Abigor Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Ja hvis man vil spille en blu-ray på pc, hva må man gjøre da? Har prøvd med VLC og Windows media player i Windows 8. Og ingenting fungerer. Ikke anbefal programmer som koster penger. Lenke til kommentar
arthon Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Ikke anbefal programmer som koster penger. Hvis det er kriteriet............så kan jeg bare si at da må du enten Hacke et av de programmene som koster penger eller kjøpe deg et program som ripper Blu-ray plata (tror det kanskje bare finnes ett). Ingen annen løsning dessverre. (PS; VLC har en hack for BD, men den fungerer bare sånn innimellom og må stadig fikses.) Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 2. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2013 (endret) Wow skal si mediaavspilling på pc har tatt en negativ rettning. Alt var så enkelt med cd, dvd, men så skal blu-ray ødelegge alt. Fikk endelig liv i blu-rayen nå med PowerDVD 12, etter noen mislykkede forsøk med PowerDVD11. Og for et møkkaprogram man må lide seg igjennom for å få filmen opp på skjermen. Rart at blu-ray fungerer så elendig når det er nyere og har bedre kvalitet enn dvd og cd. Endret 2. desember 2013 av Abigor Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Ja hvis man vil spille en blu-ray på pc, hva må man gjøre da? Benytte avspillingsprogrammet som følger med Blurayenheten... Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 (endret) Rart at blu-ray fungerer så elendig når det er nyere og har bedre kvalitet enn dvd og cd. Basert på egen erfaring med ripping og tilpasning av noen tusen demoklipp fra Bluray, DVD og CD gjennom flere år....er det nok mest sannsynlig at du har et problem i eget "system". Her kan du se noen eksempler fra egen erfaring: http://kringlyd.no/?tag=bluray Endret 2. desember 2013 av flageborg Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 2. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2013 (endret) Benytte avspillingsprogrammet som følger med Blurayenheten... Det fulgte ikke med noen avspillingsprogram. Basert på egen erfaring med ripping og tilpasning av noen tusen demoklipp fra Bluray, DVD og CD gjennom flere år....er det nok mest sannsynlig at du har et problem i eget "system". Her kan du se noen eksempler fra egen erfaring: http://kringlyd.no/?tag=bluray Hvordan er det et problem med mitt system at det ikke finnes "brukbar" programvare for å spille blu-ray filmer? Problemet ligger ikke hos meg, problemet ligger i manglende programvare tilgjengelig på internett. Kan ikke se at linken din sier noe informasjon om det. Endret 2. desember 2013 av Abigor 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Problemet ligger hos selskapene som prøver å pirat-beskytte, men som bare ødelegger for vanlige kunder Har gitt opp å bruke HTPC for blu-ray og bruker PS3 istede Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Det fulgte ikke med noen avspillingsprogram. Hvordan er det et problem med mitt system at det ikke finnes "brukbar" programvare for å spille blu-ray filmer? Problemet ligger ikke hos meg, problemet ligger i manglende programvare tilgjengelig på internett. Kan ikke se at linken din sier noe informasjon om det. Copyright og lisenser på programmer og teknologi. Kanskje neste gang kjøpe en retail blu-ray-spiller hvor det følger med programvare, i steden for å kjøpe bulk, særlig når medfølgende programvare er en av hovedforskjellene? Lenke til kommentar
arthon Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Copyright og lisenser på programmer og teknologi. Kanskje neste gang kjøpe en retail blu-ray-spiller hvor det følger med programvare, i steden for å kjøpe bulk, særlig når medfølgende programvare er en av hovedforskjellene? Det er ingen forskjell på bulk eller ferdig installert BD spillere. Jeg har en Asus laptop som har BD spiller som til og med kan spille BD3D inkludert 3D briller og det hele. Den kom med programvare for avspilling og man ville jo tro at den da kunne fungere som BD spiller fra starten av. Men det kan den ikke, med mindre jeg oppgraderer programversjonen til en betal versjon. For å teste 3D funksjonen på BD med en spillefilm installerte jeg Total Media Theatre som regnes som det beste avspillings programmet. Det var et helvete å få det til å spille 3D. Tok meg tre timer med knoting for en film. Da jeg skulle prøve neste film så var det samme problematikken. Hvis jeg stoppet en filmen for å gjøre noen justeringer måtte jeg starte alt knotet på nytt. Noe av grunnen til problemene var at programmet brukte laaang tid på å innlaste DRM kodenøkkler (uten at det fortalte at det var det den gjorde). Så startet problemet med å få programvaren og disken til å "snakke sammen". Alle disse problemene finnes det lange diskusjoner om på nettet. Og det er