Crusis Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Hei. Trenger et lite råd. Sitter nå med en Intel Core i5 2500k cpu, et Asus P8P67Pro kort, samt 8gb Corsair 667mhz minne. Hva er det naturligste just nu og eventuelt oppgradere til? Maks 2500 for ny cpu eller rundt der. (Sitter med et Sapphire 7970 VaporXghz kort, så regner med det holder en stund til) Vil jeg i spill vinne noe på oppgradering av de 3 førstnevnte produkter? Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Ikke en eneste millimeter å tjene på å oppgradere de delene. Hvilket spill er det du føler at du trenger mere ytelse i? Lenke til kommentar
Crusis Skrevet 2. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2013 Egentlig har jeg veldig god ytelse i spill, men Metro kan jeg ikke kjøre med PhysX, da hakker det gitt..uten det kan jeg kjøre full detaljer uten problemer. Men tenkte gjerne at kjappere cpu vil kunne simulere PhysX bedre enn min nåværende, da Radeon ikke kjører det i Gpu. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Nei, raskere CPU vil ikke hjelpe deg stort til physx. Du kan trøste deg med at physx ikke er noe som er verdt å se på. Enten kjøp nvidia neste gang, eller skru av physx er mitt råd. Lenke til kommentar
Crusis Skrevet 2. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2013 Vel, takk for svar. Det virker som mye av det nye som kommer av cpu eller gpuer, ikke har den virkelig store ytelsesforskjellen en skulle tro/ eller håpet på. Lurer på hva som virkelig vil bli grensesprengende, mht både helt nye typer spill med feks realtime raytracing, samt langt bedre Ai Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Når det kommer til CPU så er det ikke mye å snakke om, men på GPUsiden er det en grei del å hente, men siden det ikke virker som du trenger mere GPUkraft, så blir det sløsing å kjøpe mere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå