Gå til innhold

Test: Panasonic TX-L65WT600

Anbefalte innlegg

Høytalerne fra Argon er også beregnet på PC bruk, bare for å få det ut av verden. Wattstyrken har som du sier klinkende lite å bety. Det som derimot er viktigere er frekvensresponsen i +/- dB over spekteret. Dette sier noe om hvor godt en høytaler evner å gjengi forskjellige frekvenser. Det er svært stor forskjell på +/-3dB og +/-6dB. Høytalerne vil selvfølgelig ha deler av frekvensspekteret hvor de ikke responderer like bra.

Signal til støyforholdet til Argon er oppgitt som THD på mindre enn 0.05% forvregning ved "full spiker". Dette er hvis jeg ikke husker helt feil omtrent -66dB (så altså 66dB eller høyere). Dette er tall som i dag knapt er verdt å bemerke seg når en tar pchøytalere i betraktning. Støyen som en vil få fra integrerte lydkort o.l. vil i de største tilfeller være langt høyere enn det en moderne aktiv høyttaler med AB forsterker/ekstern AB forsterker har.

Edit: vil bare påpeke at jeg ikke eier noen av høytalerne, og i så måte ikke er preget av at "jeg eier akkurat dette settet".

-Henrik

har du sett på spesifikasjon til creative høytaleren og lage merke til at de slett ikke er dårlige.

her vil jeg påstå at man kan sammenligne dem med argon sine hvis man også tar høyde for prisen .

Da burde de være 5 ganger bedr , noe de ikke er

signal til støy forholdet ( komplett.no bruker signal til lyd her ) har oppgitt det til 80 db som høres bedre ut hos Argon

( hvis jeg forstår forklaringen fra en annen HW tråd riktig )

Lydtrykket er jo ikke like kraftig men den err jo mindre også men 28 watt holder til vanlig bruk

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...