som sagt det beste avspillings programmet for PC. Når man betaler for en PC med BD spiller skulle man jo tro at den skulle fungere som en vanlig BD spiller, men det hindrer Blu-Ray Disc Assosiation ved å ta seg grovt betalt med strenge restriksjoner for lisensiering til PC produkter, så bare få selskaper får tillatelse til å hente DRM kode nøkler. Det er en grunn til at det enda ikke finnes en BD spiller i Apple PCr. Det er letter med vanlige BD spillere fordi folk ikke kan gå inn i dem, men de har også problemer hvis man ikke har dem koblet til nettet og oppdaterer DRM nøkler. I det hele så har Blu-ray vært en katastrofe som allment media avspiller, pga. i sin angst for pirater. På tross av at BDs DRM beskyttelse ble brutt bare måneder etter at BD ble lansert i 2006. Hvem har ansvaret for denne dysfunksjonelle paranoia? > Sony! 2 Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Hvem har ansvaret for denne dysfunksjonelle paranoia? > Sony! Det er en stund siden jeg kjøpte Sony BDX-S600U og med den følger Cyberlink PowerDVD 10 og det fungerer uten problemer på laptopene mine... I går rippet jeg demospor fra to skiver med 3D - Despicable Me og Monsters vs Aliens - uten problemer... Det er stort sett selvforskyldte "knotinger" som er årsaken når datamaskiner ikke "virker" Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 På tross av at BDs DRM beskyttelse ble brutt bare måneder etter at BD ble lansert i 2006. Hvem har ansvaret for denne dysfunksjonelle paranoia? > Sony! DRM fungerer ikke mot pirater. DRM fungerer derimot (til en viss grad) mot at Tante Hildur (som ikke bruker P2P) kopierer filmen sin til sin nære venninne Åslaug. Noe påfallende at akkurat dette faktisk er en lovlig aktivitet i Norge. DRM gjør antagelig at lovlige kunder blir frustrerte og senker terskelen for å tilegne seg film/musikk på ulovlig vis. Det hemmer også utviklingen/konkuransen på avspiller-fronten (noe som kan være i Sonys interesse). -k Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 3. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2013 Copyright og lisenser på programmer og teknologi. Kanskje neste gang kjøpe en retail blu-ray-spiller hvor det følger med programvare, i steden for å kjøpe bulk, særlig når medfølgende programvare er en av hovedforskjellene? En av grunnene til at jeg ikke gjorde det er at i pc-verdenen har jeg blitt vant til at det som følger med "gratis" som regel er dritt, enten det er anti-virus program, nettleser toolbars, nettleser og slike ting. En annen grunn er at det aldri har vært nødvendig å kjøpe cd-rom med programvare for å spille av musikk. Det har aldri vært nødvendig å kjøpe dvd-rom med medfølgende programvare for å spille av film. Dette har tydeligvis forandret seg nå, det er en trist utvikling. Lenke til kommentar
arthon Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Det er en stund siden jeg kjøpte Sony BDX-S600U og med den følger Cyberlink PowerDVD 10 og det fungerer uten problemer på laptopene mine... Selvfølgelig.....det er Sony som styrer BD så de sørger vel for at det ikke er noen problemer. Var Power DVD inkludert i prisen på Laptop'n eller måtte du betale for fullversjon? For andre så koster den $74.95 (PowerDVD Ultra 13) I går rippet jeg demospor fra to skiver med 3D - Despicable Me og Monsters vs Aliens - uten problemer... Det er letter å rippe en BD disk enn å få den til å spille. 2D er ikke så problematisk å få til å spille......3D derimot. Regner med at du ikke brukte PowerDVD til å rippe disken? Det er stort sett selvforskyldte "knotinger" som er årsaken når datamaskiner ikke "virker" Takk, men jeg er ikke en knoter når det kommer til PC. 2 Lenke til kommentar
arthon Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 En av grunnene til at jeg ikke gjorde det er at i pc-verdenen har jeg blitt vant til at det som følger med "gratis" som regel er dritt, enten det er anti-virus program, nettleser toolbars, nettleser og slike ting. En annen grunn er at det aldri har vært nødvendig å kjøpe cd-rom med programvare for å spille av musikk. Det har aldri vært nødvendig å kjøpe dvd-rom med medfølgende programvare for å spille av film. Dette har tydeligvis forandret seg nå, det er en trist utvikling. Bare vent til det kommer filmer i 4K, da "avspillings helvete" ta en ny dimensjon. Ser allerede tegnene med Sony's 4K media spiller som ikke engang fungerte på deres egne 4K TVr og projektorer. Der må hele HDMI enheten skiftes for å oppgradere til HDCP 2.2. I tillegg så må både TV og avspiller være koblet til internett over samme router kontinuerlig under avspilling, så Sony kan verifisere at TV og avspiller befinner seg på samme sted. Hvis dette blir standarden for fremtidig media avspilling tror jeg filmselskapene skyter seg selv i foten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå