskje mot bekymringen din. Eller ikke?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Den spesialisten han ville sende deg til, det var kanskje en psykolog? De vet fint lite om hårtap, desto mer om unødvendige bekymringer. :) Det er ikke noe galt med hårfestet ditt. Hvis frisøren din har sagt noe i den retning, så antar jeg det ikke kom uoppfordret, men etter mye mas og bekymring fra deg? Men ta en tur til hårspesialist, du, bli loppet for noen kroner,men det hjelper kanskje mot bekymringen din. Eller ikke?

Dro til en hårspesialist - gratis - han sjekka hodebunnen min, det ser bra ut, håret vokser ut som fyrstikker - og mange var i hvile fase, pappa sa at han hadde en periode der han også trodde han tapte hår, men med tiden var det ingenting. Håret ser bedre ut til nå . tenker ikke så mye på det nå .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...